Berta Sándor
Exkluzív tartalmak felé fordul az Apple
Médiafronton erősít a kaliforniai cég, saját gyártású produkciókkal szereznének több ügyfelet és erősítenék a hardvereladásokat.
A The Guardian arról írt, hogy az Apple stratégiaváltás előtt áll. A társaság számára már nem elegendő az, hogy hardvereket kínál és mások tartalmait díjazás ellenében elérhetővé teszi, hanem saját tartalmakat akar készíteni és több online előfizetőt szeretne.
Gene Munster, a Loup Ventures elemzője rámutatott, hogy a vállalat tavaly 500 millió dollárt fektetett be saját tartalmak készítésébe, idén pedig egymilliárd dollárt fog. 2022-ig az összeg tovább növekedhet és elérheti az évenkénti 4,2 milliárd dollárt. Az Apple már gyártott saját produkciókat, jó példa erre a Carpool Karaoke vagy a Planet of the Apps, azonban ezek közel sem hódították meg a közönséget. Az óriáscég megszerezte magának Damien Chazelle egyik TV-műsorával és a Reese Witherspoon komédiasorozatával kapcsolatos jogokat.
A társaság a zenei piacon is tovább növelné az exkluzív tartalmak számát, ezért szerződést kötöttek Patti Smith zenésszel. A sorba illeszthető a Texture digitális újságplatform megvásárlása, amelyre a múlt hónapban került sor. Ezenkívül felmerült, hogy az Apple átveheti a Condé Nast nevű kiadót, amely komoly nehézségekkel küzd, de ez utóbbi tranzakciót Munster valószínűtlennek tartotta. Ennek oka, hogy a felhasználók kevésbé készek fizetni az írott tartalmakért és valószínű, hogy a társaság továbbra is elsősorban a videókra és a zeneszámokra összpontosít.
Az Apple úgy kompenzálná a csökkenő iPhone- és iPad-eladások miatt kieső bevételeit, hogy jobban nyitna a streaming-piac felé, s a jövőben saját televíziós sorozatokat és filmeket is kínálna a felhasználók számára. A vállalat idén egymilliárd dollárt szán műsorgyártásra, hosszú távon 4K-tartalmakat is kínálna a készülékein és 2017 októberében egy exkluzív sorozatot elkészítésével bízta meg Steven Spielberget.
A The Guardian arról írt, hogy az Apple stratégiaváltás előtt áll. A társaság számára már nem elegendő az, hogy hardvereket kínál és mások tartalmait díjazás ellenében elérhetővé teszi, hanem saját tartalmakat akar készíteni és több online előfizetőt szeretne.
Gene Munster, a Loup Ventures elemzője rámutatott, hogy a vállalat tavaly 500 millió dollárt fektetett be saját tartalmak készítésébe, idén pedig egymilliárd dollárt fog. 2022-ig az összeg tovább növekedhet és elérheti az évenkénti 4,2 milliárd dollárt. Az Apple már gyártott saját produkciókat, jó példa erre a Carpool Karaoke vagy a Planet of the Apps, azonban ezek közel sem hódították meg a közönséget. Az óriáscég megszerezte magának Damien Chazelle egyik TV-műsorával és a Reese Witherspoon komédiasorozatával kapcsolatos jogokat.
A társaság a zenei piacon is tovább növelné az exkluzív tartalmak számát, ezért szerződést kötöttek Patti Smith zenésszel. A sorba illeszthető a Texture digitális újságplatform megvásárlása, amelyre a múlt hónapban került sor. Ezenkívül felmerült, hogy az Apple átveheti a Condé Nast nevű kiadót, amely komoly nehézségekkel küzd, de ez utóbbi tranzakciót Munster valószínűtlennek tartotta. Ennek oka, hogy a felhasználók kevésbé készek fizetni az írott tartalmakért és valószínű, hogy a társaság továbbra is elsősorban a videókra és a zeneszámokra összpontosít.
Az Apple úgy kompenzálná a csökkenő iPhone- és iPad-eladások miatt kieső bevételeit, hogy jobban nyitna a streaming-piac felé, s a jövőben saját televíziós sorozatokat és filmeket is kínálna a felhasználók számára. A vállalat idén egymilliárd dollárt szán műsorgyártásra, hosszú távon 4K-tartalmakat is kínálna a készülékein és 2017 októberében egy exkluzív sorozatot elkészítésével bízta meg Steven Spielberget.