Berta Sándor
CES - a virtuális valóság lesz az egyik slágertéma
A Las Vegasban megrendezett esemény adja majd meg technikai szempontból az év alaphangját.
Az idei Consumer Electronics Show (CES) slágertémái között lesznek az (elektromos) autók, a virtuális valóság és a viselhető termékek. Az elemzők többek között arra számítanak, hogy a General Motors bemutatja a kisebb és olcsóbb Clievy Bolt sorozatgyártású verzióját, és a magát a kibocsátási botrányban megégetett Volkswagen szintén egy elektromos autóval akar jelentkezni.
Emellett egy kínai milliárdos által finanszírozott Faraday Future is meg akarja mutatni a járművét, amely jövőre jelenhet meg a piacon. A cégről egyelőre alig lehet valamit tudni és feltűnést keltett azzal a tervével, hogy több mint egymilliárd dollárért építene egy akkumulátorgyárat. Ezenkívül volt olyan sajtóhír, hogy a Google és a Ford közös vállalatot hozna létre az önállóan közlekedő gépkocsik fejlesztésére. A megalkotott járműveket egy automatizált telekocsi-szolgáltatáshoz használnák fel. A hivatalos bejelentés a CES keretében várható.
Az autók mellett lesznek szórakoztató elektronikai termékek, amelyek közül kiemelkednek a virtuális valóság eszközök, továbbá a dolgok internetéhez és a hálózatba kötött otthonokhoz kapcsolódó megoldások, illetve a viselhető termékek. A Samsung azt tervezi, hogy az otthonok hálózatba kötésekor a televíziót állítja a középpontba, mert a tévék minden lehetséges csatlakozóval rendelkeznek. Kai Hillebrandt, a gyártó menedzsere azt nyilatkozta, hogy így ideális hubok lehetnek a háztartási eszközök számára.
A viselhető termékek közül tavaly már számos fitneszkarkötőt és okosórát lehetett látni, de ezek nem voltak túl meggyőzőek. Amióta viszont az Apple Watch megjelent, megváltozott a helyzet. A fitneszkarkötőknél a Fitbit a piacvezető. Mindenesetre a CES jó lehetőség lesz arra, hogy a konkurensek bemutassák az új fejlesztéseiket és ötleteiket.
360 fokos akciókamera egy sisakon. Két szenzora 180 fokban lát, és az egység Qualcomm chipje egyesíti ezeket
A virtuális valóság szemüvegek idén jelennek majd meg. A Samsung már értékesíti a Gear VR készülékét, ezt követi majd a Sony PlayStation VR és az Oculus modellje. Lassan szükség lesz a megfelelő játékokra és videókra, hogy meg lehessen mutatni, mire képes a technika és még a felhasználókat is meg kell győzni az új eszközök használatáról. A technológiát támogató alkalmazások futtatásához komoly hardverek kellenek. Az nVidia szerint napjainkban csupán a számítógépek kevesebb, mint 1 százaléka használható a virtuális valóság alkalmazásokhoz.
Jelenleg világszerte 1,43 milliárd PC-t használnak, ezek közül 13 millión futtathatók virtuális valóság szoftverek. A bejelentés azért nem meglepő, mert az Oculus már tavaly május közepén nyilvánosságra hozta az Oculus Rift virtuális valóság szemüveg alkalmazásához szükséges minimális hardverkövetelményeket. Ezek a következők: nVIDIA GTX 970 vagy AMD 290 grafikus kártya, Intel i5-4590 processzor, 8 gigabájt RAM, kompatibilis HDMI 1.3 videokimenet, 2 darab USB 3.0-port és Windows 7 SP1 vagy újabb operációs rendszer.
Személyi mozirendszer zajszűrő fülhallgatókkal. Dioptria korrekcióra is képes, tehát szemüvegesek is használhatják
Az Ericsson jelentésében azt írta, hogy a virtuális valóság az idei esztendő egyik fő trendje lehet. Azonban ez önmagában még nem jelenti azt, hogy a technológia azonnal és minden háztartásban meg is fog jelenni. Az nVidia ugyanakkor azt prognosztizálta, hogy 2020-ban már több mint 100 millió virtuális valóság headsetet használnak majd a felhasználók és a cégek. Az idei Consumer Electronics Show keretében több mint 40 kiállító mutatja be a virtuális valóság megoldását, ez 77 százalékos növekedés a 2015-ös évi kiállítószámhoz képest.
Phil Chen, a HTC tartalmakért felelős menedzsere tavaly novemberben azt nyilatkozta, hogy szerinte legalább 3-5 évig eltart majd, amíg a virtuális valóság megoldások elérik a tömegeket. Az ő készülékük - az Oculus Rift és a Sony Morpheus duóval együtt - csak az első hullám.
Az idei Consumer Electronics Show (CES) slágertémái között lesznek az (elektromos) autók, a virtuális valóság és a viselhető termékek. Az elemzők többek között arra számítanak, hogy a General Motors bemutatja a kisebb és olcsóbb Clievy Bolt sorozatgyártású verzióját, és a magát a kibocsátási botrányban megégetett Volkswagen szintén egy elektromos autóval akar jelentkezni.
Emellett egy kínai milliárdos által finanszírozott Faraday Future is meg akarja mutatni a járművét, amely jövőre jelenhet meg a piacon. A cégről egyelőre alig lehet valamit tudni és feltűnést keltett azzal a tervével, hogy több mint egymilliárd dollárért építene egy akkumulátorgyárat. Ezenkívül volt olyan sajtóhír, hogy a Google és a Ford közös vállalatot hozna létre az önállóan közlekedő gépkocsik fejlesztésére. A megalkotott járműveket egy automatizált telekocsi-szolgáltatáshoz használnák fel. A hivatalos bejelentés a CES keretében várható.
Az autók mellett lesznek szórakoztató elektronikai termékek, amelyek közül kiemelkednek a virtuális valóság eszközök, továbbá a dolgok internetéhez és a hálózatba kötött otthonokhoz kapcsolódó megoldások, illetve a viselhető termékek. A Samsung azt tervezi, hogy az otthonok hálózatba kötésekor a televíziót állítja a középpontba, mert a tévék minden lehetséges csatlakozóval rendelkeznek. Kai Hillebrandt, a gyártó menedzsere azt nyilatkozta, hogy így ideális hubok lehetnek a háztartási eszközök számára.
A viselhető termékek közül tavaly már számos fitneszkarkötőt és okosórát lehetett látni, de ezek nem voltak túl meggyőzőek. Amióta viszont az Apple Watch megjelent, megváltozott a helyzet. A fitneszkarkötőknél a Fitbit a piacvezető. Mindenesetre a CES jó lehetőség lesz arra, hogy a konkurensek bemutassák az új fejlesztéseiket és ötleteiket.
360 fokos akciókamera egy sisakon. Két szenzora 180 fokban lát, és az egység Qualcomm chipje egyesíti ezeket
A virtuális valóság szemüvegek idén jelennek majd meg. A Samsung már értékesíti a Gear VR készülékét, ezt követi majd a Sony PlayStation VR és az Oculus modellje. Lassan szükség lesz a megfelelő játékokra és videókra, hogy meg lehessen mutatni, mire képes a technika és még a felhasználókat is meg kell győzni az új eszközök használatáról. A technológiát támogató alkalmazások futtatásához komoly hardverek kellenek. Az nVidia szerint napjainkban csupán a számítógépek kevesebb, mint 1 százaléka használható a virtuális valóság alkalmazásokhoz.
Jelenleg világszerte 1,43 milliárd PC-t használnak, ezek közül 13 millión futtathatók virtuális valóság szoftverek. A bejelentés azért nem meglepő, mert az Oculus már tavaly május közepén nyilvánosságra hozta az Oculus Rift virtuális valóság szemüveg alkalmazásához szükséges minimális hardverkövetelményeket. Ezek a következők: nVIDIA GTX 970 vagy AMD 290 grafikus kártya, Intel i5-4590 processzor, 8 gigabájt RAM, kompatibilis HDMI 1.3 videokimenet, 2 darab USB 3.0-port és Windows 7 SP1 vagy újabb operációs rendszer.
Személyi mozirendszer zajszűrő fülhallgatókkal. Dioptria korrekcióra is képes, tehát szemüvegesek is használhatják
Az Ericsson jelentésében azt írta, hogy a virtuális valóság az idei esztendő egyik fő trendje lehet. Azonban ez önmagában még nem jelenti azt, hogy a technológia azonnal és minden háztartásban meg is fog jelenni. Az nVidia ugyanakkor azt prognosztizálta, hogy 2020-ban már több mint 100 millió virtuális valóság headsetet használnak majd a felhasználók és a cégek. Az idei Consumer Electronics Show keretében több mint 40 kiállító mutatja be a virtuális valóság megoldását, ez 77 százalékos növekedés a 2015-ös évi kiállítószámhoz képest.
Phil Chen, a HTC tartalmakért felelős menedzsere tavaly novemberben azt nyilatkozta, hogy szerinte legalább 3-5 évig eltart majd, amíg a virtuális valóság megoldások elérik a tömegeket. Az ő készülékük - az Oculus Rift és a Sony Morpheus duóval együtt - csak az első hullám.