Gyurkity Péter
Két telefonos márkára támaszkodna a Lenovo
A további erősödés érdekében a fejlett piacokra koncentrálnának, Európában pedig javítanának.
Az elmúlt hónapokban többször írtunk arról, hogy a Lenovo komoly változtatásokra készül, legalábbis ami a telefonos üzletágat, valamint az itt alkalmazott különböző márkanevek jövőjét illeti. Korábban azt rebesgették, hogy saját neve helyett a „Moto” vinné tovább a stafétabotot, most azonban tovább tisztult a kép.
A Reuters beszámolója szerint a kínai gyártó több régióban is erősítene, hogy visszanyerje korábbi lendületét, amit még a Motorola egykori telefonos részlegének 2014-es felvásárlásával veszítettek el. Ennek érdekében egyrészt újraértelmeznék a telefonos fókuszt, másrészt pedig átalakítanák a márkanevek alkalmazását, tovább egyszerűsítve a kínálatot. Az eddig használt három eltérő vonalból kettő maradna meg, ezek közül a „Moto” család kifejezetten a csúcskategóriára és a prémium élményre helyezné a hangsúlyt, míg a „Zuk” a jóval olcsóbb és szerényebb megoldásokat vonultatná fel, amelyek eddig a rendkívül kiélezett verseny miatt nem sok sikert arattak.
A cég illetékesei szerint a rengeteg különböző kínai versenyző sokszor értelmetlenül heves csatákat folytat a piacon, míg az érett országokban több esély van a sikerre. Többek között ezzel is magyarázzák, hogy a kínai forgalom egy év alatt 80 százalékkal esett vissza, miközben Brazíliában (ahol egyébként is népszerű a Moto-család) 55 százalékkal, Indiában pedig 34 százalékkal sikerült növelni az értékesítéseket. Jellemző, hogy a latin-amerikai országban a Samsung mögött a második helyen állnak, míg globális szinten 3 év alatt a harmadikról a nyolcadik helyre estek vissza. Az elmúlt hónapokban Nyugat-Európában is sikerült némileg javítani, a Lenovo pedig az USA-ban további három szolgáltatóval köt szerződést a jövőbeni együttműködésről.
Azt jól tudjuk, hogy idén számos eltérő Moto okostelefont ismerhetünk majd meg, május utolsó napjaiban azonban további részletek jelentek meg. Itt egyrészt a Moto E4 specifikációját vehettük szemügyre, másrészt azonban az árak is felbukkantak, így kiderült, hogy az E4 és E4 Plus július 17-én mutatkozhat be, mégpedig 150 és 190 eurós áron. Időközben a tengerentúlon Moto Z2 Play hivatalosan is bemutatkozott, ennek megjelenése szintén a nyáron esedékes.
Az elmúlt hónapokban többször írtunk arról, hogy a Lenovo komoly változtatásokra készül, legalábbis ami a telefonos üzletágat, valamint az itt alkalmazott különböző márkanevek jövőjét illeti. Korábban azt rebesgették, hogy saját neve helyett a „Moto” vinné tovább a stafétabotot, most azonban tovább tisztult a kép.
A Reuters beszámolója szerint a kínai gyártó több régióban is erősítene, hogy visszanyerje korábbi lendületét, amit még a Motorola egykori telefonos részlegének 2014-es felvásárlásával veszítettek el. Ennek érdekében egyrészt újraértelmeznék a telefonos fókuszt, másrészt pedig átalakítanák a márkanevek alkalmazását, tovább egyszerűsítve a kínálatot. Az eddig használt három eltérő vonalból kettő maradna meg, ezek közül a „Moto” család kifejezetten a csúcskategóriára és a prémium élményre helyezné a hangsúlyt, míg a „Zuk” a jóval olcsóbb és szerényebb megoldásokat vonultatná fel, amelyek eddig a rendkívül kiélezett verseny miatt nem sok sikert arattak.
A cég illetékesei szerint a rengeteg különböző kínai versenyző sokszor értelmetlenül heves csatákat folytat a piacon, míg az érett országokban több esély van a sikerre. Többek között ezzel is magyarázzák, hogy a kínai forgalom egy év alatt 80 százalékkal esett vissza, miközben Brazíliában (ahol egyébként is népszerű a Moto-család) 55 százalékkal, Indiában pedig 34 százalékkal sikerült növelni az értékesítéseket. Jellemző, hogy a latin-amerikai országban a Samsung mögött a második helyen állnak, míg globális szinten 3 év alatt a harmadikról a nyolcadik helyre estek vissza. Az elmúlt hónapokban Nyugat-Európában is sikerült némileg javítani, a Lenovo pedig az USA-ban további három szolgáltatóval köt szerződést a jövőbeni együttműködésről.
Azt jól tudjuk, hogy idén számos eltérő Moto okostelefont ismerhetünk majd meg, május utolsó napjaiban azonban további részletek jelentek meg. Itt egyrészt a Moto E4 specifikációját vehettük szemügyre, másrészt azonban az árak is felbukkantak, így kiderült, hogy az E4 és E4 Plus július 17-én mutatkozhat be, mégpedig 150 és 190 eurós áron. Időközben a tengerentúlon Moto Z2 Play hivatalosan is bemutatkozott, ennek megjelenése szintén a nyáron esedékes.