Berta Sándor

Korlátozások a Spotify ingyenes verziójában

Komoly változtatásokat jelentett be a zenei stream-platform.

A legfontosabb módosítás, hogy az egyes zenei albumok a jövőben kizárólag a Spotify előfizetéses konstrukciójában lesznek elérhetők, a reklámokkal finanszírozott ingyenes csomagban nem. A Spotify ezzel megdöntene egy korábbi tabut és néhány művész számára lehetővé tenné, hogy a zenei albumait kizárólag a fizető ügyfeleknek tegye hozzáférhetővé. A The Wall Street Journal bennfentes személyektől származó információkra hivatkozva azt írta, hogy a zenei menedzserekkel folytatott egyeztetések során az oldal a felvázolt elképzelést tesztként jelentette be.

Érdekesség, hogy Daniel Ek, a Spotify első embere és alapítója mindig is azt hangsúlyozta, hogy a kettős rendszer csak felmérgesíti az embereket. Ráadásul az ingyenes változat, hiába tartalmaz reklámokat, kevesebb bevételt jelent mind a platformnak, mind a vele szerződésben lévő előadóművészeknek és együtteseknek. A Spotify kapcsán a felhasználókat az is zavarhatja például, hogy az oldalon a Coldplay új zenei albuma csak pénteken volt elérhető, egy héttel a megjelenése után, miközben az Apple Music rendszerében azonnal meghallgathatók voltak az új dalok.

A Universal Music korábban felvetette, hogy korlátozná a Spotify ingyenes használatát és a felhasználási időt, mert így akadályoznák meg, hogy az iTunes-eladásokból kevesebb bevételhez jussanak. Bizonyítást nyert ugyanis, hogy a Spotify kínálatában elérhető zeneszámok csökkentik az iTunes-letöltések számát. Jonathan Forster, a Spotify északi régiókért felelős vezetője akkor azt nyilatkozta, hogy ingyenes alternatíva nélkül nem fognak működni a fizetős megoldások sem és úgy gondolják, hogy az általuk alkalmazott modell működik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • gforce9 #5
    És?? Eltűnne a sok szemét zene és csak azok maradnának akikre tényleg igény is van. Semmit sem veszítene vele az emberiség.

    És el vagy tévedve. Az előadók az első lemezfelvételt meg tudják oldani. A terjesztést szintúgy. Ott a net, amire igény van az terjed magától. A kiadó jelenleg a marketingen kívül semmit sem csinálnak. De az olyan zene ami marketing nélkül nem kell a népnek, nem kár érte.
  • bobijub #4
    a kiadók még mindig egy más világban élnének, ha annak idején steve jobs nem taposta volna ki belőlük a lehetőséget az online zeneárusításhoz. ha csak a kiadókon múlt volna, még mindig azon rugóznának, hogy az online vásárolható zene mindenképpen legyen sokkal drágább, mint a műanyagba belegyártott, becsomagolt, készletezett, szállított, importált-exportált, polcrapakolt fizikailag is kézbefogható zene.

    a kereskedelmi rádiók még mindig elég jól bírják üzemeltetni annak az üzleti modelljét, hogy van "ingyen" zene, reklámelviselésért cserébe. a spotify ingyenes változata pedig egyike a többféle kísérletnek akörül, hogy hogyan lehet elviselhető módon reklámot rakni a zene mellé úgy, hogy az üzletileg is működőképes legyen. egy műszakilag erőteljes kísérlet, ami jelenleg úgy tűnik, hogy rendelkezik megfelelő gazdasági háttérrel is, de láthatóan nem sikerült még kellőképpen kiérlelni. valaki majdcsak kiérleli azt is. ha nem a spotify, akkor másik brand.

    nem tudom, vannak-e még az internetkereső-történészeken kívül olyanok, akik emlékeznek még a nagynevű és akkoriban forgalom szempontjából piacvezető keresők kezdeti működésére. olyanok voltak, mintha a keresés megútáltatása lett volna a céljuk, és ennek a célnak a legfontosabb eszközéül a hirdetések minél bosszantóbb, minél haszontalanabb, válogatását és minél idegesítőbb tálalását választották volna. aztán jött a ... és kiderült, hogy lehet hasznosan, elvislehetően, nyereségesen.

    majd lesz egy a már most is elérhetők közül, vagy egy új, ahol vagy lassan kiérlelik vagy egy nagy ötlettel kialakítják az elviselhetőreklámos mégisnyereséges ingyenzenés streamelést, és akkor a mostani kísérletek stílusa ugyanúgy feledésbe merül, mint a keresők annakidején elviselhetetlen stílusa.

    Utoljára szerkesztette: bobijub, 2015.12.14. 14:21:27
  • Zombee #3
    Öngól. A kiadók intézik a bolti terjesztést, sok esetben a lemezfelvételt is fizetik, ha nincs bevétel, akkor borul az egész. Egy előadó nem biztos, hogy tudná finanszírozni az első lemeze felvételeit. Persze a felvilágosultak csak azt látják, hogy fujj mocskos kapitalisták, mocskos kiadók.
  • Danecay #2
    Amíg a zene ipari tevékenységként van aposztrofálva, engem baromira nem érdekel!
  • arty #1
    drukkolok, hogy a zeneipar kinyírja őket és végül még kevesebb bevétele legyen a sok rohadéknak (mint az universal)