Berta Sándor
Mesterséges intelligencia vállalkozást vett a Twitter
A felvásárolt cég olyan precíz előrejelzésekkel kapcsolatos megoldásokat fejleszt ki, amelyek a mesterséges intelligencián alapulnak.
A Twitter tweetben erősítette meg a Whetlab nevű startup megvételét. A tesztelők számára hozzáférhető platform július 15-én bezár, a felhasználóknak addig kell az eddigi kísérletekkel kapcsolatos adataikat letölteniük, és nem vesznek fel új tesztelőket a zárt bétaprogramba.
Azt egyelőre még nem lehet tudni, hogy a technikát hogyan fogja integrálni a mikroblog a saját rendszerébe. A Whetlab által megalkotott algoritmusok mindenesetre segíthetnek például a tweetek kiértékelésében, ez elsősorban a hirdetők érdeke lehet. A mesterséges intelligencia felismeri a megvizsgált adatokban a különböző mintákat és ezek alapján képes előrejelezéseket készíteni. A TechCrunch úgy vélte, hogy a Twitter a Whetlab technikájának segítségével javíthat a célzott reklámokon vagy érdekes tartalmakkal kapcsolatos ajánlásokon.
A mikroblognak nem ez az első ilyen felvásárlása, tavaly júliusban vették meg a Madbits nevű céget, amely mesterséges intelligenciára és a fotókban, illetve videókban való dinamikus keresésekre specializálta magát.
A Whetlab startupot a Harvard, a Torontói és a Sherbrooke Egyetem kutatói alapították, s jelenleg egy 5 fős csoport vezeti. A kutatások középpontjában az úgynevezett hiperparaméter-optimalizálás van. Ez azt jelenti, hogy a platform néhány sor kódból jobb eredményeket tud szállítani és gyorsabban, mint egy emberi szakértő.
A Twitter tweetben erősítette meg a Whetlab nevű startup megvételét. A tesztelők számára hozzáférhető platform július 15-én bezár, a felhasználóknak addig kell az eddigi kísérletekkel kapcsolatos adataikat letölteniük, és nem vesznek fel új tesztelőket a zárt bétaprogramba.
Azt egyelőre még nem lehet tudni, hogy a technikát hogyan fogja integrálni a mikroblog a saját rendszerébe. A Whetlab által megalkotott algoritmusok mindenesetre segíthetnek például a tweetek kiértékelésében, ez elsősorban a hirdetők érdeke lehet. A mesterséges intelligencia felismeri a megvizsgált adatokban a különböző mintákat és ezek alapján képes előrejelezéseket készíteni. A TechCrunch úgy vélte, hogy a Twitter a Whetlab technikájának segítségével javíthat a célzott reklámokon vagy érdekes tartalmakkal kapcsolatos ajánlásokon.
A mikroblognak nem ez az első ilyen felvásárlása, tavaly júliusban vették meg a Madbits nevű céget, amely mesterséges intelligenciára és a fotókban, illetve videókban való dinamikus keresésekre specializálta magát.
A Whetlab startupot a Harvard, a Torontói és a Sherbrooke Egyetem kutatói alapították, s jelenleg egy 5 fős csoport vezeti. A kutatások középpontjában az úgynevezett hiperparaméter-optimalizálás van. Ez azt jelenti, hogy a platform néhány sor kódból jobb eredményeket tud szállítani és gyorsabban, mint egy emberi szakértő.