SG.hu
A "Kft" a leggyakoribb szó a hazai weboldalakon
Mintegy 130 000 magyar weboldalt vizsgált át 2014 októberében egy hazai fejlesztésű startup, a SEOceros az első Nagy Magyar Webaudit során.
A kutatás során élő, működő weboldalak főoldalai (kezdőlapjai) kerültek átvizsgálásra, a legnagyobb hazai hírportáloktól kezdve egészen az apró kis weboldalakkal bezárólag. Az eredmények szerint a Facebook olyan előnnyel vezet hazánkban, amit talán egyetlen hasonló oldal sem lesz képes behozni soha: Míg egy weboldal átlagosan 106 Facebook megosztással rendelkezik, addig a Google+ megosztások száma csak 4, a Linkedin és a Pinterest megosztások száma pedig még a 0,1-et sem éri el.
A mintegy 130.000 magyar weboldal leggyakoribb szava a „kft”, a turisztikai szektorra jellemező szavakból pedig nagyon sok található a top50-ben: „utazás”, „hotel”, „szállás”, „wellness”, „apartman”, „vendégház”. A weboldalakon átlagosan 18 kép van, a listát a híroldalak és a webáruházak vezetik. Az elemzett 2.5 millió képből azonban csak mintegy 1 millió kép esetén volt definiálva a keresőmotorok számára, hogy mi is található a képen. A népszerű weboldal rendszerek közt alig akad biztonságos: nagyon sok olyan feltört weboldal van, amiről a tulajdonosaik nem is tudnak. A vizsgált weboldalak mintegy egyharmadánál (45.000) az email címek nincsenek titkosítva.
A „https” protokoll használata az 1%-ot sem éri el a weboldalaknál. Sok a tiltólistás IP cím, ahonnan az összes céges, vagy magán email a szpemek közé landol, a tapasztalat szerint a weboldal tulajdonosok erről sem tudnak. Az okostelefonok korában mindössze a weboldalak egyharmada használ mobilokra is optimalizált megoldásokat (olvasható méretű betűk, egyszerűsített navigálás, csökkentett oldalméret). A weboldalak 92%-ánál van kisebb vagy nagyobb mértékű validitási (W3C) kódhiba. A sokoldalú megjelenést lehetővé tévő html5 szabvány az elemzett oldal alig egyötödénél (22.000 weboldal) volt használatban.
Egy átlagos magyar weboldal:
Legnagyobb valószínűséggel Wordpress vagy Joomla alapú,
106,1 Facebook interakcióval (like, komment, megosztás),
4,33 Google+ megosztással,
0,84 Tweettel,
0,06 Linkedin megosztással,
0,03 Pinnelésel rendelkezik.
33 kifelé mutató linkje és
43 aloldala van.
62 W3C hiba van a kódjában.
18 kép található rajta, amiből
12 kép esetén nincs megadva a keresőmotorok számára, hogy mi látható a képen.
A PageRank értéke 0.
Leginkább a Google Analytics segítségével méri a látogatottságát.
A kutatás során élő, működő weboldalak főoldalai (kezdőlapjai) kerültek átvizsgálásra, a legnagyobb hazai hírportáloktól kezdve egészen az apró kis weboldalakkal bezárólag. Az eredmények szerint a Facebook olyan előnnyel vezet hazánkban, amit talán egyetlen hasonló oldal sem lesz képes behozni soha: Míg egy weboldal átlagosan 106 Facebook megosztással rendelkezik, addig a Google+ megosztások száma csak 4, a Linkedin és a Pinterest megosztások száma pedig még a 0,1-et sem éri el.
A mintegy 130.000 magyar weboldal leggyakoribb szava a „kft”, a turisztikai szektorra jellemező szavakból pedig nagyon sok található a top50-ben: „utazás”, „hotel”, „szállás”, „wellness”, „apartman”, „vendégház”. A weboldalakon átlagosan 18 kép van, a listát a híroldalak és a webáruházak vezetik. Az elemzett 2.5 millió képből azonban csak mintegy 1 millió kép esetén volt definiálva a keresőmotorok számára, hogy mi is található a képen. A népszerű weboldal rendszerek közt alig akad biztonságos: nagyon sok olyan feltört weboldal van, amiről a tulajdonosaik nem is tudnak. A vizsgált weboldalak mintegy egyharmadánál (45.000) az email címek nincsenek titkosítva.
A „https” protokoll használata az 1%-ot sem éri el a weboldalaknál. Sok a tiltólistás IP cím, ahonnan az összes céges, vagy magán email a szpemek közé landol, a tapasztalat szerint a weboldal tulajdonosok erről sem tudnak. Az okostelefonok korában mindössze a weboldalak egyharmada használ mobilokra is optimalizált megoldásokat (olvasható méretű betűk, egyszerűsített navigálás, csökkentett oldalméret). A weboldalak 92%-ánál van kisebb vagy nagyobb mértékű validitási (W3C) kódhiba. A sokoldalú megjelenést lehetővé tévő html5 szabvány az elemzett oldal alig egyötödénél (22.000 weboldal) volt használatban.
Egy átlagos magyar weboldal: