Gyurkity Péter
Kevesen töltünk le új mobilappokat
Az okostelefonokon futó alkalmazások ugyan rendkívül népszerűek, mégis kevesen nézelődnek az online boltokban.
A comScore által elkészített tanulmányban arról olvashatunk, hogy a digitális médiára fordított idő nagy részét, annak mintegy 60 százalékát már az új hordozható eszközökön töltik el az amerikai felhasználók, akiket általában listavezetőnek szokás tekinteni, legalábbis az új trendek alakulásában. Még itt is megfigyelhető azonban, hogy a forgalom nagy részét egy szűk kisebbség bonyolítja le, a felhasználók nagy része pedig megmarad az alapértelmezett alkalmazásoknál.
A tengerentúlon a 18 éves és annál idősebb felhasználók körében 65,5 százalékra tehető azok aránya, akik egy teljes hónapot töltenek el a mobil operációs rendszerhez köthető online szoftverbolt meglátogatása nélkül, vagyis nem érdeklődnek igazán az újabb, egyéb szolgáltatásokat kínáló további alkalmazások iránt. A megmaradó 34,5 százalék ezt havonta legalább egyszer megteszi, ők szétnéznek az alkalmazásbolt kínálatában, felkeresik az újabb fejlesztéseket, valamint az ott található egyéb, számukra potenciálisan érdekesnek bizonyuló fizetős vagy ingyenes tartalmakat.
A piackutató cég által közölt adatokból kitűnik, hogy a teljes felhasználói tábor egy szűk szelete, nagyjából mintegy 7 százalék felelős a havi forgalom felének lebonyolításáért, vagyis kijelenthetjük, hogy a fanatikusok viszonylag kis tábora az, amelyik rendszeresen (talán olykor túlságosan gyakran) él a felkínált lehetőséggel. Érdekesség, hogy az iOS szoftvert futtatók jó része a hírek, a különböző rádióállomások, a fotók, a közösségi hálózatok, valamint az időjárás iránt érdeklődik, míg az Android mellett kitartók a Google saját appjait, azok közül is elsősorban a Google Search és a Gmail szolgáltatásait hajlamosak előnyben részesíteni.
Az nem meglepő, hogy az összes app közül a Facebook magasodik ki, ez még az alapértelmezett alkalmazások között is sokszor listavezető.
A comScore által elkészített tanulmányban arról olvashatunk, hogy a digitális médiára fordított idő nagy részét, annak mintegy 60 százalékát már az új hordozható eszközökön töltik el az amerikai felhasználók, akiket általában listavezetőnek szokás tekinteni, legalábbis az új trendek alakulásában. Még itt is megfigyelhető azonban, hogy a forgalom nagy részét egy szűk kisebbség bonyolítja le, a felhasználók nagy része pedig megmarad az alapértelmezett alkalmazásoknál.
A tengerentúlon a 18 éves és annál idősebb felhasználók körében 65,5 százalékra tehető azok aránya, akik egy teljes hónapot töltenek el a mobil operációs rendszerhez köthető online szoftverbolt meglátogatása nélkül, vagyis nem érdeklődnek igazán az újabb, egyéb szolgáltatásokat kínáló további alkalmazások iránt. A megmaradó 34,5 százalék ezt havonta legalább egyszer megteszi, ők szétnéznek az alkalmazásbolt kínálatában, felkeresik az újabb fejlesztéseket, valamint az ott található egyéb, számukra potenciálisan érdekesnek bizonyuló fizetős vagy ingyenes tartalmakat.
A piackutató cég által közölt adatokból kitűnik, hogy a teljes felhasználói tábor egy szűk szelete, nagyjából mintegy 7 százalék felelős a havi forgalom felének lebonyolításáért, vagyis kijelenthetjük, hogy a fanatikusok viszonylag kis tábora az, amelyik rendszeresen (talán olykor túlságosan gyakran) él a felkínált lehetőséggel. Érdekesség, hogy az iOS szoftvert futtatók jó része a hírek, a különböző rádióállomások, a fotók, a közösségi hálózatok, valamint az időjárás iránt érdeklődik, míg az Android mellett kitartók a Google saját appjait, azok közül is elsősorban a Google Search és a Gmail szolgáltatásait hajlamosak előnyben részesíteni.
Az nem meglepő, hogy az összes app közül a Facebook magasodik ki, ez még az alapértelmezett alkalmazások között is sokszor listavezető.