Berta Sándor

Közvetlenül jelenítené meg a tartalmakat a Facebook

A közösségi platform vezetői zárt ajtók mögött tárgyalnak nagyobb hírszolgáltatók képviselőivel.

Az egyeztetések célja az, hogy a jövőben a médiatartalmak külön hivatkozásokra való kattintások nélkül, közvetlenül a portálon legyenek elérhetők. Az új projektben a Facebook első partnerei a The New York Times, a Buzzfeed és a National Geographic. Emellett a platform felvette a kapcsolatot a The Huffington Post és a Quartz vezetőivel is.

Jonah Peretti, a Buzzfeed alapítója és vezérigazgatója egyébként az austini SXSW konferencián arról beszélt, hogy a jelenlegi modell már elavult és éppen ezért a tartalmakat közvetlenül a legtöbb embert elérő oldalakon kellene megjelentetni, ahelyett, hogy hiperhivatkozásokat alkalmaznak. A Facebook az együttműködés keretében többek között azt ajánlotta fel a kiadóknak, hogy részesedhetnek a hirdetési bevételekből. Előnyös lehet számukra az is, hogy a reklámokkal sokkal gyorsabban találkozhatnak a felhasználók, mint amikor külön linket kell megnyitni egy cikk elolvasásához, utóbbi ugyanis átlagosan 8 másodpercig tart és ez különösen a mobil készülékeken tűnik hosszú időnek.


Ha a tartalom közvetlenül a hírfolyamban lenne, sokszorosára nőne az elérés

Ugyanakkor nem lelkesedik mindenki az ötletért. A The Guardian munkatársai azt szeretnék, ha a hirdetések feletti ellenőrzés a kiadóknál maradna és ezért már létre is hoztak egy szövetséget, amelynek tagja lett a The Financial Times, a CNN és a Reuters is. A szervezet többek között a Facebook és a Google ellen irányul.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!