Berta Sándor

Személyes adatokat adnak ki az LG és a Samsung okosórái?

Egyetemi kutatók kimutatták, hogy a két gyártó eszközeiből kiolvashatók a különböző információk.

A New Haveni Egyetem munkatársai megállapították, hogy mind a Samsung, mind pedig az LG okosóráinál titkosítatlanul vannak eltárolva az adatok, például az e-mailek, az üzenetek, a tárgyalási időpontok és a kapcsolati információk, ezért azokhoz elvileg bárki hozzáférhet. A vizsgált modellek között volt az Android Weart használó LG G Watch és a Tizennel ellátott Samsung Gear 2 Neo.

Ibrahim Baggli, az egyetemhez tartozó Cyber Forensics Research and Education Group igazgatója kiemelte, hogy egyáltalán nem volt nehéz számukra az adatok elérése, de tény, hogy a művelethez szakértői tudásra és kutatómunkára egyaránt szükség volt. Baggli és kollégái, Jeff Oduru, Kyle Anthony, Frank Breitinger és Glenn McGhee egy augusztusi konferencián hozzák nyilvánosságra a vizsgálatuk részleteit. A szakember szerint a gyártóknak nem jelentene komoly feladatot az információk titkosítása, de az is igaz, hogy ez még önmagában nem szavatolná a biztonságot. Amennyiben a titkosítás aktiválva lenne, az még nem jelentené azt, hogy azt nem lehet feltörni.

Az okosórákon megtalálták többek között a korábbi tevékenységek nyomait. Súlyosbítja a helyzetet, hogy az óratulajdonosok tevékenységének nyomai az Androidot futtató okostelefonokon is fellelhetők voltak. A két modell mellett az Apple Watch készüléket is tesztelik, de ez a vizsgálat még csupán nemrég kezdődött el. A Google nem kommentálta eddig a hírt, míg a Samsung és az LG úgy reagált, hogy nagyon komolyan veszik a biztonságot és a fogyasztók adatainak védelmét, s ha valamikor felfedeznek egy biztonsági rést, akkor haladéktalanul intézkednek a probléma kivizsgálása és megoldása kapcsán.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Skylake #2
    Naná! Ha már a macskajancsinak marhára fontos, hogy nem csak a telefonján, hanem a csuklóján is megjelenjen kvázi ugyanaz - digitális személyiségének kezelőfelülete, alapvető dolog, hogy ezt az információt nem hagyjuk veszendőbe menni! Hiszen így még pontosabb profil -> reklám -> zsé a hirdetőinktől!

    Aztán meg a YOLO generáció un. "informatikai tudását" ne becsüljük már túl. Aki okosórát vesz, mint korai adaptáló (v.ö.: termékéletciklus), azt ma a villantás, meg az érdekli, hogy személye szépen össze legyen fűzve az online szolgáltatásokkal, úgyhogy nem is szabad ebben megakadályozni, sőt ;-)

    Üzleti értelemben életképtelen hülye az az okoseszközgyártó, aki nem szippant le minden létező adatot az userről, és nem értékesíti azt is. Mivel az userek döntő többsége tökhülye, ezért ezt rizikó nélkül nyugodtan lehet végezni. Maximum annyira kell tekintettel lenni rájuk, hogy az adat kinyomása az eszközről nehogy az ő értékes tevékenységei elől vonjon el sávszélességet - nagyon dühös lesz, ha a 166. szelfi a héten nem megy fel, mert éppen rántjuk le a metadatokat, meg mindent, ami a vackán van.
  • barret #1
    Ez baj? Aki ilyet vesz,előtte úgy is utána néz.