Berta Sándor
Az internetsemlegesség mellett kampányolnak az amerikai szolgáltatók
Az Amerikai Egyesült Államokban százezrek álltak ki az internetsemlegesség mellett, de közel sem biztos, hogy a kezdeményezés sikerre vezet.
Számos online szolgáltató és technikai cég támogatja a szeptember 10-re meghirdetett Internet Slowdown nevű tiltakozóakciót, amely az internetsemlegesség elvének feladása ellen irányul. A résztvevők Battle For The Net feliratú emblémákkal, widgetekkel és bannerekkel hívják fel a figyelmet arra, hogy szeptember 20-a után megváltozhat a helyzet a tengerentúlon.
Az Engine nevű lobbiegyesülés nyilvánosságra hozta a támogatók neveit. A listán szerepel az Automattic, a Cheezburger, a Dwolla, az Etsy, a Foursquare, a General Assembly, a Kickstarter, a Meetup, a Mozilla, a Namecheap, a Reddit és a Vimeo. A héten további támogatók neve válhat ismertté, emellett az akcióhoz csatlakozott két szervezet, a Fight for the Future és a Demand Progress, valamint a Redditen jelezte csatlakozási szándékát a Pornhub, a Redtube és a Youporn is.
A szervezők azért választották a szeptember 10-i időpontot, mert öt nappal később lejár az új szabályozással kapcsolatos megjegyzések benyújtásának határideje. Az ügyben az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Kommunikációs Bizottsága (FCC) illetékes, a szervezet eddig több mint egymillió észrevételt és visszajelzést kapott a cégektől és a felhasználóktól. Ezek többsége egyértelműen a jelenlegi rendszer, vagyis az internetsemlegesség mellett foglal állást.
Az FCC tervei áprilisban szivárogtak ki. Kiderült, hogy a bizottság lehetővé akarja tenni a szolgáltatóknak, hogy bizonyos online tartalmakat felárért továbbíthassanak a hálózataikban. Az elképzelést, amely a tengerentúlon "gyors sávok" (Fast Lanes) néven vált ismertté, azonnal támadták a webes szolgáltatók, majd a zenészek is. Májusban az FCC elfogadta azt a tervezetet, ami lezárhatja az internetsemlegesség korszakát.
Számos online szolgáltató és technikai cég támogatja a szeptember 10-re meghirdetett Internet Slowdown nevű tiltakozóakciót, amely az internetsemlegesség elvének feladása ellen irányul. A résztvevők Battle For The Net feliratú emblémákkal, widgetekkel és bannerekkel hívják fel a figyelmet arra, hogy szeptember 20-a után megváltozhat a helyzet a tengerentúlon.
Az Engine nevű lobbiegyesülés nyilvánosságra hozta a támogatók neveit. A listán szerepel az Automattic, a Cheezburger, a Dwolla, az Etsy, a Foursquare, a General Assembly, a Kickstarter, a Meetup, a Mozilla, a Namecheap, a Reddit és a Vimeo. A héten további támogatók neve válhat ismertté, emellett az akcióhoz csatlakozott két szervezet, a Fight for the Future és a Demand Progress, valamint a Redditen jelezte csatlakozási szándékát a Pornhub, a Redtube és a Youporn is.
A szervezők azért választották a szeptember 10-i időpontot, mert öt nappal később lejár az új szabályozással kapcsolatos megjegyzések benyújtásának határideje. Az ügyben az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Kommunikációs Bizottsága (FCC) illetékes, a szervezet eddig több mint egymillió észrevételt és visszajelzést kapott a cégektől és a felhasználóktól. Ezek többsége egyértelműen a jelenlegi rendszer, vagyis az internetsemlegesség mellett foglal állást.
Az FCC tervei áprilisban szivárogtak ki. Kiderült, hogy a bizottság lehetővé akarja tenni a szolgáltatóknak, hogy bizonyos online tartalmakat felárért továbbíthassanak a hálózataikban. Az elképzelést, amely a tengerentúlon "gyors sávok" (Fast Lanes) néven vált ismertté, azonnal támadták a webes szolgáltatók, majd a zenészek is. Májusban az FCC elfogadta azt a tervezetet, ami lezárhatja az internetsemlegesség korszakát.