SG.hu
A főzés és az egészség érdekli a neten a nőket
Gasztronómia, anyaság, luxuscikkek, életmód és az egészség tematikájú anyagok a legnépszerűbbek a hölgyek körében a neten. A Gemius utánajárt, mely tematikus weboldalak élvezik a legnagyobb népszerűséget a női felhasználók körében.
Kiderült, hogy a nők leginkább a konyhai receptek, egészségügyi problémák, a szülői praktikák, valamint a női és életmód témájú weboldalakat keresik fel leggyakrabban. A magyar hölgyek körében például a luxus termékek a legnépszerűbbek, az internetező nők 59 százaléka keres fel ezzel kapcsolatos weboldalakat. A Cseh Köztársaságban a terhességgel és az anyasággal foglalkozó női weboldalakat látogatják a legtöbben (az oldalak látogatóinak 62 százaléka nő), Szlovákiában (56 százalék). Életmód a favorit a nők körében Moldovában (63 százalék) és Törökországban (62 százalék). Bulgáriában pedig az online receptoldalak vonzzák a legtöbb női netezőt (64 százalék).
Lengyelországban és Ukrajnában a női internetezők figyelmének középpontjában az egészséggel kapcsolatos információk állnak. Ebben a tematikában 63, illetve 62 százalék a hölgyek aránya. A cég közleménye szerint annak érdekében, hogy megtudják, mely tematikus kategóriájú weboldalak vonzzák a legtöbb női felhasználót, megvizsgálták a látogatók nemét - egy egyezőségi együttható felhasználásával, ami figyelembe veszi a célcsoportba tartozó felhasználók arányát az oldalakon az adott időszakban. Az elemzés kiterjedt mindazon országokra, ahol a Gemius a honlapok kategóriája szerint is vizsgálja az internetezés forgalmat és felhasználói szokásokat.
Az adatok egy nemzetközi kutatási projektből származnak (gemiusAudience), melyet a Gemius több mint 30 országban végez. Célja, hogy az internet felhasználók száma és demográfiai profilja mellett azt is meghatározza, hogy milyen módon használják az interneten. A projektet a Gemius saját módszertana és az ICC / ESOMAR nemzetközi előírásainak megfelelően végzik.
Kiderült, hogy a nők leginkább a konyhai receptek, egészségügyi problémák, a szülői praktikák, valamint a női és életmód témájú weboldalakat keresik fel leggyakrabban. A magyar hölgyek körében például a luxus termékek a legnépszerűbbek, az internetező nők 59 százaléka keres fel ezzel kapcsolatos weboldalakat. A Cseh Köztársaságban a terhességgel és az anyasággal foglalkozó női weboldalakat látogatják a legtöbben (az oldalak látogatóinak 62 százaléka nő), Szlovákiában (56 százalék). Életmód a favorit a nők körében Moldovában (63 százalék) és Törökországban (62 százalék). Bulgáriában pedig az online receptoldalak vonzzák a legtöbb női netezőt (64 százalék).
Lengyelországban és Ukrajnában a női internetezők figyelmének középpontjában az egészséggel kapcsolatos információk állnak. Ebben a tematikában 63, illetve 62 százalék a hölgyek aránya. A cég közleménye szerint annak érdekében, hogy megtudják, mely tematikus kategóriájú weboldalak vonzzák a legtöbb női felhasználót, megvizsgálták a látogatók nemét - egy egyezőségi együttható felhasználásával, ami figyelembe veszi a célcsoportba tartozó felhasználók arányát az oldalakon az adott időszakban. Az elemzés kiterjedt mindazon országokra, ahol a Gemius a honlapok kategóriája szerint is vizsgálja az internetezés forgalmat és felhasználói szokásokat.
Az adatok egy nemzetközi kutatási projektből származnak (gemiusAudience), melyet a Gemius több mint 30 országban végez. Célja, hogy az internet felhasználók száma és demográfiai profilja mellett azt is meghatározza, hogy milyen módon használják az interneten. A projektet a Gemius saját módszertana és az ICC / ESOMAR nemzetközi előírásainak megfelelően végzik.