Gyurkity Péter
Ázsiában száguldanak a mobilfizetések
Rendkívül gyors ütemben terjednek a mobilfizetési szolgáltatások, a készpénz kevésbé fontos.
A különböző hordozható eszközök és az internet terjedésével számos esetben a készpénz használatának teljes száműzése is valósággá vált, itt pedig különösen az ázsiai régió mutat hihetetlen fejlődést, ahol több lépcsőfokot átugorva, a legújabb platformok vannak terjedőben. A fontosabb számokat milliárdokban mérhetjük, a százalékos adatok láttán sincs azonban ok a szégyenkezésre.
A kínai nemzeti bank (People’s Bank of China) a napokban tette közzé saját felmérésének legújabb adatait, amelyek arra mutatnak rá, hogy a második naptári negyedév során a különbözó mobil szolgáltatások összesen mintegy 8,6 milliárd mobilfizetési tranzakciót bonyolítottak le. Ez több mint 40 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi hasonló időszak összesített eredményét, míg a mobil tranzakciók teljes összege 33,8 százalékkal nőtt, elérve a 6 billió amerikai dollárt. Ennél is figyelemreméltóbb, hogy a bankon kívüli platformok által lebonyolított online tranzakciók 4,8 billió dollárt tettek ki, vagyis valóban óriási a népszerűség növekedése.
Példaként említik a WeChat Pay szolgáltatást, amely több másik hasonló platformmal együtt segít a készpénz száműzésében, bár a mobil tranzakciók elsősorban a kiemelt kategóriába sorolt nagyvárosok területén számítanak jellemző alternatívának, ahol már szinte minden szolgáltatást megrendelhetünk saját mobil kütyünk segítségével, legyen szó taxiról, vacsoráról, vagy akár palackozott vízről (amire egyébként a csapvíz hírdedten rossz minősége miatt is szükség lehet). A hírt lehozó People’s Daily ehhez hozzáteszi, hogy egy friss felmérés szerint a kínaiak 84 százaléka számára elfogadható a készpénz nélküli mobil tranzakciók gondolata, nem véletlen tehát, hogy az Alibaba alá tartozó Ant Financial az elkövetkező 2 év során csaknem 1 milliárd dollárt költene ezek további népszerűsítésére (és nyilván egy minél nagyobb felhasználói csoport magához láncolására).
Itthon a kormány által meghirdetett „készpénzgyilkos” program zajlik, amely elsősorban a terminálok telepítésével érné el kitűzött célját, miközben a PayPal az egyszerűbb pénzküldési opcióval, az egyes mobilszolgáltatók pedig az érintés nélküli fizetés támogatásával igyekeznek versenyben maradni.
A különböző hordozható eszközök és az internet terjedésével számos esetben a készpénz használatának teljes száműzése is valósággá vált, itt pedig különösen az ázsiai régió mutat hihetetlen fejlődést, ahol több lépcsőfokot átugorva, a legújabb platformok vannak terjedőben. A fontosabb számokat milliárdokban mérhetjük, a százalékos adatok láttán sincs azonban ok a szégyenkezésre.
A kínai nemzeti bank (People’s Bank of China) a napokban tette közzé saját felmérésének legújabb adatait, amelyek arra mutatnak rá, hogy a második naptári negyedév során a különbözó mobil szolgáltatások összesen mintegy 8,6 milliárd mobilfizetési tranzakciót bonyolítottak le. Ez több mint 40 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi hasonló időszak összesített eredményét, míg a mobil tranzakciók teljes összege 33,8 százalékkal nőtt, elérve a 6 billió amerikai dollárt. Ennél is figyelemreméltóbb, hogy a bankon kívüli platformok által lebonyolított online tranzakciók 4,8 billió dollárt tettek ki, vagyis valóban óriási a népszerűség növekedése.
Példaként említik a WeChat Pay szolgáltatást, amely több másik hasonló platformmal együtt segít a készpénz száműzésében, bár a mobil tranzakciók elsősorban a kiemelt kategóriába sorolt nagyvárosok területén számítanak jellemző alternatívának, ahol már szinte minden szolgáltatást megrendelhetünk saját mobil kütyünk segítségével, legyen szó taxiról, vacsoráról, vagy akár palackozott vízről (amire egyébként a csapvíz hírdedten rossz minősége miatt is szükség lehet). A hírt lehozó People’s Daily ehhez hozzáteszi, hogy egy friss felmérés szerint a kínaiak 84 százaléka számára elfogadható a készpénz nélküli mobil tranzakciók gondolata, nem véletlen tehát, hogy az Alibaba alá tartozó Ant Financial az elkövetkező 2 év során csaknem 1 milliárd dollárt költene ezek további népszerűsítésére (és nyilván egy minél nagyobb felhasználói csoport magához láncolására).
Itthon a kormány által meghirdetett „készpénzgyilkos” program zajlik, amely elsősorban a terminálok telepítésével érné el kitűzött célját, miközben a PayPal az egyszerűbb pénzküldési opcióval, az egyes mobilszolgáltatók pedig az érintés nélküli fizetés támogatásával igyekeznek versenyben maradni.