Berta Sándor
A Facebook bezárta a VR-tartalmakat gyártó részlegét
Számítógépes játékok helyett egyéb médiatartalmakat akarnak csinálni - még mindig csak keresik a helyét az új technikának.
A VR-piac sokkal lassabban érik be, mint azt az elemzők várták, még mindig 5-10 évre vagyunk a széleskörű elterjedésétől. Ezt felismerve a közösségi oldal fontos döntést hozott: bezárták az Oculus Story Studio nevű egységet, amelyet 2015-ben alapítottak és amelynek eredetileg az volt a célja, hogy virtuális valóság tartalmakat hozzon létre. A jelenleg is futó projekteken 50 szakember dolgozott, de most minden munkát leállítottak. Ugyanakkor az Oculus Rift VR-szemüveg gyártója a jövőben is támogatni fogja a külső virtuális valóság produkciók létrehozását.
Azt nem lehet mondani, hogy a fejlesztések és az elkészített alkotások ne lettek volna sikeresek, hiszen például a Henry nevű animált VR-rövidfilm még Emmy-díjat is nyert, mint rendkívül "eredeti interaktív program". Idén pedig megjelent a Dear Angelica, amely a stúdió eddigi legambíciózusabb virtuális valóság produkciója volt. Az alkotók legutóbb a 3D-képregények területén próbáltak valamit alkotni és a Tribeca Filmfesztiválon VR-képregények kollekcióját mutatták be. Most kérdéses, hogy ezek az idén megjelennek-e egyáltalán. Emellett valószínűleg semmi sem lesz a legújabb projektből, amely a Neil Gaiman szerző The Wolves in the Walls című gyermekkönyvének a virtuális valóság adaptációja.
Jason Rubin, az Oculus tartalmakért felelős alelnöke blogbejegyzésében jelezte, hogy továbbra is támogatni fogják a VR-produkciókat, de elgondolkodtak azon, hogy az eszközeiket nem biztos, hogy így alkalmazhatják a legjobban. Gondos mérlegelés és átgondolás után döntöttek úgy, hogy a tartalmak fejlesztésének súlypontját inkább a több külső produkció támogatására helyezik át. Csökkentik az Oculus keretét is: tavaly még 250 millió dollárt akartak fordítani virtuális valóság tartalmak, elsősorban számítógépes játékok támogatására, most viszont a cég 50 millió dollárt visszavesz ebből a keretből, hogy ne csupán VR-játékok, hanem más művek létrehozását is támogassa. Rubin közölte, hogy a pénz közvetlenül a művészekhez kerül majd, hogy hozzájáruljon a leginnovatívabb és legúttörőbb virtuális valóság ötletek kezdeti támogatásához.
A VR-piac sokkal lassabban érik be, mint azt az elemzők várták, még mindig 5-10 évre vagyunk a széleskörű elterjedésétől. Ezt felismerve a közösségi oldal fontos döntést hozott: bezárták az Oculus Story Studio nevű egységet, amelyet 2015-ben alapítottak és amelynek eredetileg az volt a célja, hogy virtuális valóság tartalmakat hozzon létre. A jelenleg is futó projekteken 50 szakember dolgozott, de most minden munkát leállítottak. Ugyanakkor az Oculus Rift VR-szemüveg gyártója a jövőben is támogatni fogja a külső virtuális valóság produkciók létrehozását.
Azt nem lehet mondani, hogy a fejlesztések és az elkészített alkotások ne lettek volna sikeresek, hiszen például a Henry nevű animált VR-rövidfilm még Emmy-díjat is nyert, mint rendkívül "eredeti interaktív program". Idén pedig megjelent a Dear Angelica, amely a stúdió eddigi legambíciózusabb virtuális valóság produkciója volt. Az alkotók legutóbb a 3D-képregények területén próbáltak valamit alkotni és a Tribeca Filmfesztiválon VR-képregények kollekcióját mutatták be. Most kérdéses, hogy ezek az idén megjelennek-e egyáltalán. Emellett valószínűleg semmi sem lesz a legújabb projektből, amely a Neil Gaiman szerző The Wolves in the Walls című gyermekkönyvének a virtuális valóság adaptációja.
Jason Rubin, az Oculus tartalmakért felelős alelnöke blogbejegyzésében jelezte, hogy továbbra is támogatni fogják a VR-produkciókat, de elgondolkodtak azon, hogy az eszközeiket nem biztos, hogy így alkalmazhatják a legjobban. Gondos mérlegelés és átgondolás után döntöttek úgy, hogy a tartalmak fejlesztésének súlypontját inkább a több külső produkció támogatására helyezik át. Csökkentik az Oculus keretét is: tavaly még 250 millió dollárt akartak fordítani virtuális valóság tartalmak, elsősorban számítógépes játékok támogatására, most viszont a cég 50 millió dollárt visszavesz ebből a keretből, hogy ne csupán VR-játékok, hanem más művek létrehozását is támogassa. Rubin közölte, hogy a pénz közvetlenül a művészekhez kerül majd, hogy hozzájáruljon a leginnovatívabb és legúttörőbb virtuális valóság ötletek kezdeti támogatásához.