Berta Sándor
Leállítja a televíziók gyártását a Toshiba
A japán konszern a korábbi mérlegbotrány és a kínaiak támasztotta árverseny miatt hozta ezt a döntést.
A Toshiba úgy döntött, hogy távozik a televíziópiacról. Külföldi gyáraikat az év végéig értékesítenék, szintén eladnák valamelyik vetélytársnak a Regza márkanevet és több száz munkahely is megszűnhet. A Toshiba ezzel a lépéssel az olyan cégek példáját követi, mint a Philips.
A társaság volt az első japán cég, amely 1959-ben színestévét fejlesztett ki, s a Sharp és a Panasonic mögött harmadik számú televíziógyártónak számított a japán piacon. A szigetországban már évekkel ezelőtt leállították a tévék helyi gyártását, a Toshiba is többek között Indonéziában készítette el a készülékeit.
A televíziópiacon nagy a harc, éles az árverseny és az olyan konkurensek, mint a Samsung és az LG, valamint számos kínai vállalat komoly nyomást gyakorolnak az egykor meghatározó japán gyártókra. Kína időközben a legfontosabb piaccá vált, különösen az Ultra-HD felbontású modellek tekintetében, az ország az ilyen panelek legnagyobb gyártója. A japán szórakoztató-elektronikai cégeknek a magas gyártási költségek és az elmúlt években folyamatosan erős jen is komoly problémát okozott. Ez utóbbi különösen a Sharpot érintette keményen, de a Sony is sok pénzt veszített a tévéágazaton.
A Toshibát nagyon megrázta a mérlegbotrány, ami miatt júliusban lemondott Tanaka Hiszao elnök-vezérigazgató is. A vállalat július 20-án jelentette be, hogy könyvvizsgálók megállapítása szerint a cég 2008 és 2014 között 151,8 milliárd jennel (1,2 milliárd dollár) túlozta el nyereségét.
A Toshiba úgy döntött, hogy távozik a televíziópiacról. Külföldi gyáraikat az év végéig értékesítenék, szintén eladnák valamelyik vetélytársnak a Regza márkanevet és több száz munkahely is megszűnhet. A Toshiba ezzel a lépéssel az olyan cégek példáját követi, mint a Philips.
A társaság volt az első japán cég, amely 1959-ben színestévét fejlesztett ki, s a Sharp és a Panasonic mögött harmadik számú televíziógyártónak számított a japán piacon. A szigetországban már évekkel ezelőtt leállították a tévék helyi gyártását, a Toshiba is többek között Indonéziában készítette el a készülékeit.
A televíziópiacon nagy a harc, éles az árverseny és az olyan konkurensek, mint a Samsung és az LG, valamint számos kínai vállalat komoly nyomást gyakorolnak az egykor meghatározó japán gyártókra. Kína időközben a legfontosabb piaccá vált, különösen az Ultra-HD felbontású modellek tekintetében, az ország az ilyen panelek legnagyobb gyártója. A japán szórakoztató-elektronikai cégeknek a magas gyártási költségek és az elmúlt években folyamatosan erős jen is komoly problémát okozott. Ez utóbbi különösen a Sharpot érintette keményen, de a Sony is sok pénzt veszített a tévéágazaton.
A Toshibát nagyon megrázta a mérlegbotrány, ami miatt júliusban lemondott Tanaka Hiszao elnök-vezérigazgató is. A vállalat július 20-án jelentette be, hogy könyvvizsgálók megállapítása szerint a cég 2008 és 2014 között 151,8 milliárd jennel (1,2 milliárd dollár) túlozta el nyereségét.