Berta Sándor
Előz a Chromebook az amerikai iskolákban
Az amerikai oktatási piacon először értékesítettek több Chrome OS-t futtató laptopot, mint iPad készüléket.
Az IDC aktuális elemzése szerint az Amerikai Egyesült Államok oktatási piacán az idei esztendő harmadik negyedévében 715 000 Chromebook talált gazdára és 702 000 iPad. Mindez azt jelenti, hogy a Chrome OS-t futtató eszközök piaci részesedése mostanra elérte a 27,2 százalékot. Ennek elsődleges oka az alacsony ár, ezek a termékek ugyanis már 200 dollártól megvásárolhatók, és ezek a készülékek rendelkeznek billentyűzettel, így jobban alkalmasak feladatok elvégzésére, illetve munkára. Ezzel szemben a legolcsóbb iPad - amely az iPad Air - még iskolai kedvezménnyel együtt is 379 dollárba kerül.
A különböző Chromebook-gyártók - a Samsung, a Hewlett-Packard, az Acer és a Dell - komoly lobbitevékenységet folytatnak az oktatási intézményekben. Rajani Singh, az IDC elemzője úgy véli, a Chromebookok terjedése hosszú távon veszélyeztetheti az iskolai iPad-eladásokat. Az Apple ugyanakkor MacBookokat is kínál a diákoknak, ennek is köszönheti a jelenlegi 30,9 százalékos piaci részesedését. Az iTunes kínálatában 75 000 oktatási alkalmazás található meg, azonban a Google már ezen a területen is igyekszik felzárkózni.
A Dell tavaly decemberben dobta piacra a kifejezetten az iskolákba szánt Chromebookját, amelyhez a tanárok és a diákok közötti együttműködést lehetővé tévő alkalmazásokat is kínál. A Gartner piackutató cég úgy vélte, hogy az idén 5,2 millió Chromebookot adhatnak el világszerte, míg 2017-ben már 14,4 millió készüléket értékesíthetnek.
Az IDC aktuális elemzése szerint az Amerikai Egyesült Államok oktatási piacán az idei esztendő harmadik negyedévében 715 000 Chromebook talált gazdára és 702 000 iPad. Mindez azt jelenti, hogy a Chrome OS-t futtató eszközök piaci részesedése mostanra elérte a 27,2 százalékot. Ennek elsődleges oka az alacsony ár, ezek a termékek ugyanis már 200 dollártól megvásárolhatók, és ezek a készülékek rendelkeznek billentyűzettel, így jobban alkalmasak feladatok elvégzésére, illetve munkára. Ezzel szemben a legolcsóbb iPad - amely az iPad Air - még iskolai kedvezménnyel együtt is 379 dollárba kerül.
A különböző Chromebook-gyártók - a Samsung, a Hewlett-Packard, az Acer és a Dell - komoly lobbitevékenységet folytatnak az oktatási intézményekben. Rajani Singh, az IDC elemzője úgy véli, a Chromebookok terjedése hosszú távon veszélyeztetheti az iskolai iPad-eladásokat. Az Apple ugyanakkor MacBookokat is kínál a diákoknak, ennek is köszönheti a jelenlegi 30,9 százalékos piaci részesedését. Az iTunes kínálatában 75 000 oktatási alkalmazás található meg, azonban a Google már ezen a területen is igyekszik felzárkózni.
A Dell tavaly decemberben dobta piacra a kifejezetten az iskolákba szánt Chromebookját, amelyhez a tanárok és a diákok közötti együttműködést lehetővé tévő alkalmazásokat is kínál. A Gartner piackutató cég úgy vélte, hogy az idén 5,2 millió Chromebookot adhatnak el világszerte, míg 2017-ben már 14,4 millió készüléket értékesíthetnek.