Berta Sándor
Jöhetnek a hálózatba kötött fogkefék
A Philips valaha a fénytechnikáról és szórakoztató-elektronikai eszközeiről volt ismert, a jövő viszont szerintük az egészségügyben van.
A Philips a története legnagyobb átszervezése előtt áll. A holland társaság jelenleg számos terméket gyárt, köztük van a Diamond Clean nevű fogkefe is, amely akár egy USB-port segítségével is feltölthető. A Philips laboratóriumaiban már a jövő eszközein dolgoznak, amelyeket hálózatba lehet majd kötni. A fogkefék alkalmasak lesznek többek között a nyál elemzésére és az adatokat elküldhetik egy számítógépnek vagy egy okostelefonnak. Így lesz az egyszerű műanyag eszközből egyre inkább csúcstechnikás megoldás. "Az egészségügyre összpontosítunk, mert ott az új technológiák és a növekedés szempontjából számos eddig még fel nem fedezett lehetőséget látunk" - jelentette ki Frans van Houten vezérigazgató, aki kisebb, de egyúttal értékesebb társaságot szeretne létrehozni.
Az átszervezés következtében kiszervezik a fénytechnikai ágazatot, így csak a professzionális egészségügyi technikát gyártó, illetve a fogkeféket, borotvákat, kávéfőzőket gyártó másik részleg marad meg. A lépés drága lesz, a fénytechnikai részleg leválasztása csak idén 300-400 millió euróba fog kerülni. A LED-lámpák és az autós világítótestek gyártásának a Philips már korábban búcsút intett, egy kínai-amerikai befektetőcsoport 2,7 milliárd dollárt fizetett a részlegért. A fennmaradó üzletrészeket, amelyek éves bevétele 6,9 milliárd euró, jövőre viszik tőzsdére.
A CD-lejátszók, fejhallgatók és más szórakoztató elektronikai termékeket gyártó részlegtől szintén megvált a cég, az új tulajdonos a Gibson lett, amely ugyanakkor az eszközöket továbbra is Philips néven forgalmazza majd. A televíziórészleget pedig a TPv ázsiai vállalat vásárolta meg.
A jövőben a fókuszban az egészségügy lesz. Van Houtenék elsősorban olyan rendszerek és szoftverek kifejlesztésére koncentrálnak, amelyek lehetővé teszik a kórházaknak, hogy az eddiginél hatékonyabban használják fel a betegek adatait. A menedzser azt reméli, hogy a professzionális egészségügyi technikák és a fogyasztói elektronika valamikor egy üzletté válik. Úgy véli, hogy minél jobban összekötik a felhasználókat és a betegeket az egészségügyi szolgáltatókkal, annál jobbá válhat az egészségügyi ellátás. Minden új terméknek többletértékeket kell kínálnia, mert csak akkor veszik meg a vásárlók. Van Houten magabiztos, szerinte már megmutatták, hogy tudnak növekedni és rendelkeznek a befektetésekhez szükséges pénzügyi erővel.
A Philips már 2013 óta az egészségügyi területre összpontosít és a jövőben nem intelligens eszközöket fejlesztene, hanem a meglévő átlagos készülékeket tenné intelligenssé.
A Philips a története legnagyobb átszervezése előtt áll. A holland társaság jelenleg számos terméket gyárt, köztük van a Diamond Clean nevű fogkefe is, amely akár egy USB-port segítségével is feltölthető. A Philips laboratóriumaiban már a jövő eszközein dolgoznak, amelyeket hálózatba lehet majd kötni. A fogkefék alkalmasak lesznek többek között a nyál elemzésére és az adatokat elküldhetik egy számítógépnek vagy egy okostelefonnak. Így lesz az egyszerű műanyag eszközből egyre inkább csúcstechnikás megoldás. "Az egészségügyre összpontosítunk, mert ott az új technológiák és a növekedés szempontjából számos eddig még fel nem fedezett lehetőséget látunk" - jelentette ki Frans van Houten vezérigazgató, aki kisebb, de egyúttal értékesebb társaságot szeretne létrehozni.
Az átszervezés következtében kiszervezik a fénytechnikai ágazatot, így csak a professzionális egészségügyi technikát gyártó, illetve a fogkeféket, borotvákat, kávéfőzőket gyártó másik részleg marad meg. A lépés drága lesz, a fénytechnikai részleg leválasztása csak idén 300-400 millió euróba fog kerülni. A LED-lámpák és az autós világítótestek gyártásának a Philips már korábban búcsút intett, egy kínai-amerikai befektetőcsoport 2,7 milliárd dollárt fizetett a részlegért. A fennmaradó üzletrészeket, amelyek éves bevétele 6,9 milliárd euró, jövőre viszik tőzsdére.
A CD-lejátszók, fejhallgatók és más szórakoztató elektronikai termékeket gyártó részlegtől szintén megvált a cég, az új tulajdonos a Gibson lett, amely ugyanakkor az eszközöket továbbra is Philips néven forgalmazza majd. A televíziórészleget pedig a TPv ázsiai vállalat vásárolta meg.
A jövőben a fókuszban az egészségügy lesz. Van Houtenék elsősorban olyan rendszerek és szoftverek kifejlesztésére koncentrálnak, amelyek lehetővé teszik a kórházaknak, hogy az eddiginél hatékonyabban használják fel a betegek adatait. A menedzser azt reméli, hogy a professzionális egészségügyi technikák és a fogyasztói elektronika valamikor egy üzletté válik. Úgy véli, hogy minél jobban összekötik a felhasználókat és a betegeket az egészségügyi szolgáltatókkal, annál jobbá válhat az egészségügyi ellátás. Minden új terméknek többletértékeket kell kínálnia, mert csak akkor veszik meg a vásárlók. Van Houten magabiztos, szerinte már megmutatták, hogy tudnak növekedni és rendelkeznek a befektetésekhez szükséges pénzügyi erővel.
A Philips már 2013 óta az egészségügyi területre összpontosít és a jövőben nem intelligens eszközöket fejlesztene, hanem a meglévő átlagos készülékeket tenné intelligenssé.