Gyurkity Péter
Web helyett a mobilappokat használjuk
Egy friss felmérés szerint a felhasználók egyre inkább a mobilappok felé fordulnak, így még a legrangosabb márkák webes szolgáltatásai is csökkenő trendet mutatnak.
A Nielsen által közzétett friss anyagban arról olvashatunk, hogy az idei év már egyértelműen a mobil alkalmazások előretöréséről szólt, amelynek elsősorban a megszokott webes platformok látták kárát. Ez utóbbiak még a legnagyobb internetes cégek esetében is csökkenést voltak kénytelenek elszenvedni, ezek a jól ismert nevek pedig az appokon keresztül tudták megőrizni vezető helyüket.
Jó példa erre a Google, amely saját weboldala esetében 6 százalékkal kevesebb látogatót regisztrált a 2013-as év során, miközben mobil alkalmazásai (Search, Play, Maps, Gmail) már mind kellemes növekedési adatnak örvendhettek. A Facebook hasonló trendet mutat, az ő webes platformjuk 16 százalékkal esett vissza, míg mobilappjuk 27 százalékkal több felhasználót szolgált ki idén. A listán szereplő egyéb nevek sem mentesültek ez alól, a webes kínálatban mindenhol szűkülést láthatunk, a mobil alkalmazások pedig kivétel nélkül nagyobb népszerűségre tettek szert.
Különösen jól látható ez a növekedés az újabb, egyre szélesebb tömegeket megragadó közösségi hálózatok esetében. Itt a Twitter és az Instagram neve emelkedik ki a mezőnyből, ők 36, illetve 66 százalékos bővülést mutatnak a mobil alkalmazások listáján, ez utóbbi ráadásul éves szinten a legnagyobb növekedést érte el, amit csak az Apple Maps tudott lemásolni, amiben valószínűleg szerepet játszott a szolgáltatás korábbi fiaskója.
Az online videószolgáltatások mezőnye stagnálást mutatott, ám a listán jelentős eltéréseket tapasztalunk. A jóval kisebb táborral rendelkező brit Perform Group több, mint felével növelte látogatottságát, miközben a YouTube, a VEVO, valamint a többi nagy is visszaesést könyvelt el. A YouTube a mobilapp népszerűségével kárpótolta magát, míg a többiek nem fértek fel az alkalmazások első tízes listájára.
A Nielsen által közzétett friss anyagban arról olvashatunk, hogy az idei év már egyértelműen a mobil alkalmazások előretöréséről szólt, amelynek elsősorban a megszokott webes platformok látták kárát. Ez utóbbiak még a legnagyobb internetes cégek esetében is csökkenést voltak kénytelenek elszenvedni, ezek a jól ismert nevek pedig az appokon keresztül tudták megőrizni vezető helyüket.
Jó példa erre a Google, amely saját weboldala esetében 6 százalékkal kevesebb látogatót regisztrált a 2013-as év során, miközben mobil alkalmazásai (Search, Play, Maps, Gmail) már mind kellemes növekedési adatnak örvendhettek. A Facebook hasonló trendet mutat, az ő webes platformjuk 16 százalékkal esett vissza, míg mobilappjuk 27 százalékkal több felhasználót szolgált ki idén. A listán szereplő egyéb nevek sem mentesültek ez alól, a webes kínálatban mindenhol szűkülést láthatunk, a mobil alkalmazások pedig kivétel nélkül nagyobb népszerűségre tettek szert.
Különösen jól látható ez a növekedés az újabb, egyre szélesebb tömegeket megragadó közösségi hálózatok esetében. Itt a Twitter és az Instagram neve emelkedik ki a mezőnyből, ők 36, illetve 66 százalékos bővülést mutatnak a mobil alkalmazások listáján, ez utóbbi ráadásul éves szinten a legnagyobb növekedést érte el, amit csak az Apple Maps tudott lemásolni, amiben valószínűleg szerepet játszott a szolgáltatás korábbi fiaskója.
Az online videószolgáltatások mezőnye stagnálást mutatott, ám a listán jelentős eltéréseket tapasztalunk. A jóval kisebb táborral rendelkező brit Perform Group több, mint felével növelte látogatottságát, miközben a YouTube, a VEVO, valamint a többi nagy is visszaesést könyvelt el. A YouTube a mobilapp népszerűségével kárpótolta magát, míg a többiek nem fértek fel az alkalmazások első tízes listájára.