Berta Sándor

Két malom között őrlődik a Samsung

Piaci szakértők szerint a dél-koreai konszern eszközei túl drágák, a Galaxy-sorozat pedig túlzottan felhígult.

A Samsungnak egyrészt ott van legnagyobb konkurensként az Apple, másrészt a számos meglehetősen ambíciózus kínai gyártó, elsősorban a Huawei, a ZTE, a Oneplus és a Xiaomi. "A Samsung jelenleg nehéz időszakon megy keresztül. Amint az most kiderült, a márka egyszerűen nem elég erős, hogy az Apple, illetve a kínai kihívók ellen is felvegye a harcot" - jelentette ki Francisco Jeronimo, az IDC elemzője. Az iPhone 6 megjelenéséig a Samsung profitált abból, hogy jobban reagált az ügyfelek kívánságaira, felvetéseire, ez az előnye azonban elveszett. Ugyan a Huawei vagy ZTE ellen még mindig előnyben van, de világszinten annyira nem vonzó márka, hogy a készülékeiért több száz euróval többet adjanak ki.

Carolina Milanesi piaci elemző szintén úgy gondolja, hogy a Samsungnak márka- és árproblémája egyaránt van. A társaság szenved attól, hogy a fogyasztók túl drágának találják a zászlóshajóként szolgáló modelljeit. A Galaxyval sikerült egy jó márkát felépíteni, de az évek alatt rengeteg különböző eszközt adtak ki ilyen néven, ezzel pedig ez a sorozat felhígult. Ma már egyáltalán nem tudják a vásárlók, hogy miért is jött létre egykor a Galaxy-sorozat.

Az a stratégia sem vált be, hogy a Galaxy S6 és S6 Edge esetében minőségi és drága anyagokat, valamint innovatív dizájnt alkalmaztak. Ezek ugyanis még feljebb srófolták az árakat, de a kereslet nem volt számottevő. Milanesi szerint összességében jót tenne a Samsungnak a szűkebb és fókuszáltabb portfólió.


A legújabb Samsung csúcstelefonok ára 260 ezer forintról indul

Jeronimo szerint a Samsung készülékeinek ismét olcsóbbá kell válniuk, ha a gyártó meg akarja ismételni vagy közelíteni a korábbi sikereit. A vállalat rendkívül sok pénzt fektetett a marketingbe és aligha marad majd más választása, mint e kiadások csökkentése, a céges struktúra átalakítása és ismét az agresszív árpolitika alkalmazása. Aki 700 eurót és többet szán egy okostelefonra az a legerősebb márkát választja és ez jelenleg az Apple, amely a jövőben is az marad. Ez olyan, mint az autóvásárlás: aki megengedhet magának egy BMW-t vagy Mercedest, az nem fog Fordot venni.

Horace Dediu, az Asymco elemzője még erősebben bírálta az óriáscéget, mondván a Samsung sosem volt jó abban, amiben az Apple viszont igen. Az Apple egyedülálló felhasználói élményt alakít ki, hiszen ő kínálja a szoftvert, a hardvert és a szolgáltatásokat. A Samsung ezzel szemben többé vagy kevésbé azt teszi, amit ezer másik Android-konkurens is. A sikere inkább abból fakadt, hogy a dél-koreai gyártó mindezt 14 milliárd dolláros éves marketing-, eladási promóciós és reklámköltségvetésből tehette meg, így a termékeit hatékonyabban tudta értékesíteni. Egy ilyen jellegű stratégia azonban hosszútávon mindig bukásra van ítélve, mert nem tartós és mindig jönnek újabb márkák.

Amennyiben a Samsung az Android-világon túl is sikeres akar lenni, akkor egy olyan társasággá kell válnia, amely erős saját ökorendszert használ, s a szoftverekbe és a szolgáltatásokba is be kell fektetnie. Ehhez azonban egy olyan belső kultúrát kellene kifejlesztenie, amely igazodik ezekhez a hosszútávú célokhoz és meg is valósítja azokat.

Milanesi is azt hangsúlyozta, hogy ha a Samsung tud javítani a szoftveres funkcióin és optimalizálni tudja az alkalmazott hardvert és szoftvert, akkor sikeresebb lehet. Kiemelte, hogy nem szabad elfelejteni, hogy a cég a vezető okostelefon-gyártó és más, részben már elbukott nagy vállalatokhoz, például a Nokiához képest az a nagy előnye, hogy saját kijelző-, akkumulátor- és chipgyártó üzemei vannak. Amennyiben sikerül még erősebben pozicionálni a márkáit, akkor tud fordítani a trenden.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • asgh #14
    Nem véletlenül hanyagolja az apple az olcsó szegmenst: ha szétaprózódik a termékskála, akkor nem lehet nagy tételben eladni egy-egy terméket. Ez viszont a beszerzési árak emelkedését vonja maga után mert nem lehet ugyanabból az alkatrészből százmilliós nagyságrendben rendelni, illetve nem lehet évekkel előre jó olcsón lekötni a gyártási kapacitást.
    Így viszont vagy a termék lesz drága, vagy a profit kicsi.
    Hozzá kell tenni, hogy a dél-koreai és a nyugati vásárlói kultúra alapvetően eltérő. Míg nyugaton a felhasználói élmény, a hype és a design tesz egy terméket menővé, addig ott az újdonsága. Tök mindegy, hogy az új termékben megjelenő új feature-öknek van-e gyakorlati haszna vagy egyáltalán értelme, a lényeg, hogy a termék innovációban megelőzze a többit. Így a dél-koreai gyártóknak 3-4 havonta villantaniuk kell valamit, különben a termékeikkel együtt maga a márka is elavul.
    Ezzel a tempóval viszont a nyugati vásárlók nem tudnak mit kezdeni, mert mire egy termék bejáratódik, már jön is a következő, ráadásul az újdonságok listája 90%-ban vagy felesleges vagy egyenesen baromság. Továbbá a nagyon rövid életciklus csökkenti a márkába vetett bizalmat, mert a gyártó kevésbé (vagy egyáltalán nem) fókuszál a régebbi típusok terméktámogatására.
  • arty #13
    nexus 6, nexus 5 2015, motorola moto x - mind oledes, jó teló (lesz)

    eldzsíszamszung felejtős, menjenek csak a levesbe a nokia után.
    a hw sokszor okés, de az árazás iszonyat elszállt (samunál), mig a droidot egyre inkább szétk*rják, működésképtelenné teszik, frissités nemjön/lassan jön.
    Utoljára szerkesztette: arty, 2015.08.18. 18:15:08
  • who am I 7 #12
    valóban elég faramucira (najó,értelmetlenre) sikerült a cím :D ez a "nem a részvétel, hanem a fontos" szint. bár, nem gondoltam, h humorportállá vált az SG? :-o :D

    a samsung hibája az, h koreaiak és kóklerek eredendően, ennyire végtelenül egyszerű. trendi saját design ötlet zéró, semmi, csak másolás (de még az is csak a gagyibb vonalon) ...majd a saját sz@rjaikat tudják tovább copy-pastézni, zéró saját ötlet (mondjuk tv vonalon, nem rosszak)...én azon is csodálkozom, hogy hogy sikerült ennyire feljönniük? bár sok ember szereti győzikét is.....szóval, ha megvan a kellő mennyiségű marketingpénz a legyek belasszózására, akkor végülis miért ne, de egyszer csak elfogy az a pénz (?). bár inkább az lenne jobb, ha az emberek lennének kicsit igényesebbek.....tököm sem érti, h pl. miért nem egy sharp a. 304sh-ra mennek rá az emberek.

    Utoljára szerkesztette: who am I 7, 2015.08.18. 15:17:45
  • NEXUS6 #11
    A sportriporterek tudnak ilyen baromságokat mondani nem tudom eldönteni, hogy mikor direkt. A kémiatanárom szokta volt még mondani:
    Sok beszédnek sok az alja, olcsó húsnak híg a leve, ki korán kel maga esik bele!
    XD
  • SupraMKIII #10
    Persze, melegszik mind, nekem is note 1,2,3,4 volt a sor - de ez konkrétan izzik.

    Megjött ám rá a legújabb 5.1.2 rom! úgy hívják, hogy CM12.1 :-) Vision kernellel vissza lehet venni a CPU-t 1ghz-re, meg 150Mhz-re a GPU-t, és úgy már nem is melegszik annyira.

    Hát, gyári rom? Igen, csodálatos, hogy 3GB ramban két alkalmazás már nem fér el egy más mellett... Ne már! :-)
  • zola2000 #9
    Nem biztos, a google személyre szabja a keresési találatokat, nálam is mindig azokat az oldalakar teszi előbbre, ahova járok.
  • Szefmester #8
    Jajj hát ez pedig nagyon egyszerű. Adott két malom... közöttük meg Lee bá' aki baszik elvinni a búzát a malomba ezért közöttük őrli kis kövekkel meg a csacsijával...
  • BladeW #7
    Rájöttem, SEO szempontból nagyon jó a cím, a "két malom között őröl" kifejezésre első helyen hozza az sg-t!
  • NEXUS6 #6
    Na most öncsünk tisztavizet a nyiltkártyákba, de úgy hogy ne öntsük ki a fürdővízzel együtt az aranytojást tojó tyúkot!
    XD

    A mondás helyesen kb úgy van, hogy két ... között örlődik, ami a Samsung esetében, mivel nem egy élelmiszer ipari cégről van szó, valószínűsíthetően nem malom.

    Itt pl. a két lehetőség között őrlődik cím elég lett volna, nem kell megfejelni még egy malommal is, még ha az őrlést, nem átvitt értelemben a legtöbbször ugye ott végezzük.

    A Samu télleg kezdi elbaxni, az olcsó telójai röhejesek a kínai hasonlókategóriásokhoz képest, a csúcstelók viszont annyival kerülnek többe, hogy az ember a feleannyiba kerülő, de már használható szintén kínai márkásat (pl Lenovo) is bevállalja.

    Valójában a két probléma egy, a túlárazás. Az S3 sikere után olyan ütemben emelték az árakat, amit az új generációkba beépített extrák/nagyobb teljesítmény önmagában nem indokolhatott.

    Megpróbálták az Apple sznobfonos üzletpolitikáját átvenni, miközben az olcsó szegmensben is hasítani akartak. Ha már a mondásoknál tartunk, akkor erre talán az egy seggel két lovat megülni a kifejezés az autentikusabb, talán.
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2015.08.18. 09:54:50
  • Bagoly81 #5
    nemigaz, note 2,3,4 tulajként. de csak részben van igazad. az hogy melegszik, az összes telefon melegszik. elvettek 1-2 dolgot a 4 ből, az 5 ből meg még többet :D vettek el :D

    de én is romoltam az összes telefonomat de a note 4 et egyáltalán nem. jó kis telefon az., node a samsung tényleg nem tudja mit csinál, össze vissza mindenféle szart mindenféle név alatt. mintha lenne valamiből készleten és csinálnak belőle telefont aztán kiszórják, és így tovább egy galaxy s5 ből is van vagy 5 különféle verzió. a frissítsük csapnivaló, a konkrétan a note4 et semennyire lassan. és a legujabb androidot még megsem kapta :s

    de amúgy a legjobb cuccok mindig a Samsung mobilokban vannak, ha akarsz venni egy csúcs mobilt akkor csak Samsungot tudsz venni , európában?