Berta Sándor
Fizetési funkcióval érkezik a Swatch okosórája
A svájci óragyártó termékében internet- és fizetési funkció is lesz. Az okosóra-piac felét már uralja az Apple.
A Swatch az egyik részvényesi közgyűlésen erősítette meg, hogy egy olyan okosórát készít, amelynek többek között internet- és fizetési funkciója is lesz. Nick Hayek, a Swatch vezérigazgatója közölte, hogy az új eszközt először csak Svájcban és "egy nagy országban" lehet majd kapni. A The Wall Street Journal mindezt azzal egészítette ki, hogy "a nagy ország" minden bizonnyal Kína lesz. Ezt több dolog is alátámaszthatja: egyrészt az óragyártó már együttműködik a helyi UnionPay szolgáltatóval, másrészt az ázsiai állam egyébként is a Swatch legnagyobb piaca.
Nick Hayek
Hayek közlése szerint az okosórát nem kell majd újra feltölteni és tartalmazni fog egy Near Field Communication (NFC) chipet is, azaz lehetővé teszi a vásárlást is. Az idén februári bejelentéskor ugyanakkor elhangzott, hogy a termék nem működik majd együtt az iPhone készülékekkel, hanem kizárólag az Android és a Windows Phone operációs rendszereket használó eszközöket fogja támogatni.
A svájciaknak bele kell húzniuk, ugyanis a kései belépés ellenére az Apple már most meghatározónak számít a kategóriában. Az IHS Displaysearch becslése szerint az okosórák piacának 50 százaléka már most is a társaságé. Mindez annak ellenére van így, hogy az Apple Watch az első tesztekben nem volt túl meggyőző. Az elemzők az órák kijelzőire leadott rendelések alapján számították ki a részesedést. A beszállítók idén 34 millió kijelzőt készítenek, ezek 49 százaléka kerül az Apple modelljeibe. Az IHS adatai alapján az összes kiszállított okosóra-képernyő 58 százalékát AMOLED-kijelzők teszik ki, az Apple az összes legyártott ilyen termék 84 százalékát vásárolja meg.
Mindenesetre, ha rövid időn belül valóban 34 millió okosóra jelenne meg a piacon az meglepő lenne, és az IHS nem véletlenül rá is mutatott, hogy ez 250 százalékos növekedést jelentene a tavalyi esztendőhöz képest. Hiroshi Hayase, az ISH kutatási igazgatója azt nyilatkozta, hogy az Apple Watch komoly figyelmet kapott a fogyasztók részéről, aminek köszönhetően nőtt a kereslet. Közlése szerint a képernyőpiac pontosan leköveti hogyan reagálnak az ebbe a kategóriába tartozó termékekre a felhasználók és a növekvő kereslet végül oda vezethet, hogy a jövőbeli kijelzőtechnikák még jobbak lesznek.
A Swatch az egyik részvényesi közgyűlésen erősítette meg, hogy egy olyan okosórát készít, amelynek többek között internet- és fizetési funkciója is lesz. Nick Hayek, a Swatch vezérigazgatója közölte, hogy az új eszközt először csak Svájcban és "egy nagy országban" lehet majd kapni. A The Wall Street Journal mindezt azzal egészítette ki, hogy "a nagy ország" minden bizonnyal Kína lesz. Ezt több dolog is alátámaszthatja: egyrészt az óragyártó már együttműködik a helyi UnionPay szolgáltatóval, másrészt az ázsiai állam egyébként is a Swatch legnagyobb piaca.
Nick Hayek
Hayek közlése szerint az okosórát nem kell majd újra feltölteni és tartalmazni fog egy Near Field Communication (NFC) chipet is, azaz lehetővé teszi a vásárlást is. Az idén februári bejelentéskor ugyanakkor elhangzott, hogy a termék nem működik majd együtt az iPhone készülékekkel, hanem kizárólag az Android és a Windows Phone operációs rendszereket használó eszközöket fogja támogatni.
A svájciaknak bele kell húzniuk, ugyanis a kései belépés ellenére az Apple már most meghatározónak számít a kategóriában. Az IHS Displaysearch becslése szerint az okosórák piacának 50 százaléka már most is a társaságé. Mindez annak ellenére van így, hogy az Apple Watch az első tesztekben nem volt túl meggyőző. Az elemzők az órák kijelzőire leadott rendelések alapján számították ki a részesedést. A beszállítók idén 34 millió kijelzőt készítenek, ezek 49 százaléka kerül az Apple modelljeibe. Az IHS adatai alapján az összes kiszállított okosóra-képernyő 58 százalékát AMOLED-kijelzők teszik ki, az Apple az összes legyártott ilyen termék 84 százalékát vásárolja meg.
Mindenesetre, ha rövid időn belül valóban 34 millió okosóra jelenne meg a piacon az meglepő lenne, és az IHS nem véletlenül rá is mutatott, hogy ez 250 százalékos növekedést jelentene a tavalyi esztendőhöz képest. Hiroshi Hayase, az ISH kutatási igazgatója azt nyilatkozta, hogy az Apple Watch komoly figyelmet kapott a fogyasztók részéről, aminek köszönhetően nőtt a kereslet. Közlése szerint a képernyőpiac pontosan leköveti hogyan reagálnak az ebbe a kategóriába tartozó termékekre a felhasználók és a növekvő kereslet végül oda vezethet, hogy a jövőbeli kijelzőtechnikák még jobbak lesznek.