SG.hu
Érintéssel tudnak fizetni a Telenorosok
A cég egyesítette az NFC-technológiát és a MasterPass szolgáltatást, így több tízezer magyarországi üzletben fizethetünk a telefonunk bankkártya terminálhoz érintésével.
A Telenor a Budapest Bankkal közösen tartott sajtótájékoztatót, közös fejlesztésük eredménye, hogy valódi pénztárcává alakult át a távközlési szolgáltató két éve bemutatott Wallet alkalmazása. Használatához az Androidos szoftver letöltése mellett egy NFC-képes mobiltelefonra és SIM-kártyára van szükség, továbbá a szolgáltatónál meg kell rendelni a MobilPass fizetési szolgáltatást. Banki ügyintézésre nincs szükség, a szoftverre sima átutalással lehet pénzt feltölteni. A cég azért egy plasztikkártyát is ad ingyen, mert nem minden üzletben van érintéssel is használható banki terminál, és ezzel egy ATM-ből is felvehetjük a feltöltött pénzt.
"A magyar piac sajnos még mindig sokkal kevésbé edukált digitális szolgáltatások terén, mint más európai, vagy akár ázsiai piacok." - mondta Banovic Aleksandra, a Telenor lakossági szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese. "Most már több, mint 600 000 telefonra telepítve van a Wallet, és több százezren használják napi szinten. Egyre több jelzés érkezett hozzánk, hogy hiányzik belőle az NFC-s fizetés." - indokolta meg a fejlesztést a cégvezető. A szolgáltatás iPhone-ra jelenleg még nem elérhető. "Az iOS egy nagyon zárt rendszer és van saját ilyen szolgáltatásuk, jelenleg nem engednek be senkit. A Microsoft pedig eltűnt a piacról." - magyarázta a helyzetet Banovic Aleksandra.
A helyszínen lehetőség volt a szolgáltatás kipróbálására: a tranzakció nagyon gyors, egyáltalán nem kell várni, és a szolgáltatás adatkapcsolat nélkül is működik. Mindezért a Telenor 490 forintot kér el havonta - kötöttség nélkül bármikor lemondható -, csábításként viszont most az első három hónap ingyenes és a Budapest Bank megrendeléskor ezer forinttal tölti fel az egyenleget, így azonnal kipróbálható a dolog. A bolti vásárláson kivül fizethetjük vele a parkolási díjat, az autópálya matricát, rendelhetünk taxit, biztosítást és persze befizethetünk bármilyen számlát.
"A banki és a telekommunikációs üzletág hasonlít abban, hogy mindkettőben nagyon nagy harc van az ügyfelekért, és külső szereplőkkel is fel kell venni a versenyt, akik meg akarják vetni a lábukat. A banki környezetet a szabályozói változások is nehezítik, és elmosódnak az iparágak közötti határok, már nemcsak a pénzügyi szolgáltatókkal kell versenyeznünk az ügyfelekért.” – mondta el Fatér Gyula, a Budapest Bank lakossági üzletágvezetője. "Ezek sokkal alacsonyabb költségszinttel dolgoznak és nagyon megindultak bizonyos szolgáltatásokra. Ezekre a kihívásokra válaszolni kell." - indokolta a bank részvételét Fatér Gyula.
A Telenor a Budapest Bankkal közösen tartott sajtótájékoztatót, közös fejlesztésük eredménye, hogy valódi pénztárcává alakult át a távközlési szolgáltató két éve bemutatott Wallet alkalmazása. Használatához az Androidos szoftver letöltése mellett egy NFC-képes mobiltelefonra és SIM-kártyára van szükség, továbbá a szolgáltatónál meg kell rendelni a MobilPass fizetési szolgáltatást. Banki ügyintézésre nincs szükség, a szoftverre sima átutalással lehet pénzt feltölteni. A cég azért egy plasztikkártyát is ad ingyen, mert nem minden üzletben van érintéssel is használható banki terminál, és ezzel egy ATM-ből is felvehetjük a feltöltött pénzt.
"A magyar piac sajnos még mindig sokkal kevésbé edukált digitális szolgáltatások terén, mint más európai, vagy akár ázsiai piacok." - mondta Banovic Aleksandra, a Telenor lakossági szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese. "Most már több, mint 600 000 telefonra telepítve van a Wallet, és több százezren használják napi szinten. Egyre több jelzés érkezett hozzánk, hogy hiányzik belőle az NFC-s fizetés." - indokolta meg a fejlesztést a cégvezető. A szolgáltatás iPhone-ra jelenleg még nem elérhető. "Az iOS egy nagyon zárt rendszer és van saját ilyen szolgáltatásuk, jelenleg nem engednek be senkit. A Microsoft pedig eltűnt a piacról." - magyarázta a helyzetet Banovic Aleksandra.
A helyszínen lehetőség volt a szolgáltatás kipróbálására: a tranzakció nagyon gyors, egyáltalán nem kell várni, és a szolgáltatás adatkapcsolat nélkül is működik. Mindezért a Telenor 490 forintot kér el havonta - kötöttség nélkül bármikor lemondható -, csábításként viszont most az első három hónap ingyenes és a Budapest Bank megrendeléskor ezer forinttal tölti fel az egyenleget, így azonnal kipróbálható a dolog. A bolti vásárláson kivül fizethetjük vele a parkolási díjat, az autópálya matricát, rendelhetünk taxit, biztosítást és persze befizethetünk bármilyen számlát.
"A banki és a telekommunikációs üzletág hasonlít abban, hogy mindkettőben nagyon nagy harc van az ügyfelekért, és külső szereplőkkel is fel kell venni a versenyt, akik meg akarják vetni a lábukat. A banki környezetet a szabályozói változások is nehezítik, és elmosódnak az iparágak közötti határok, már nemcsak a pénzügyi szolgáltatókkal kell versenyeznünk az ügyfelekért.” – mondta el Fatér Gyula, a Budapest Bank lakossági üzletágvezetője. "Ezek sokkal alacsonyabb költségszinttel dolgoznak és nagyon megindultak bizonyos szolgáltatásokra. Ezekre a kihívásokra válaszolni kell." - indokolta a bank részvételét Fatér Gyula.