Berta Sándor
A közösségi platformok beszállítóivá válnak a médiacégek
A két cég követné a Facebook példáját, és közvetlenül jelenítenék meg a híreket.
A Facebook korábban létrehozta az Instant Articles szolgáltatást, amelynek keretében a médiatartalmak a külön hivatkozásokra való kattintások nélkül közvetlenül jeleníthetők meg a hírfalon. Hasonló megoldásban gondolkodik a Google és a Twitter is: a két társaság a jövőben a híreket közvetlenül a saját közös platformján jelenítené meg. A szolgáltatás idén ősztől lesz elérhető.
A Google és a Twitter megoldása abban fog különbözni a Facebook platformjától, hogy nyitott lesz, így a felhasználók a mobil eszközeiken megnyithatják majd a kiadók híreit, cikkeit is anélkül, hogy el kellene hagyniuk a Google vagy a Twitter rendszerét. Az is különbség lesz, hogy a két óriáscég nem fog a saját szerverein tartalmakat tárolni. A kiadók számára előnyt jelent, hogy megmaradnak a reklámbevételeik és a cikkek külseje sem változik.
A Re/Code arról számolt be, hogy a Google és a Twitter első partnere már meg is van, méghozzá a The New York Times személyében. Eileen Murphy, az újság szóvivője elmondta, hogy mind kiadóként, mind technológiai szolgáltatóként együttműködnek a Google képviselőivel. Egy másik hír szerint a The Guardian is az új platform partnere lesz.
A Facebook korábban létrehozta az Instant Articles szolgáltatást, amelynek keretében a médiatartalmak a külön hivatkozásokra való kattintások nélkül közvetlenül jeleníthetők meg a hírfalon. Hasonló megoldásban gondolkodik a Google és a Twitter is: a két társaság a jövőben a híreket közvetlenül a saját közös platformján jelenítené meg. A szolgáltatás idén ősztől lesz elérhető.
A Google és a Twitter megoldása abban fog különbözni a Facebook platformjától, hogy nyitott lesz, így a felhasználók a mobil eszközeiken megnyithatják majd a kiadók híreit, cikkeit is anélkül, hogy el kellene hagyniuk a Google vagy a Twitter rendszerét. Az is különbség lesz, hogy a két óriáscég nem fog a saját szerverein tartalmakat tárolni. A kiadók számára előnyt jelent, hogy megmaradnak a reklámbevételeik és a cikkek külseje sem változik.
A Re/Code arról számolt be, hogy a Google és a Twitter első partnere már meg is van, méghozzá a The New York Times személyében. Eileen Murphy, az újság szóvivője elmondta, hogy mind kiadóként, mind technológiai szolgáltatóként együttműködnek a Google képviselőivel. Egy másik hír szerint a The Guardian is az új platform partnere lesz.