SG.hu
Lehetne Készpénzmentes nagyváros Budapest
Élményszerű, innovatív fizetési megoldások vihetnek minket közelebb a készpénzmentes társadalomhoz - hangzott el a We Try Budapest nevű közösségi tesztprogram eredményeiről tartott kerekasztal-beszélgetésen Budapesten.
A tesztprogram célja, hogy aktív kártyahasználók bevonásával, személyes tapasztalatokon keresztül térképezze fel, mennyire állnak készen a fővárosi kereskedők és fogyasztók az innovatív elektronikus fizetési eszközök (egyérintéses fizetés, mobilfizetés) használatára. A program ötszáz résztvevőjének gyakorlati tapasztalataiból kiderült: az innovatív fizetési módok közül az egyérintéses fizetés mára a hétköznapok részévé tudott válni, amit az is elősegít, hogy Budapest-szerte a programok és szolgáltatások óriási választéka már PayPass bankkártyával is elérhető.
A program szervezői kerekasztal-beszélgetésen ismertették az egyérintéses fizetést tesztelő We Try Budapest programsorozat eredményeit. A mérleg: két hónap, százötven helyszín, ötszáz résztvevő, hétszáz fotós és videós élménybeszámoló egyérintéses vásárlástól vagy szórakozástól a jótékonykodásig, továbbá több milliós elérés a résztvevők által használt közösségi médiafelületeken, a megosztott fotók és videók segítségével.
"Budapest jól vizsgázott a tesztelésen: az elmúlt két hónapban gyakorlatilag kicsiben próbáltuk ki, hogy milyen lenne a készpénzmentes társadalom. Az egész projekt szépsége az volt, hogy a helyszínválasztást rábíztuk a tesztelőkre, akik így oda mehettek, és azt próbálhattak ki, amit az életvitelük, életritmusuk diktál. A tesztelt üzletek és szolgáltatások skálája rendkívül széles volt: kisállat-kereskedés, szépségszalon, élelmiszer- vagy ruházati bolt, továbbá színház, sportcentrum, kávézó és étterem is szerepelt a listán, de volt, aki tömegközlekedési vagy sétahajó-jegyet vett egyérintéses bankkártyával" - mondta Eölyüs Endre, a MasterCard igazgatója a keddi rendezvényen.
A kerekasztal-beszélgetésen szó volt az egyérintéses fizetésen túli fejlesztésekről. Nyéki Zsolt, az OTP Mobil Kft. marketing és fejlesztési igazgatója szerint: a mobiltelefon és az ahhoz kapcsolódó technológiai újdonságok együtt korlátlan lehetőségeket teremtenek az innovációra. Egyre több megoldás fejlesztői törekednek arra, hogy mobiltelefon segítségével minél inkább élményszerűvé tegyék a vásárlást.
A rendezvényen elhangzott, hogy napjainkban exponenciálisan, mérhetetlen tempóban gyorsul az innováció. Az innovatív megoldások terjedéséről és a városi életmódba való beépüléséről Szokolay Örs, a közép-európai fővárosokat összefogó Innocities.eu hálózat vezetője elmondta: "Egy-egy változáshoz régen évtizedek kellettek, manapság pedig 4-5 évente átalakíthatja az életünket egy-egy új technológia: berobban, és észre sem vesszük, hogy például nem elszigetelt kütyükkel vacakolunk, hanem olyan integrált applikációkat használunk, amelyekkel egyszerre lehet parkolni, biciklit kölcsönözni, vagy akár útvonalat tervezni. Tőlünk nyugatabbra ez már valóság, Magyarországon még csak terv, de ez lesz a jövő."
A tesztprogram célja, hogy aktív kártyahasználók bevonásával, személyes tapasztalatokon keresztül térképezze fel, mennyire állnak készen a fővárosi kereskedők és fogyasztók az innovatív elektronikus fizetési eszközök (egyérintéses fizetés, mobilfizetés) használatára. A program ötszáz résztvevőjének gyakorlati tapasztalataiból kiderült: az innovatív fizetési módok közül az egyérintéses fizetés mára a hétköznapok részévé tudott válni, amit az is elősegít, hogy Budapest-szerte a programok és szolgáltatások óriási választéka már PayPass bankkártyával is elérhető.
A program szervezői kerekasztal-beszélgetésen ismertették az egyérintéses fizetést tesztelő We Try Budapest programsorozat eredményeit. A mérleg: két hónap, százötven helyszín, ötszáz résztvevő, hétszáz fotós és videós élménybeszámoló egyérintéses vásárlástól vagy szórakozástól a jótékonykodásig, továbbá több milliós elérés a résztvevők által használt közösségi médiafelületeken, a megosztott fotók és videók segítségével.
"Budapest jól vizsgázott a tesztelésen: az elmúlt két hónapban gyakorlatilag kicsiben próbáltuk ki, hogy milyen lenne a készpénzmentes társadalom. Az egész projekt szépsége az volt, hogy a helyszínválasztást rábíztuk a tesztelőkre, akik így oda mehettek, és azt próbálhattak ki, amit az életvitelük, életritmusuk diktál. A tesztelt üzletek és szolgáltatások skálája rendkívül széles volt: kisállat-kereskedés, szépségszalon, élelmiszer- vagy ruházati bolt, továbbá színház, sportcentrum, kávézó és étterem is szerepelt a listán, de volt, aki tömegközlekedési vagy sétahajó-jegyet vett egyérintéses bankkártyával" - mondta Eölyüs Endre, a MasterCard igazgatója a keddi rendezvényen.
A kerekasztal-beszélgetésen szó volt az egyérintéses fizetésen túli fejlesztésekről. Nyéki Zsolt, az OTP Mobil Kft. marketing és fejlesztési igazgatója szerint: a mobiltelefon és az ahhoz kapcsolódó technológiai újdonságok együtt korlátlan lehetőségeket teremtenek az innovációra. Egyre több megoldás fejlesztői törekednek arra, hogy mobiltelefon segítségével minél inkább élményszerűvé tegyék a vásárlást.
A rendezvényen elhangzott, hogy napjainkban exponenciálisan, mérhetetlen tempóban gyorsul az innováció. Az innovatív megoldások terjedéséről és a városi életmódba való beépüléséről Szokolay Örs, a közép-európai fővárosokat összefogó Innocities.eu hálózat vezetője elmondta: "Egy-egy változáshoz régen évtizedek kellettek, manapság pedig 4-5 évente átalakíthatja az életünket egy-egy új technológia: berobban, és észre sem vesszük, hogy például nem elszigetelt kütyükkel vacakolunk, hanem olyan integrált applikációkat használunk, amelyekkel egyszerre lehet parkolni, biciklit kölcsönözni, vagy akár útvonalat tervezni. Tőlünk nyugatabbra ez már valóság, Magyarországon még csak terv, de ez lesz a jövő."