• asgh
    #14
    Nem véletlenül hanyagolja az apple az olcsó szegmenst: ha szétaprózódik a termékskála, akkor nem lehet nagy tételben eladni egy-egy terméket. Ez viszont a beszerzési árak emelkedését vonja maga után mert nem lehet ugyanabból az alkatrészből százmilliós nagyságrendben rendelni, illetve nem lehet évekkel előre jó olcsón lekötni a gyártási kapacitást.
    Így viszont vagy a termék lesz drága, vagy a profit kicsi.
    Hozzá kell tenni, hogy a dél-koreai és a nyugati vásárlói kultúra alapvetően eltérő. Míg nyugaton a felhasználói élmény, a hype és a design tesz egy terméket menővé, addig ott az újdonsága. Tök mindegy, hogy az új termékben megjelenő új feature-öknek van-e gyakorlati haszna vagy egyáltalán értelme, a lényeg, hogy a termék innovációban megelőzze a többit. Így a dél-koreai gyártóknak 3-4 havonta villantaniuk kell valamit, különben a termékeikkel együtt maga a márka is elavul.
    Ezzel a tempóval viszont a nyugati vásárlók nem tudnak mit kezdeni, mert mire egy termék bejáratódik, már jön is a következő, ráadásul az újdonságok listája 90%-ban vagy felesleges vagy egyenesen baromság. Továbbá a nagyon rövid életciklus csökkenti a márkába vetett bizalmat, mert a gyártó kevésbé (vagy egyáltalán nem) fókuszál a régebbi típusok terméktámogatására.