Berta Sándor
Alig ismerik a felhasználók a 4K tévéket
A televíziógyártók megpróbálták a 4K-t, mint új szabványt megismertetni a vásárlókkal, azonban eddig nem jártak túl nagy sikerrel.
A The Diffusion Group (TDG) cég felmérésel szerint a szélessávú internethozzáféréssel rendelkező háztartásokban élőknek csupán a 6 százaléka akar a közeljövőben 4K (Ultra HD) készüléket beszerezni, míg a 83 százalékuk még azt sem igazán tudja, hogy pontosan mit takar a jelölés. További problémát jelent, hogy a Full HD felbontású tévék piaca jelenleg telített és az okostelevíziók, illetve a 3D megjelenítésre képes modellek sem váltották be eddig a hozzájuk fűzött reményeket, nem váltak slágertermékekké.
A megoldást a gyártók számára így a 4K készülékek jelenthetik és a cégek erre igyekeznek is felhívni a figyelmet. A Sony például a brazíliai labdarúgó-világbajnokságot próbálta meg felhasználni, de a futballvébé összességében kiaknázatlan lehetőség maradt. A Sony mindössze három mérkőzést rögzített 4K-ban, míg a Globo brazil televízióadó három mérkőzést élőben és egyúttal 4K-ban közvetített. A tévégyártók helyzetét nehezíti, hogy még hiányzik a megfelelő sávszélesség a 4K-tartalmak továbbítására.
A felső képen a Samsung ívelt, az alsón az LG hagyományos megoldása
Michael Greeson, a TDG vezetője kiemelte, hogy az árak nagyon magasak; a 999 dolláros készülékeket a megkérdezett emberek csupán 3,4 százaléka, míg 1999 dolláros modelleket csak az 1,3 százalékuk vásárolná meg. A termékek iránt csak a felhasználók 19,4, illetve 6,8 százaléka érdeklődött. A mérsékelt érdeklődés elsősorban arra vezethető vissza, hogy a vásárlók jórésze elégedett jelenlegi tévéjével, ezért nem áll szándékukban új televíziót beszerezni.
A The Diffusion Group (TDG) cég felmérésel szerint a szélessávú internethozzáféréssel rendelkező háztartásokban élőknek csupán a 6 százaléka akar a közeljövőben 4K (Ultra HD) készüléket beszerezni, míg a 83 százalékuk még azt sem igazán tudja, hogy pontosan mit takar a jelölés. További problémát jelent, hogy a Full HD felbontású tévék piaca jelenleg telített és az okostelevíziók, illetve a 3D megjelenítésre képes modellek sem váltották be eddig a hozzájuk fűzött reményeket, nem váltak slágertermékekké.
A megoldást a gyártók számára így a 4K készülékek jelenthetik és a cégek erre igyekeznek is felhívni a figyelmet. A Sony például a brazíliai labdarúgó-világbajnokságot próbálta meg felhasználni, de a futballvébé összességében kiaknázatlan lehetőség maradt. A Sony mindössze három mérkőzést rögzített 4K-ban, míg a Globo brazil televízióadó három mérkőzést élőben és egyúttal 4K-ban közvetített. A tévégyártók helyzetét nehezíti, hogy még hiányzik a megfelelő sávszélesség a 4K-tartalmak továbbítására.
A felső képen a Samsung ívelt, az alsón az LG hagyományos megoldása
Michael Greeson, a TDG vezetője kiemelte, hogy az árak nagyon magasak; a 999 dolláros készülékeket a megkérdezett emberek csupán 3,4 százaléka, míg 1999 dolláros modelleket csak az 1,3 százalékuk vásárolná meg. A termékek iránt csak a felhasználók 19,4, illetve 6,8 százaléka érdeklődött. A mérsékelt érdeklődés elsősorban arra vezethető vissza, hogy a vásárlók jórésze elégedett jelenlegi tévéjével, ezért nem áll szándékukban új televíziót beszerezni.