Berta Sándor
Összevont valóság szemüveget fejleszt az Intel
A társaság megoldaná az aktuális virtuális valóság szemüvegek problémáit.
Az Intel bemutatta az Alloy projektet, amelynek lényege egy olyan szemüveg megalkotása, amely egyesíti a valódi és a virtuális világot. A Microsoft máris jelezte, hogy támogatja az elképzelést. Az Alloy szemüveg teljesen vezeték nélkül dolgozik és nincs szüksége kamerákra vagy vezérlőegységekre sem. Minden komponenst (processzor, memória, kamera, szenzorok) az eszközbe integráltak és a működéshez szükséges energiát a beépített akkumulátor biztosítja.
Azt, hogy az Alloy hogyan működik a gyakorlatban, Craig Raymond, az Intel egyik menedzsere mutatta be a gyakorlatban. A készülékkel a fején sétált végig az idei Intel Fejlesztői Fórum (IDF) színpadán és úgy tűnt, mint ha egy virtuális termen menne át, eközben viszont különböző akadályokat vetítettek neki 3D-ben. Az előadás során gyakorlatilag normális módon használhatta a kezeit. Ugyan kis ideig eltartott, amíg a kamerák azonosították a mozdulatait, de azután már például egy virtuális ajtót is ki tudott nyitni, amikor lenyomott egy virtuális gombot. Azt is bemutatták, amint felvett egy papír egydollárost.
Brian Krzanich, az Intel vezetője a valódi és a virtuális világ ötvözetét kombinált valóságnak nevezte, mindez azt jelenti, hogy összevonták a virtuális valóság és a kiterjesztett valóság technológiát. Az Alloy szemüvegnél a felhasználó virtuális környezetben mozog, de képes kapcsolatba lépni a valódi világ objektumaival. A szemüveg operációs rendszere a Windows 10 lesz, amely tartalmazza a Windows Holographic Shell nevű komponenst. Ennek köszönhetően lehetővé válik a 2D- és a 3D-alkalmazások futtatása viszonylag gyengébb PC-ken és szemüvegeken is.
Az egyelőre nem derült ki, hogy pontosan milyen hardvereket építenek be a szemüvegbe, miként az sem, hogy a termék milyen áron lesz kapható. Az óriáscég ugyanakkor nem válna hardvergyártóvá, hanem nyílt platformként elérhetővé teszi a hardveres alapokat és az ahhoz kapcsolódó szoftveres fejlesztőkörnyezetet (API) a fejlesztők és gyártópartnerei számára, akik saját fejlesztésű sisakokat készíthetnek. Az Intel viszont így is keresne a beépített mikrochipek eladásain. Az elmúlt években ez a módszer nagyszerűen működött, elég csak a netbookokra és az ultrabookokra gondolni.
Az Intel bemutatta az Alloy projektet, amelynek lényege egy olyan szemüveg megalkotása, amely egyesíti a valódi és a virtuális világot. A Microsoft máris jelezte, hogy támogatja az elképzelést. Az Alloy szemüveg teljesen vezeték nélkül dolgozik és nincs szüksége kamerákra vagy vezérlőegységekre sem. Minden komponenst (processzor, memória, kamera, szenzorok) az eszközbe integráltak és a működéshez szükséges energiát a beépített akkumulátor biztosítja.
Azt, hogy az Alloy hogyan működik a gyakorlatban, Craig Raymond, az Intel egyik menedzsere mutatta be a gyakorlatban. A készülékkel a fején sétált végig az idei Intel Fejlesztői Fórum (IDF) színpadán és úgy tűnt, mint ha egy virtuális termen menne át, eközben viszont különböző akadályokat vetítettek neki 3D-ben. Az előadás során gyakorlatilag normális módon használhatta a kezeit. Ugyan kis ideig eltartott, amíg a kamerák azonosították a mozdulatait, de azután már például egy virtuális ajtót is ki tudott nyitni, amikor lenyomott egy virtuális gombot. Azt is bemutatták, amint felvett egy papír egydollárost.
Brian Krzanich, az Intel vezetője a valódi és a virtuális világ ötvözetét kombinált valóságnak nevezte, mindez azt jelenti, hogy összevonták a virtuális valóság és a kiterjesztett valóság technológiát. Az Alloy szemüvegnél a felhasználó virtuális környezetben mozog, de képes kapcsolatba lépni a valódi világ objektumaival. A szemüveg operációs rendszere a Windows 10 lesz, amely tartalmazza a Windows Holographic Shell nevű komponenst. Ennek köszönhetően lehetővé válik a 2D- és a 3D-alkalmazások futtatása viszonylag gyengébb PC-ken és szemüvegeken is.
Az egyelőre nem derült ki, hogy pontosan milyen hardvereket építenek be a szemüvegbe, miként az sem, hogy a termék milyen áron lesz kapható. Az óriáscég ugyanakkor nem válna hardvergyártóvá, hanem nyílt platformként elérhetővé teszi a hardveres alapokat és az ahhoz kapcsolódó szoftveres fejlesztőkörnyezetet (API) a fejlesztők és gyártópartnerei számára, akik saját fejlesztésű sisakokat készíthetnek. Az Intel viszont így is keresne a beépített mikrochipek eladásain. Az elmúlt években ez a módszer nagyszerűen működött, elég csak a netbookokra és az ultrabookokra gondolni.