Berta Sándor
A CES-en az emberek problémáit kell megoldani
Nemsokára elkezdődik a világ legnagyobb technológiai kiállítása, melynek jelentősége annak ellenére nő, hogy a legnagyobbak csak közvetetten vannak jelen.
Az első csoportok már tavaly december közepén a helyszínre utaztak, azért, hogy előkészítsék a világ legnagyobb innovációs fesztiválját. 250 előadás és beszélgetés során 750 szakértő osztja majd meg gondolatait a közvéleménnyel, s 5000 újságírót, valamint több ezer bloggert várnak a világ minden tájáról. Minden olyan blogger tudósíthat a rendezvényről, akinek a blogját havonta több mint 10 ezren látogatják. Az International Consumer Electronics Show (CES) jelentősége annak ellenére egyre nagyobb, hogy néhány óriáscég - például a Microsoft, az Apple vagy a Google - külön kiállítóhellyel nem, csak közvetett módon lesz jelen. Nő a megjelenő startupok száma, míg tavaly 220 startup képviseltette magát, addig idén ez a szám eléri majd a 375-öt.
"A legtöbb startup a jelen témáival kapcsolatos ötletekkel rendelkezik" - jelentette ki Gary Shapiro, a Consumer Electronics Association (CEA) vezetője és egyúttal az International CES főszervezője. A viselhető termékek, az egészségügyi technológia és a robotika mellett számos olyan terület van, amelyek az egész ágazat számára nagy kihívást jelentenek és amelyeknél valódi innovációkra van szükség. Ilyen terület például a teljes energiaügy. Shapiro úgy vélte, nemcsak olyan eszközök kellenek, amelyek kevesebbet fogyasztanak és hatékonyabbak, hanem új akkumulátortechnológiák is és kapcsolódó fejlesztések a napenergiás szektorból. Emellett előtérbe kellene kerülniük az energiatermelő megoldásoknak is. "Olyan ötletekre van szükség, amelyek megoldják az emberek problémáit, a CES keretében ezek közül néhányat be fognak mutatni" - hangsúlyozta a menedzser.
Gary Shapiro
Az International CES már régóta nem csupán a televíziók és más készülékek kiállítása, hanem egyre több terület innovációit mutatja be. A rendezvény nemrég az autógyártók számára is fontossá vált, aminek oka nem csupán az, hogy az nemzetközi esemény keretében a gyártóknak fontos innovációk mutathatók be, hanem az is, hogy lehetőség van partneri kapcsolatok kialakítására. Az Audi, a Ford és a General Motors már régóta jelen van a kiállításon, idén ott lesz a Volkswagen és a BMW is. A rendezvényen összesen 20 témát érintenek. Kiemelt témák lesznek a dolgok internete (IoT); a termékekbe, eszközökbe beépíthető és a növények, illetve az emberek életét felügyelő szenzorok; a viselhető termékek; s az intelligens otthonok.
Shapiro hord okosórát és az egész családja teszteli ezeket a készülékeket, ugyanakkor mégis szkeptikus például a Google Glass és más okosszemüvegek elterjedésével kapcsolatban. Szerinte nagyon sok függ majd attól, hogy milyen alkalmazások készülnek ezekhez a megoldásokhoz. Ezzel szemben a 3D-nyomtatás hamarabb elterjedhet, de ez is évekig tart majd, amíg minden háztartásban lesz egy ilyen berendezés. A televízióknál nem az lesz a fontos, hogy hajlított-e egy modell vagy sem, sokkal inkább meghatározó lesz a 4K elterjedése.
Shapiro végül kiemelte, hogy az International CES-t idén először rendezik meg külföldön is. Májusban Sanghaj ad majd otthont a CES Asia nevű kiállításnak. Kína még soha nem rendezett ekkora eseményt. A nagy amerikai és európai konszernek, mint az IBM, a Ford és az Audi már jelezték, hogy ott lesznek. Amennyiben minden a tervek szerint alakul, úgy az International CES, a barcelonai Mobil Világkongresszus és a berlini Nemzetközi Híradástechnikai Kiállítás (IFA) után a CES Asia lehet a negyedik globális technológiai show.
Az idei International CES 2015. január 6-9. között kerül megrendezésre és 3500 kiállító - a legnagyobb mamutcégektől az ígéretes startupokig - mutatja be a legfrissebb fogyasztói elektronikai újdonságokat, melyek közül több gyökeresen változtathatja meg mindennapjainkat már a nagyon közeli jövőben. A CES több mint 40 éve a fogyasztói technológiai szektor legfontosabb nemzetközi eseménye, a legnagyobb gyártók és a legkreatívabb garázscégek hagyományosan itt mutatják be először az új termékeiket és forradalmi ötleteiket a nagyvilágnak.
Az első csoportok már tavaly december közepén a helyszínre utaztak, azért, hogy előkészítsék a világ legnagyobb innovációs fesztiválját. 250 előadás és beszélgetés során 750 szakértő osztja majd meg gondolatait a közvéleménnyel, s 5000 újságírót, valamint több ezer bloggert várnak a világ minden tájáról. Minden olyan blogger tudósíthat a rendezvényről, akinek a blogját havonta több mint 10 ezren látogatják. Az International Consumer Electronics Show (CES) jelentősége annak ellenére egyre nagyobb, hogy néhány óriáscég - például a Microsoft, az Apple vagy a Google - külön kiállítóhellyel nem, csak közvetett módon lesz jelen. Nő a megjelenő startupok száma, míg tavaly 220 startup képviseltette magát, addig idén ez a szám eléri majd a 375-öt.
"A legtöbb startup a jelen témáival kapcsolatos ötletekkel rendelkezik" - jelentette ki Gary Shapiro, a Consumer Electronics Association (CEA) vezetője és egyúttal az International CES főszervezője. A viselhető termékek, az egészségügyi technológia és a robotika mellett számos olyan terület van, amelyek az egész ágazat számára nagy kihívást jelentenek és amelyeknél valódi innovációkra van szükség. Ilyen terület például a teljes energiaügy. Shapiro úgy vélte, nemcsak olyan eszközök kellenek, amelyek kevesebbet fogyasztanak és hatékonyabbak, hanem új akkumulátortechnológiák is és kapcsolódó fejlesztések a napenergiás szektorból. Emellett előtérbe kellene kerülniük az energiatermelő megoldásoknak is. "Olyan ötletekre van szükség, amelyek megoldják az emberek problémáit, a CES keretében ezek közül néhányat be fognak mutatni" - hangsúlyozta a menedzser.
Gary Shapiro
Az International CES már régóta nem csupán a televíziók és más készülékek kiállítása, hanem egyre több terület innovációit mutatja be. A rendezvény nemrég az autógyártók számára is fontossá vált, aminek oka nem csupán az, hogy az nemzetközi esemény keretében a gyártóknak fontos innovációk mutathatók be, hanem az is, hogy lehetőség van partneri kapcsolatok kialakítására. Az Audi, a Ford és a General Motors már régóta jelen van a kiállításon, idén ott lesz a Volkswagen és a BMW is. A rendezvényen összesen 20 témát érintenek. Kiemelt témák lesznek a dolgok internete (IoT); a termékekbe, eszközökbe beépíthető és a növények, illetve az emberek életét felügyelő szenzorok; a viselhető termékek; s az intelligens otthonok.
Shapiro hord okosórát és az egész családja teszteli ezeket a készülékeket, ugyanakkor mégis szkeptikus például a Google Glass és más okosszemüvegek elterjedésével kapcsolatban. Szerinte nagyon sok függ majd attól, hogy milyen alkalmazások készülnek ezekhez a megoldásokhoz. Ezzel szemben a 3D-nyomtatás hamarabb elterjedhet, de ez is évekig tart majd, amíg minden háztartásban lesz egy ilyen berendezés. A televízióknál nem az lesz a fontos, hogy hajlított-e egy modell vagy sem, sokkal inkább meghatározó lesz a 4K elterjedése.
Shapiro végül kiemelte, hogy az International CES-t idén először rendezik meg külföldön is. Májusban Sanghaj ad majd otthont a CES Asia nevű kiállításnak. Kína még soha nem rendezett ekkora eseményt. A nagy amerikai és európai konszernek, mint az IBM, a Ford és az Audi már jelezték, hogy ott lesznek. Amennyiben minden a tervek szerint alakul, úgy az International CES, a barcelonai Mobil Világkongresszus és a berlini Nemzetközi Híradástechnikai Kiállítás (IFA) után a CES Asia lehet a negyedik globális technológiai show.
Az idei International CES 2015. január 6-9. között kerül megrendezésre és 3500 kiállító - a legnagyobb mamutcégektől az ígéretes startupokig - mutatja be a legfrissebb fogyasztói elektronikai újdonságokat, melyek közül több gyökeresen változtathatja meg mindennapjainkat már a nagyon közeli jövőben. A CES több mint 40 éve a fogyasztói technológiai szektor legfontosabb nemzetközi eseménye, a legnagyobb gyártók és a legkreatívabb garázscégek hagyományosan itt mutatják be először az új termékeiket és forradalmi ötleteiket a nagyvilágnak.