Berta Sándor
A tömegközlekedés is szerepet kaphat a csomagszállításban
A terület akár néhány esztendő alatt teljesen átalakulhat.
A Német Csomagszállítási és Expressz-logisztikai Szövetség (BIEK) szakértői a legújabb tanulmányukban azt taglalták, hogy a csomagok akár a tömegközlekedési eszközökön is szállíthatók lennének, de ennek megvalósítására elsősorban politikai akarat szükséges. Amennyiben a döntéshozók támogatják a kapcsolódó javaslatokat, akkor a csomagokat akár villamos, gyorsvasút vagy busz is a lakosok otthonainak a közelébe juttathatja. Fontos lenne továbbá, hogy a csomagszállítás olyan időszakokban valósuljon meg, amikor a tömegközlekedési járművek kevésbé vannak kihasználva.
Dr. Ralf Bogdanski, a Nürnbergi Műszaki Főiskola professzora és a kollégája, Cathrin Cailliau megállapították továbbá, hogy minél hosszabbak az egyes járatok útvonalai, annál hatékonyabb lehet a tömegközlekedési csomagszállítás. Bogdanski kiemelte, hogy a megoldásban rejlő lehetőségek rendkívül nagyok, de még számos kérdést kell tisztázni.
A regionális vasúti szerelvények többcélú részlegei különösen ideálisak a csomagszállítási feladatokra, illetve akár 1,20 x 0,8 x 1,50 méteres szállítóeszközök elhelyezésére. De ezzel párhuzamosan fontos lenne a csomaggyűjtő állomások és a szabványosított csomagtárolók kifejlesztése és bevezetése is.
A Német Csomagszállítási és Expressz-logisztikai Szövetség (BIEK) szakértői a legújabb tanulmányukban azt taglalták, hogy a csomagok akár a tömegközlekedési eszközökön is szállíthatók lennének, de ennek megvalósítására elsősorban politikai akarat szükséges. Amennyiben a döntéshozók támogatják a kapcsolódó javaslatokat, akkor a csomagokat akár villamos, gyorsvasút vagy busz is a lakosok otthonainak a közelébe juttathatja. Fontos lenne továbbá, hogy a csomagszállítás olyan időszakokban valósuljon meg, amikor a tömegközlekedési járművek kevésbé vannak kihasználva.
Dr. Ralf Bogdanski, a Nürnbergi Műszaki Főiskola professzora és a kollégája, Cathrin Cailliau megállapították továbbá, hogy minél hosszabbak az egyes járatok útvonalai, annál hatékonyabb lehet a tömegközlekedési csomagszállítás. Bogdanski kiemelte, hogy a megoldásban rejlő lehetőségek rendkívül nagyok, de még számos kérdést kell tisztázni.
A regionális vasúti szerelvények többcélú részlegei különösen ideálisak a csomagszállítási feladatokra, illetve akár 1,20 x 0,8 x 1,50 méteres szállítóeszközök elhelyezésére. De ezzel párhuzamosan fontos lenne a csomaggyűjtő állomások és a szabványosított csomagtárolók kifejlesztése és bevezetése is.