Berta Sándor

Nagyobb Surface Pro és iPad érkezhet

A Surface Pro 3 sikere miatt a Microsoft új változatot dobhat piacra, de eközben az Apple sem tétlenkedik, és 2015-ben a HTC is visszatér a piacra.

A DigiTimes tajvani IT-portál arról számolt be, hogy a redmondi konszern fontolgatja az eddigieknél nagyobb méretű Surface-modellek kifejlesztését és piacra dobását. A projekt ugyanakkor még csak a korai szakaszban van, így egyáltalán nem biztos, hogy az elképzelés végül meg is valósul. Amennyiben ugyanis megváltozik a piaci helyzet, akkor a készülékekre ugyanaz a sors várhat, mint a Surface Minire. Mindenesetre a kiszivárgott információk alapján úgy tűnik, hogy az új Surface Pro 13 vagy akár 14 hüvelykes képernyőt kaphat. A terméket elsősorban vállalati felhasználóknak szánná az amerikai társaság.

Az új projektben komoly szerepet játszhatott az, hogy a Surface-részleg két esztendő után először könyvelhetett el nyereséget, ami több tízmillió dollárt tehetett ki. Az információt ugyanakkor még nem erősítették meg. A részleg 2012-től idén augusztusig 1,7 milliárd veszteséget termelt. A Surface 4-et egyébként várhatóan 2015 júniusában jelenthetik be és 2015 októberében kerülhet a boltok polcaira.


Nexus 8, iPad Air és Surface Pro 3

A Microsoft mellett az Apple is változtathat a stratégiáján: a vállalat jövőre lemondhat az iPad miniről és helyette egy 12 hüvelykes modellt dobhat piacra - erről írt az Apple Insider. Az iPad mini már a termékcsalád következő frissítésekor hiányozhat és a helyét az iPad Pro veheti át. Az Apple stratégiaváltása összefüggésben lehet az okostelefon-piac változásaival, ugyanis egyre többen választják az 5 hüvelykes vagy annál nagyobb modelleket. Éppen ezért az Apple számára nem igazán lenne logikus jelentkezni egy 7-8 hüvelykes táblagéppel, ráadásul egyre több az olcsó tábla PC, így az árverseny is folyamatosan erősödik.

Szeptemberben megerősítést nyert, hogy a HTC gyárthatja a Google Nexus 9 táblagépét és most úgy tűnik, hogy a társaság nem csupán emiatt tér vissza a tábla PC-k világába, hanem néhány hónap múlva már saját készülékeket is piacra akar dobni - erről Chang Chia-Lin, a cég pénzügyi vezetője számolt be. A menedzser ugyanakkor kiemelte, hogy elvileg arra is lehetőség nyílhat, hogy az új eszközöket más gyártókkal közösen fejlesszék ki és dobják piacra. Ez a stratégia segíthet abban, hogy a HTC hosszú távú növekedését biztosítsák ezen a területen.

Kiderült azonban az is, hogy a társaság nem minden árkategóriában jelenne meg a termékeivel, nagyon olcsó, illetve 7 hüvelykes modelleket például nem dobna piacra. Jack Tong, a HTC észak-ázsiai vezetője szerint ugyanis ez a piaci szegmens egyáltalán nem termel nyereséget, aminek oka a nagy méretű, olcsó okostelefonokban és a nagyon alacsony haszonkulcsban keresendő. Tong hozzátette, hogy a közepes és a felső kategóriában némileg nagyobb lehetőségek vannak a növekedésre, s ezenkívül a termékek is jobban elkülöníthetők egymástól.

Szerinted mekkora az ideális tablet méret?
  • 7 collos
  • 8 collos
  • 10 collos
  • 12 collos vagy nagyobb
A HTC korábban egyetlen táblával jelentkezett, 2011 májusában mutatta be a Flyer nevű készüléket, ami gyorsan ki is került a kínálatból, a gyártást ugyanis 2011 decemberében leállították. A gyártó tehát kivárt a táblagépeknél, ezt a stratégiát követik az okosórák tekintetében is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)