Berta Sándor
Egyelőre álom a gyors vasúti internet
Napjainkban a vonatokon még a telefonhívások kezdeményezése és az e-mailek elküldése is komoly nehézségeket okoz.
A Német Vasút (DB) évente 50 millióval növelné az elszállított utasok számát és ezért kiépítené a digitális ajánlatait. Rüdiger Grube, a konszern első embere kijelentette, hogy 2030-ig 12 milliárd eurót fektetnek be a projektbe, amely az embereknek jobb utazási minőséget és kényelmet, új vonatokat, simább csatlakozásokat, rövidebb utazási időket és a korábbinál több (digitális) szolgáltatást biztosítana. Különösen az utóbbiakra lenne nagy szükség.
Matthias Gastel, a német Zöldek parlamenti képviselője a honlapján vezetett naplójában rendszeresen beszámol a vasutat érintő dolgokról, például arról, hogy a vonatokban megbízhatatlanok a WLAN-kapcsolatok. Nem csupán mozgás közben, de a pályaudvarokon való tartózkodás során is alig működnek a hálózatok, holott az év eleje óta legalább az első osztályon kifogástalanul kellene működnie az interneteléréseknek. A tapasztalatok ehelyett azt mutatják, hogy 69 út közül csak 26-nál volt átmenetileg, 28-nál időszakaszos kapcsolat és 15 esetben egyáltalán nem volt hozzáférés. Így az e-mailek elküldése is a szerencsétől függött.
A DB menedzsmentje előtt ismertek ezek a problémák. Új szerződéseket kötnének a három legnagyobb mobilszolgáltatóval, 2016-tól közvetlen erősítőket szerelnének fel az összes ICE-vonatra és az IC-szerelvények egy részére. Azonban a hálózatok elérhetősége ezután sem lesz tökéletes, ugyanis 250 kilométer/órás sebesség mellett nehéz több száz utas számára kiváló és stabil WLAN-kapcsolatot biztosítani.
A német vasúttársaság tavaly júniusban azt jelezte, hogy a teljes ICE-hálózaton és 120 pályaudvaron lesz mobilinternet. A DB jelenlegi 5200 kilométeres ICE-hálózatának 98 százalékán vannak kiépítve az internetezést biztosító berendezések. Januárban ismertté vált, hogy minden német vonaton jöhet az ingyenes WLAN.
A Német Vasút (DB) évente 50 millióval növelné az elszállított utasok számát és ezért kiépítené a digitális ajánlatait. Rüdiger Grube, a konszern első embere kijelentette, hogy 2030-ig 12 milliárd eurót fektetnek be a projektbe, amely az embereknek jobb utazási minőséget és kényelmet, új vonatokat, simább csatlakozásokat, rövidebb utazási időket és a korábbinál több (digitális) szolgáltatást biztosítana. Különösen az utóbbiakra lenne nagy szükség.
Matthias Gastel, a német Zöldek parlamenti képviselője a honlapján vezetett naplójában rendszeresen beszámol a vasutat érintő dolgokról, például arról, hogy a vonatokban megbízhatatlanok a WLAN-kapcsolatok. Nem csupán mozgás közben, de a pályaudvarokon való tartózkodás során is alig működnek a hálózatok, holott az év eleje óta legalább az első osztályon kifogástalanul kellene működnie az interneteléréseknek. A tapasztalatok ehelyett azt mutatják, hogy 69 út közül csak 26-nál volt átmenetileg, 28-nál időszakaszos kapcsolat és 15 esetben egyáltalán nem volt hozzáférés. Így az e-mailek elküldése is a szerencsétől függött.
A DB menedzsmentje előtt ismertek ezek a problémák. Új szerződéseket kötnének a három legnagyobb mobilszolgáltatóval, 2016-tól közvetlen erősítőket szerelnének fel az összes ICE-vonatra és az IC-szerelvények egy részére. Azonban a hálózatok elérhetősége ezután sem lesz tökéletes, ugyanis 250 kilométer/órás sebesség mellett nehéz több száz utas számára kiváló és stabil WLAN-kapcsolatot biztosítani.
A német vasúttársaság tavaly júniusban azt jelezte, hogy a teljes ICE-hálózaton és 120 pályaudvaron lesz mobilinternet. A DB jelenlegi 5200 kilométeres ICE-hálózatának 98 százalékán vannak kiépítve az internetezést biztosító berendezések. Januárban ismertté vált, hogy minden német vonaton jöhet az ingyenes WLAN.