SG.hu
Digitális tananyaggal csökkenti ökológiai lábnyomát a BGF
Platformfüggetlen digitális tananyagot fejlesztett ki a Budapesti Gazdasági Főiskola "Green IT", azaz "Zöld Informatika" projektjének keretén belül 15, elsősorban gazdaságinformatikus alap- és felsőoktatási szakképzéséhez. A multimédiás tanulófelületek kialakításával jelentős mértékben csökken a BGF papírfelhasználása, és megszűnhet a tankönyvcipelés is: a tananyagot a hallgatók saját informatikai, mobilkommunikációs eszközeiken - okostelefonjaikon, táblagépeiken - bárhová magukkal vihetik.
A kiadott közlemény szerint mintegy 84 millió forintos TÁMOP támogatásból 15, elsősorban a gazdaságinformatikus alapképzési és felsőoktatási szakképzési szakokhoz kapcsolódó digitális tananyagot dolgozott ki a Budapesti Gazdasági Főiskola. A fejlesztés eredményeként a képzéseken részt vevő hallgatók elektronikusan kapják a tan- és segédanyagokat, illetve elektronikus úton írhatják meg vizsgáikat is.
A BGF által fejlesztett platformfüggetlen tananyag lehetővé teszi, hogy minden hallgató a saját eszközén - okostelefonján, táblagépén - keresztül kapcsolódhasson a rendszerhez, és vegyen részt az órán. Az oktatott anyagot kiegészítő multimédiás file-okat - videófelvételeket, ábrákat, grafikonokat, animációkat, fotókat, filmfelvételeket - pedig az előadás alatt azonnal meg is nyithatják a hallgatók. A rendszer másik előnye, hogy nagyban segíti az órán kívüli tanulást, mivel a hallgatók utazás, vagy bármilyen más elfoglaltság mellett is kapcsolódni tudnak a tananyaghoz, és így helytől függetlenül készülhetnek.
A Zöld Informatika használatával félévenként és tantárgyanként már csak a vizsgáztatást számolva is 3000-4000 A/4-es lappal kevesebbet használ fel a Főiskola, nem beszélve arról, hogy ezeken a képzéseken nyomtatott tankönyvekre sincs szükség és a jegyzeteket is elektronikusan kapják a hallgatók. Mindez nagymértékben csökkenti a BGF ökológiai lábnyomát.
"A rendszer használata oktatás-módszertani előnyökkel is jár az oktatók számára, mivel szeptembertől lehetővé válik számukra, hogy óraközi visszajelzéseket kérjenek a hallgatóktól, azaz, az adott órán előadott új tananyaggal kapcsolatban tehetnek fel kérdéseket, adhatnak feladatot, melyre a hallgatók anonim módon válaszolnak. Ezzel közvetlen visszajelzést kapnak arról, hogy tanítványaik elsajátították-e az adott témát, az óra pedig a hallgatók aktuális tudásának megfelelően folytatódhat" - emelte ki dr. Gubán Ákos, a BGF Gazdaságinformatika Intézeti Tanszékének, valamint a Zöld Informatika projektnek a vezetője, aki hozzátette: "Természetesen ugyanezzel a módszerrel, névvel ellátott zárthelyi dolgozatokat is lehet íratni - papír felhasználása nélkül".
A kiadott közlemény szerint mintegy 84 millió forintos TÁMOP támogatásból 15, elsősorban a gazdaságinformatikus alapképzési és felsőoktatási szakképzési szakokhoz kapcsolódó digitális tananyagot dolgozott ki a Budapesti Gazdasági Főiskola. A fejlesztés eredményeként a képzéseken részt vevő hallgatók elektronikusan kapják a tan- és segédanyagokat, illetve elektronikus úton írhatják meg vizsgáikat is.
A BGF által fejlesztett platformfüggetlen tananyag lehetővé teszi, hogy minden hallgató a saját eszközén - okostelefonján, táblagépén - keresztül kapcsolódhasson a rendszerhez, és vegyen részt az órán. Az oktatott anyagot kiegészítő multimédiás file-okat - videófelvételeket, ábrákat, grafikonokat, animációkat, fotókat, filmfelvételeket - pedig az előadás alatt azonnal meg is nyithatják a hallgatók. A rendszer másik előnye, hogy nagyban segíti az órán kívüli tanulást, mivel a hallgatók utazás, vagy bármilyen más elfoglaltság mellett is kapcsolódni tudnak a tananyaghoz, és így helytől függetlenül készülhetnek.
A Zöld Informatika használatával félévenként és tantárgyanként már csak a vizsgáztatást számolva is 3000-4000 A/4-es lappal kevesebbet használ fel a Főiskola, nem beszélve arról, hogy ezeken a képzéseken nyomtatott tankönyvekre sincs szükség és a jegyzeteket is elektronikusan kapják a hallgatók. Mindez nagymértékben csökkenti a BGF ökológiai lábnyomát.
"A rendszer használata oktatás-módszertani előnyökkel is jár az oktatók számára, mivel szeptembertől lehetővé válik számukra, hogy óraközi visszajelzéseket kérjenek a hallgatóktól, azaz, az adott órán előadott új tananyaggal kapcsolatban tehetnek fel kérdéseket, adhatnak feladatot, melyre a hallgatók anonim módon válaszolnak. Ezzel közvetlen visszajelzést kapnak arról, hogy tanítványaik elsajátították-e az adott témát, az óra pedig a hallgatók aktuális tudásának megfelelően folytatódhat" - emelte ki dr. Gubán Ákos, a BGF Gazdaságinformatika Intézeti Tanszékének, valamint a Zöld Informatika projektnek a vezetője, aki hozzátette: "Természetesen ugyanezzel a módszerrel, névvel ellátott zárthelyi dolgozatokat is lehet íratni - papír felhasználása nélkül".