Homeboy
Fellendülő Nokia
A skandináv Nokia a vártnál jobb eredménnyel zárta a 3. pénzügy negyedévet. Adózás előtti nyereségük 42 százalékkal 1.34 millárd euróra nőtt, a várt 978 millió euró helyett.
Az eladások 50 százalékban nőttek meg, mintegy 6.45 milliárd dollár értékben.
"Ez az erős negyedéves eredmény magabiztossággal tölt el bennünket, és beteljesíti piaci várakozásainkat." -mondta Jorma Ollila vezérigazgató. A világ tőzsdepiacait egyébként megingatták az egyes gyártók bejelentései, miszerint erdményük alul marad a tervezettnél. A Nokia meglepte a piacot azzal, hogy 3-ik negyedéves eredményét egy héttel korábban hozta nyilvánosságra.
A Nokia szerint 2000-ben 550 millió készülék talál majd gazdára, a Motorola ezt a számot 525-575 millióra becsülte. Ollila szerinte szeptemberben közel 2 millió 6210-es és 3310-es készüléket adtak el.
"Úgy gondoljuk, hogy széles termékskálánknak köszönhetően erősen versenyképes helyzetben leszünk a karácsonyi időszakra." - mondta Ollila.
Emlemzők aggódnak, hogy az új készüléket vásárlók száma Európában jelentősen csökkenni fog. A Nokia eredményei azonban azt mutatják, hogy mestere az üzletágnak és képes a csúcson maradni, új készülékeket piacra dobni.
Az eladások 50 százalékban nőttek meg, mintegy 6.45 milliárd dollár értékben.
"Ez az erős negyedéves eredmény magabiztossággal tölt el bennünket, és beteljesíti piaci várakozásainkat." -mondta Jorma Ollila vezérigazgató. A világ tőzsdepiacait egyébként megingatták az egyes gyártók bejelentései, miszerint erdményük alul marad a tervezettnél. A Nokia meglepte a piacot azzal, hogy 3-ik negyedéves eredményét egy héttel korábban hozta nyilvánosságra.
A Nokia szerint 2000-ben 550 millió készülék talál majd gazdára, a Motorola ezt a számot 525-575 millióra becsülte. Ollila szerinte szeptemberben közel 2 millió 6210-es és 3310-es készüléket adtak el.
"Úgy gondoljuk, hogy széles termékskálánknak köszönhetően erősen versenyképes helyzetben leszünk a karácsonyi időszakra." - mondta Ollila.
Emlemzők aggódnak, hogy az új készüléket vásárlók száma Európában jelentősen csökkenni fog. A Nokia eredményei azonban azt mutatják, hogy mestere az üzletágnak és képes a csúcson maradni, új készülékeket piacra dobni.