Berta Sándor
Amazon - valóban történt adateladás
Egy dolgozót már elbocsátottak az ügyfélinformációk kiadása miatt.
Szeptember közepén vált ismertté, hogy adatokat adhattak el Kínába a kereskedelmi konszern egyes munkatársai vagy negatív termékértékeléseket törölhettek. Akkor arról volt szó, hogy az óriáscég bizonyos alkalmazottai kiadhatták egyes vásárlók információit olyan - elsősorban kínai - kereskedőknek, akik a termékeiket a platformon kínálják és értékesítik. Ilyen jellegű üzletkötésekre mindenekelőtt Sencsenben került sor, ahol az érintett munkavállalók különböző szolgáltatásokat adtak el 80 és 2000 dollár közötti áron a helyi kereskedőknek. A kiadott fájlok között voltak ügyfelek belső adatai és e-mail címei.
Az Amazon most megerősítette a The Wall Street Journal kérdésére válaszul, hogy a korábbi gyanú beigazolódott és egy dolgozót ezért már el is bocsátottak a társaságtól. Azt ugyanakkor egyelőre nem lehet tudni, hogy mekkora mértékű lehet az információ-szivárgás. A vállalat arról sem beszélt, hogy egyedi esetről volt-e szó, illetve csak ez az egyetlen személy volt-e érintett vagy többen is adtak el adatokat. Emellett azzal kapcsolatban sem derültek ki konkrét információk, hogy az esetben vagy az esetekben hány ügyfél lehetett érintett.
Az elbocsátott munkatárssal kapcsolatban az derült ki, hogy az ügyfelek e-mail címeit adta el a kereskedőknek, akik utána felvették a kapcsolatot az érintettekkel akkor, ha elmarasztaló véleményt fogalmaztak meg egy termékről. Bizonyos esetekben pedig előfordult az is, hogy a kereskedők megvesztegették az Amazon alkalmazottait azért, hogy töröljék az ilyen negatív minősítéseket, mert azok kihatottak az egyes árucikkek keresési eredményeire és ezáltal az ő bevételeikre is.
Az Amazon azt kérte a felhasználóktól, hogy azonnal értesítsék a menedzsmentet, ha kéretlen módon felvenné velük a kapcsolatot egy kereskedő.
Szeptember közepén vált ismertté, hogy adatokat adhattak el Kínába a kereskedelmi konszern egyes munkatársai vagy negatív termékértékeléseket törölhettek. Akkor arról volt szó, hogy az óriáscég bizonyos alkalmazottai kiadhatták egyes vásárlók információit olyan - elsősorban kínai - kereskedőknek, akik a termékeiket a platformon kínálják és értékesítik. Ilyen jellegű üzletkötésekre mindenekelőtt Sencsenben került sor, ahol az érintett munkavállalók különböző szolgáltatásokat adtak el 80 és 2000 dollár közötti áron a helyi kereskedőknek. A kiadott fájlok között voltak ügyfelek belső adatai és e-mail címei.
Az Amazon most megerősítette a The Wall Street Journal kérdésére válaszul, hogy a korábbi gyanú beigazolódott és egy dolgozót ezért már el is bocsátottak a társaságtól. Azt ugyanakkor egyelőre nem lehet tudni, hogy mekkora mértékű lehet az információ-szivárgás. A vállalat arról sem beszélt, hogy egyedi esetről volt-e szó, illetve csak ez az egyetlen személy volt-e érintett vagy többen is adtak el adatokat. Emellett azzal kapcsolatban sem derültek ki konkrét információk, hogy az esetben vagy az esetekben hány ügyfél lehetett érintett.
Az elbocsátott munkatárssal kapcsolatban az derült ki, hogy az ügyfelek e-mail címeit adta el a kereskedőknek, akik utána felvették a kapcsolatot az érintettekkel akkor, ha elmarasztaló véleményt fogalmaztak meg egy termékről. Bizonyos esetekben pedig előfordult az is, hogy a kereskedők megvesztegették az Amazon alkalmazottait azért, hogy töröljék az ilyen negatív minősítéseket, mert azok kihatottak az egyes árucikkek keresési eredményeire és ezáltal az ő bevételeikre is.
Az Amazon azt kérte a felhasználóktól, hogy azonnal értesítsék a menedzsmentet, ha kéretlen módon felvenné velük a kapcsolatot egy kereskedő.