Berta Sándor
Nem ajánlott termék lett a Surface
A vásárlói tapasztalatok azt mutatják, hogy nem mindig érik meg a 2 évet az eszközök.
A Consumer Reports amerikai fogyasztóvédelmi szervezet megvonta a Microsoft Surface készülékeitől a korábban kiosztott "ajánlott" minősítést. Az ok az, hogy a legújabb tapasztalatok azt mutatták, hogy jelentős mértékben romlott a termékek megbízhatósága és 2 év alatt az ilyen típusú eszközök 25 százaléka vált működésképtelenné valamilyen okból.
Korábban a Consumer Reports szakértőitől - az elvégzett laboratóriumi tesztek alapján - mind a Surface Laptop (128 GB és 256 GB), mind a Surface Pro 2017 (128 GB és 512 GB) ajánlott minősítést kapott, azonban akkor még nem álltak rendelkezésre adatok a készülékek megbízhatóságáról. A szakemberek a 2014-től 2017 első negyedévéig értékesített 90 741 laptop és táblagép megbízhatóságát vizsgálták meg, s ezek közül a Surface Pro és Surface Book termékek egynegyede már egyáltalán nem működött 2 év után. Ez az arány sokkal nagyobb volt, mint a legtöbb más márka esetében.
A Microsoft nem sokáig hagyta válasz nélkül a minősítés eltörlését. Panos Panay, a Microsoft hardverekért felelős alelnöke blogbejegyzésében azt írta, hogy továbbra is a Surface mögött állnak. A menedzser közölte, hogy mind az általuk elvárt, mind a valós 1-2 éves kiesési arány a Surface Pro 4 és a Surface Book esetében egyaránt szignifikánsan 25 százalék alatt van. Az egységenként számolt incidensek száma kevesebb, mint 1 százalék, ezért nem tudják elfogadni a fogyasztóvédelmi szervezet számait. Sőt, úgy vélte, hogy soha nem volt jobb időpont egy Surface vásárlására, a csapatuk ugyanis sokat tanult az elmúlt évek során.
A panaszokból kiderült, hogy a problémák gyakran nem hardver-, hanem szoftveres hibákra vezethetők vissza. Sokszor írtak a felhasználók bootolási gondokról, esetleges váratlan lefagyásokról, és sokan az érintőképernyő érzékenységével sem elégedettek. Ezek orvoslására a Microsoft már kiadott frissítéseket. "A vásárlók közlése alapján a rendelkezésre állás nagyon fontos szempont egy tablet vagy laptop kiválasztásakor" - indokolt Simon Slater, a Consumer Reports kutatási vezetője. A szervezet rendszeresen végez felméréseket előfizetői körében, és ez a több milliós embertömeg rendszeresen beszámol termékeiről, legyen az mosógép vagy platós teherautó.
Egyébként a legmegbízhatóbb az Apple, az eszközeinek mindössze 10 százaléka esik ki 2 éven belül. Ugyanez az arány a Samsungnál 16 százalék, az Acernél 18 százalék, a Hewlett-Packardnál és az Asusnál 20 százalék, a Lenovo esetében 21 százalék míg a Dellnél 22, a Toshibánál pedig 24 százalék. Érdekesek a készülékek javíthatóságával foglalkozó iFixit nevű oldal minősítései is. Ezek alapján a Surface Laptop a 10 lehetséges pontból 0 pontot kapott, az 10,5 hüvelykes iPad Pro 10-ből 2 pontot, míg a legújabb Surface Pro 5 10-ből 1 pontot.
A Consumer Reports amerikai fogyasztóvédelmi szervezet megvonta a Microsoft Surface készülékeitől a korábban kiosztott "ajánlott" minősítést. Az ok az, hogy a legújabb tapasztalatok azt mutatták, hogy jelentős mértékben romlott a termékek megbízhatósága és 2 év alatt az ilyen típusú eszközök 25 százaléka vált működésképtelenné valamilyen okból.
Korábban a Consumer Reports szakértőitől - az elvégzett laboratóriumi tesztek alapján - mind a Surface Laptop (128 GB és 256 GB), mind a Surface Pro 2017 (128 GB és 512 GB) ajánlott minősítést kapott, azonban akkor még nem álltak rendelkezésre adatok a készülékek megbízhatóságáról. A szakemberek a 2014-től 2017 első negyedévéig értékesített 90 741 laptop és táblagép megbízhatóságát vizsgálták meg, s ezek közül a Surface Pro és Surface Book termékek egynegyede már egyáltalán nem működött 2 év után. Ez az arány sokkal nagyobb volt, mint a legtöbb más márka esetében.
A Microsoft nem sokáig hagyta válasz nélkül a minősítés eltörlését. Panos Panay, a Microsoft hardverekért felelős alelnöke blogbejegyzésében azt írta, hogy továbbra is a Surface mögött állnak. A menedzser közölte, hogy mind az általuk elvárt, mind a valós 1-2 éves kiesési arány a Surface Pro 4 és a Surface Book esetében egyaránt szignifikánsan 25 százalék alatt van. Az egységenként számolt incidensek száma kevesebb, mint 1 százalék, ezért nem tudják elfogadni a fogyasztóvédelmi szervezet számait. Sőt, úgy vélte, hogy soha nem volt jobb időpont egy Surface vásárlására, a csapatuk ugyanis sokat tanult az elmúlt évek során.
A panaszokból kiderült, hogy a problémák gyakran nem hardver-, hanem szoftveres hibákra vezethetők vissza. Sokszor írtak a felhasználók bootolási gondokról, esetleges váratlan lefagyásokról, és sokan az érintőképernyő érzékenységével sem elégedettek. Ezek orvoslására a Microsoft már kiadott frissítéseket. "A vásárlók közlése alapján a rendelkezésre állás nagyon fontos szempont egy tablet vagy laptop kiválasztásakor" - indokolt Simon Slater, a Consumer Reports kutatási vezetője. A szervezet rendszeresen végez felméréseket előfizetői körében, és ez a több milliós embertömeg rendszeresen beszámol termékeiről, legyen az mosógép vagy platós teherautó.
Egyébként a legmegbízhatóbb az Apple, az eszközeinek mindössze 10 százaléka esik ki 2 éven belül. Ugyanez az arány a Samsungnál 16 százalék, az Acernél 18 százalék, a Hewlett-Packardnál és az Asusnál 20 százalék, a Lenovo esetében 21 százalék míg a Dellnél 22, a Toshibánál pedig 24 százalék. Érdekesek a készülékek javíthatóságával foglalkozó iFixit nevű oldal minősítései is. Ezek alapján a Surface Laptop a 10 lehetséges pontból 0 pontot kapott, az 10,5 hüvelykes iPad Pro 10-ből 2 pontot, míg a legújabb Surface Pro 5 10-ből 1 pontot.