Gyurkity Péter
Magára talált a Motorola-Lenovo
Bejött az 5G-re épülő stratégia, ezzel példát mutathatnak a küszködő gyártóknak.
A Motorola márkanevet használó okostelefonok megjelenéséről, azok főbb jellemzőiről időről-időre mi is beszámolunk, bár az utóbbi években a Lenovo is inkább azon telefongyártók közé volt sorolható, amelyek komoly problémákkal küzdöttek. A friss jelentés szerint most sikerült jelentős mértékben javítani a helyzeten, ez pedig példát adhat a hasonló pozícióban lévő riválisoknak.
A Lenovo a napokban tette közzé saját negyedéves jelentését, amelyben azt emelik ki, hogy a kínai vállalat sikeresen visszatért a profitábilis működéshez. Az nem túl meglepő, hogy a bevétel túlnyomó része a PC-üzletág területéről érkezett, a Lenovo hagyományosan ezen a piacon számít komoly szereplőnek, viszont ezúttal az annak idején a Motorolától megvásárolt telefonos részleg is jobban teljesített, hiszen 10 százalékkal tudta növelni saját bevételét, az adózás előtti 10 millió dolláros eredményével pedig a 2014-es akvizíció óta a legjobb eredményt produkálták. Ezzel megmutatták, hogy lehetséges a visszakapaszkodás, az irány megfordítása, bár arra persze nincs garancia, hogy ezt mások is követni tudják majd.
A sikerben nagy szerepet játszott a cég által kidolgozott stratégia, amelynek keretében a mainstream szegmensre fókuszáltak, vagyis a Moto G-sorozat került egyértelműen előtérbe, eközben pedig minden vásárlói réteg számára igyekeztek elérhetővé tenni egy-egy, számukra megfelelő 5G-okostelefont. A Moto G9 és E7 Plus mellett emiatt bukkant fel a Motorola Edge és Edge+, illetve a Motorola One 5G és a Moto G 5G, amelyek nagyobb teljesítményt kínáltak, természetesen magasabb árakon. Érdekes módon az amerikai kontinenst emelik ki a jelentésben, annak déli és északi felével együtt, egyes elemzői anyagokban viszont arról olvashatunk, hogy az USA-ban 69 százalékkal estek vissza az eladások, így ez a részlet nem teljesen világos.
Egy másik, a céghez köthető hírben arról írnak, hogy közvetlenül a Galaxy A-sorozat ellen vetik majd be a Moto G-család újabb tagjait, amelyek két, vagy három számjegyű nevet kapnának. Idén a Moto G10 lesz a legolcsóbb példány, emellett jön majd a G20 és G30, míg a G100 a sorozat csúcsát képviselné, ez utóbbi tulajdonképpen egy átnevezett Moto Edge S lesz.
A Motorola márkanevet használó okostelefonok megjelenéséről, azok főbb jellemzőiről időről-időre mi is beszámolunk, bár az utóbbi években a Lenovo is inkább azon telefongyártók közé volt sorolható, amelyek komoly problémákkal küzdöttek. A friss jelentés szerint most sikerült jelentős mértékben javítani a helyzeten, ez pedig példát adhat a hasonló pozícióban lévő riválisoknak.
A Lenovo a napokban tette közzé saját negyedéves jelentését, amelyben azt emelik ki, hogy a kínai vállalat sikeresen visszatért a profitábilis működéshez. Az nem túl meglepő, hogy a bevétel túlnyomó része a PC-üzletág területéről érkezett, a Lenovo hagyományosan ezen a piacon számít komoly szereplőnek, viszont ezúttal az annak idején a Motorolától megvásárolt telefonos részleg is jobban teljesített, hiszen 10 százalékkal tudta növelni saját bevételét, az adózás előtti 10 millió dolláros eredményével pedig a 2014-es akvizíció óta a legjobb eredményt produkálták. Ezzel megmutatták, hogy lehetséges a visszakapaszkodás, az irány megfordítása, bár arra persze nincs garancia, hogy ezt mások is követni tudják majd.
A sikerben nagy szerepet játszott a cég által kidolgozott stratégia, amelynek keretében a mainstream szegmensre fókuszáltak, vagyis a Moto G-sorozat került egyértelműen előtérbe, eközben pedig minden vásárlói réteg számára igyekeztek elérhetővé tenni egy-egy, számukra megfelelő 5G-okostelefont. A Moto G9 és E7 Plus mellett emiatt bukkant fel a Motorola Edge és Edge+, illetve a Motorola One 5G és a Moto G 5G, amelyek nagyobb teljesítményt kínáltak, természetesen magasabb árakon. Érdekes módon az amerikai kontinenst emelik ki a jelentésben, annak déli és északi felével együtt, egyes elemzői anyagokban viszont arról olvashatunk, hogy az USA-ban 69 százalékkal estek vissza az eladások, így ez a részlet nem teljesen világos.
Egy másik, a céghez köthető hírben arról írnak, hogy közvetlenül a Galaxy A-sorozat ellen vetik majd be a Moto G-család újabb tagjait, amelyek két, vagy három számjegyű nevet kapnának. Idén a Moto G10 lesz a legolcsóbb példány, emellett jön majd a G20 és G30, míg a G100 a sorozat csúcsát képviselné, ez utóbbi tulajdonképpen egy átnevezett Moto Edge S lesz.