SG.hu

Vásárlásnál a megbízható szállítás fontosabb, mint a gyorsaság

A Vatera tapasztalatai szerint míg külföldön jellemzően a lehető legrövidebb szállítási határidőt igénylik a felhasználók, a hazai vásárlók inkább várnak egy-két napot, ha így megbízhatóan, és ezáltal sokszor kedvezőbb áron juthatnak hozzá a kívánt termékhez.

"A Vaterán vásárlók nem az egynapos határidőt tartják a legfontosabbnak, sokkal inkább a zökkenőmentes kiszállítást, a határidő pontos betartását és a megbízhatóságot emelik ki, valamint az eladó és a fizetési mód kiválasztásában is fontos szerepe van a korábbi szállítások értékelésének" - foglalta össze felmérésük eredményét Szanitter Áron, az Allegro Group HU Kft. piacterek ügyvezető igazgatója. A Vatera felmérése szerint a rugalmas és változatos szállítási módok közötti választás lehetősége, és a pontos határidőre történő szállítás kiemelten fontos a vaterázók számára, és a gyorsaság önmagában nem elegendő a vásárlói elégedettséghez.

A Vatera legfrissebb adatai szerint a legnagyobb hazai online piactér eladói közel 3 és fél millió cikknél kínálnak levélküldeményként történő szállítást, és a felhasználók a vásárlások 53 százalékában élnek is ezzel a lehetőséggel. A személyes - és tulajdonképpen így a legbiztonságosabb - átvétel is népszerű: több mint 3 millió terméklapon jelölték meg ezt a kézbesítési módot, és a vásárlók 27,5 százaléka vette át így a megrendelt cikket. Ezeket követi a Vaterafutár - melynek kihasználtsága 2012 júliusa óta több mint hétszeresére nőtt - majd a postacsomagok, illetve utánvétes csomagok.

A piactér adatai alapján a felhasználók többsége a fixáras termékekért (61,13%) előre utalással fizet, ami azt mutatja, hogy az online vásárlók egyre jobban bíznak az eladókban, és többnyire pozitív tapasztalatokkal rendelkeznek. Az előre utalás az e-kereskedelmi piachoz képest is igen magas aránya kifejezetten Vaterás sajátosság, mivel az eladói értékeléseknek köszönhetően minden vásárló előre látja mennyire bízhat meg az eladóban. A vásárlók mindössze 27,54%-a fizet személyes átvételkor, és csupán 2,62%-uk egyenlíti a számlát utánvéttel.

A PostaPontokra történő kiszállítás nemzetközi viszonylatban nem jellemző, itthon mégis fokozatosan nő a népszerűsége, melynek egyik oka az online vásárlók árérzékenysége. Egy 2013-as, webáruházak körében végzett kutatás szerint2 már az eladók 21,43 százaléka kínálta lehetőségként az átvevőpontokon történő átvételt.

A hazai tapasztalatokkal ellentétben az amerikai kontinensen jellemzően a gyorsaság a legfontosabb, és az e-kereskedelmi cégek mindent megtesznek a minél rövidebb szállítási határidők elérése érdekében. Az amerikai webáruházaknál bevett gyakorlat, hogy a korábbi rendelések alapján megpróbálják előre jelezni, hogy mely terméket melyik földrajzi területen vásárolják meg a közeljövőben, és mielőtt bárki megrendelné azt, a terméket már elküldik a helyi központba, ezzel radikálisan lecsökken a szállítási idő. Az egyre népszerűbb mobil applikációkkal már azt is megnézhetjük, hogy az adott termék a vásárló tartózkodási helyének közelében melyik üzletben érhető el, így a megrendelt terméket akár 1-2 órán belül házhoz is tudják szállítani.

A jelenlegi lehetőségektől pedig már nem áll messze a hazánkban is hamarosan megjelenő átvételi automaták konstrukciója. (Magyarországon 2016-ra egy új szolgáltatás kiépítését is tervezik. Lényege, hogy az ország 80 pontján automatákat állítanak fel, ahol tetszőleges időpontban át lehet venni a választott terméket. Utánvétel fizetés esetében azonban csak bankkártyát fogad majd el.)

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • a_n_d_r_e_w #2
    Igen, sajnos ez így van, épp ezért szoktam már a feltételezhető szállítás napján hívni a futárközpontost, aki persze aztán felhívatja velem a futárt, aki aztán mond valami közelítőt. Baromi kényelmetlen nekem is és szerintem a futárnak is, de még mindig jobb, mint egyáltalán nem is sejteni, mikor állít be.
  • mrzed001 #1
    Momentán gyanítom inkább arra vezethető vissza, hogy a hazai futárszolgálatok momentán megőrültek.
    Régebben 1 nappal előtte telefonáltak, egyeztettek, mikor jönnének (+- 1 óra), mikor lesz az ember otthon ... most meg jó esetben egy cetli fogadja az embert a levládában, hogy ott járt és hívja központi számot (rossz esetben meg ki se ment a lusta futár), amely meg megint max azt mondja meg, hogy majd szerdán újra kiviszik (valamikor, amikor kedvük tartja ... meg visszaküldik ha éppen akkor vitted le a kutyád sétálni) ... és vehet ki az embert egy szabadnapot a mocskos futárok trehánysága miatt.
    Már inkább csak béna "eltüntetős" magyar postával szállíttatok, mert az legalább leteszi a postán, és érte tud menni az ember (futárnál még ez sincs, vagy van 1 központjuk a világ túlvégén).