Gyurkity Péter
Lassan telítődik az okostelefonos piac
A Samsung visszavette a vezetést, de az Apple mellett a kínai cégek is komoly kihívóvá váltak.
A TrendForce piackutató cég közzétette a második negyedévre vonatkozó jelentését, ezt pedig az éves adatokat előrejelző jóslataival egészítette ki. Mindkét esetben visszavágták a korábban becsült adatokat, a globális piac tekintetében pedig lassú telítődésre számítanak.
A második negyedben világszerte mintegy 304 millió új okostelefont szállítottak le a különböző gyártók, ami 1,9 százalékos növekedést jelent az első három hónaphoz képest. Az eddigi trend némileg lassulóban van, hiszen a főbb szereplők a második félévben piacra dobandó új zászlóhajókra koncentrálnak, vagyis az utolsó simításokkal vannak elfoglalva, de azért érdemes végigfutni a rangsoron, hogy lássuk, mi is változott az év elejéhez képest. Itt a Samsung visszavette a vezetést, ám 26,8 százalékos részesedése már nem jelent hatalmas túlerőt, hiszen az Apple által birtokolt 16,4 százalék ezt viszonylag könnyen kikezdheti.
Annál inkább, mert az almás cég tovább növelte az iPhone-eladásokat, a képet pedig egyedül az Apple Watch árnyékolta be, amely (nyilván nem véletlenül) továbbra is hiányzik a hivatalos adatlistából. A kínai gyártók azonban legalább ekkora, ha nem nagyobb, veszélyt jelentenek a dél-koreai vállalatra nézve, közülük a Huawei lépheti át először a 100 milliós éves példányszámot, míg az ettől idén még elmaradó Xiaomi szintén jól szerepel, hiszen az első félévben összesen 34 millió saját megoldást szállított le - a Lenovo némileg keszekusza kínálatával 20 százalékos csökkenést szenvedett el, amivel a hatodik helyre szorult vissza.
Az Apple esetében arra számítanak, hogy az új iPhone 6s és 6s Plus a hardver tekintetében hoz majd magával újdonságot, a dizájn ugyanis marad a tavalyi. Az új A9 chip, a 12 megapixeles kamera, a 2 GB LPDDR4 memória, valamint a Force Touch kellő vonzerőt jelenthet, ezért az éves eredmény akár 15 százalékkal is javulhat.
A TrendForce piackutató cég közzétette a második negyedévre vonatkozó jelentését, ezt pedig az éves adatokat előrejelző jóslataival egészítette ki. Mindkét esetben visszavágták a korábban becsült adatokat, a globális piac tekintetében pedig lassú telítődésre számítanak.
A második negyedben világszerte mintegy 304 millió új okostelefont szállítottak le a különböző gyártók, ami 1,9 százalékos növekedést jelent az első három hónaphoz képest. Az eddigi trend némileg lassulóban van, hiszen a főbb szereplők a második félévben piacra dobandó új zászlóhajókra koncentrálnak, vagyis az utolsó simításokkal vannak elfoglalva, de azért érdemes végigfutni a rangsoron, hogy lássuk, mi is változott az év elejéhez képest. Itt a Samsung visszavette a vezetést, ám 26,8 százalékos részesedése már nem jelent hatalmas túlerőt, hiszen az Apple által birtokolt 16,4 százalék ezt viszonylag könnyen kikezdheti.
Annál inkább, mert az almás cég tovább növelte az iPhone-eladásokat, a képet pedig egyedül az Apple Watch árnyékolta be, amely (nyilván nem véletlenül) továbbra is hiányzik a hivatalos adatlistából. A kínai gyártók azonban legalább ekkora, ha nem nagyobb, veszélyt jelentenek a dél-koreai vállalatra nézve, közülük a Huawei lépheti át először a 100 milliós éves példányszámot, míg az ettől idén még elmaradó Xiaomi szintén jól szerepel, hiszen az első félévben összesen 34 millió saját megoldást szállított le - a Lenovo némileg keszekusza kínálatával 20 százalékos csökkenést szenvedett el, amivel a hatodik helyre szorult vissza.
Az Apple esetében arra számítanak, hogy az új iPhone 6s és 6s Plus a hardver tekintetében hoz majd magával újdonságot, a dizájn ugyanis marad a tavalyi. Az új A9 chip, a 12 megapixeles kamera, a 2 GB LPDDR4 memória, valamint a Force Touch kellő vonzerőt jelenthet, ezért az éves eredmény akár 15 százalékkal is javulhat.