Ötvös Tibor

A Sony bemutatta VR headsetjét

Project Morpheus kódnéven fut a Sony Virtual Reality szerkezete, mely a GDC 2014-en be is mutatkozott.

A Sony Computer Entertainment Worldwide Studios elnöke, Shuhei Yoshida a Game Developers Conference 2014 keretében jelentette be hivatalosan is a cég a PS4-hez készülő virtual reality headsetjét, mely a Project Morpheus kódnéven fut. A szerkezet még csak prototípus, ennek ellenére már számos fejlesztő használja (például az Epic Games és a Crytek).

Yoshida szerint a Project Morpheus nem az első próbálkozásuk a VR világában, már a PlayStation Move megjelenése óta dolgoznak a szerkezeten és ezen korai változatokat is bemutatták. "Őszintén hiszünk abban, hogy a Morpheus segítségével ki tudjuk bővíteni a PS4 világát, közben pedig zökkenőmentes integrációt biztosítunk a már meglévő eszközökkel: a DualShock 4-gyel, a PlayStation Move-val és a PlayStation Camera-val."



Richard Marks, a PlayStation kutatási és fejlesztési csoportjának vezetője szerint azonban nem csak a játék világában lesz hasznos a headset, hiszen a NASA már alkalmazza is egy projektjéhez. A Sony hat alapelvet határozott meg, melyek teljesülése esetén a Morpheus megkerülhetetlen tényezővé válik a piacon. Ezek a hallás, látás, tartalom, könnyű használat, irányíthatóság és a nyomon követés. Marks kitért a technikai részletekre is.

A headset Full HD felbontással és 90 fokos látószöggel rendelkezik és mellé támogatja a 360 fokos körbefordulást. Maga a kijelző 12 centis lesz, a Morpheus pedig rendelkezik giroszkóppal és gyorsulásmérővel is. A konzolhoz HDMI és USB csatlakozókon keresztül kapcsolódik és kiemelten fontos szerepet kap majd a hang. Az új rendszer 60 hangforrást képes kezelni így biztosítva az élethű élményt.

A jelenlegi készletben egy 5 méteres kábellel lesz elérhető a Morpheus, azonban már dolgoznak a vezeték nélküli verzión is. A PC-s kompatibilitásról nem esett szó, ahogy az árról sem tudhattunk meg semmit. Az azonban biztos, hogy a Thief különleges változata támogatja majd a headsetet, ahogy a The Deep és a The Castle neveket viselő projektek is. Előbbi az óceánok mélyére viszi le a játékost, utóbbi a lovagkorba kalauzolja el őket. Az Eve Valkyrie berkeiben pedig űrharcokat élhetünk át.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sir Quno Jedi #8
    Azt elmagyarázták egyik videóban (megmutatják), hogy a sanyi fejizéjén nem viccből vannak kék fények elől és hátul, hanem az alapján tudja a move kamerája, hogy merre mozog a sityak. Szal. anélkül semmire sem jó. Viszont így hátat is lehet fordítani vele a kamerának (nem véletlenül ilyen kék, hogy különbözzön a DS4 kontrollertől és a move kontrollerektől)). Ami azért nem ér sokat, mert maga a move kontroller úgy meg nem látszik, mert takarjuk és akkor a kézmozgásunkat nem veszi a gép. Ez inkább arra jó, hogy hátranézzünk.

    Az új riften is van led pontosan ugyanezért, csak azon csak előre raktak ilyet, így nagyjából előre is kell bámuljunk emiatt, hogy a kamera ne veszítse el a jelet.
  • kvp #7
    "Szóval a nyers stat alapján a rift bőven jobbnak tűnik, azt leszámítva, hogy pc only."

    A rift latoszoge lehet, hogy nagyobb, de gyengebb minosegu kijelzo van benne (meg az ujabban is), gyengebb a 3D-s pozicioerzekelo rendszere (a sony felehez ugyanis nem kell kamera es rendesen korbe lehet fordulni vele) es a sony-s megoldastol nem lesz rosszul az ember (foleg ezert kisebb a latoszoge). A sony egyebkent nem uj a piacon, ugyanezt a hardvert mar kiadtak egyszer mozgaserzekelo nelkul, 2D-s megjelenitonek. Egy nagy baja van, rohadt nehez.
  • Yv@n #6
    "Ez is megy pc-n is, csak jobb minosegu mint a rift"

    Ezt miből kéne látni?
    Mert így a cikk alapján kapásból gyengébb a rifthez képest a betekintési látószöge, miközben a consumer verzió a riftből is 1080p lesz. Szóval a nyers stat alapján a rift bőven jobbnak tűnik, azt leszámítva, hogy pc only.
  • kvp #5
    "Kíváncsi leszek, hogy pl a gúgliglazz milyen augmented realityt fog jelenteni. Mert az szerintem tök parasztvakítás."

    Egy kis attetszo negyzet a jobb felso sarokban. Adatmegjelenitesre jo, de AR-nek nem nevezheto. Valodi AR-hez teljes latomezos, ket szemes, valodi sztereokepes megjelenito kell.
  • NEXUS6 #4
    A Sony azt nyilatkozta, hogy megfizethető lesz. 300 dodóról szállingóznak a pletyik.

    Kíváncsi leszek, hogy pl a gúgliglazz milyen augmented realityt fog jelenteni. Mert az szerintem tök parasztvakítás.
  • kvp #3
    Ez is megy pc-n is, csak jobb minosegu mint a rift, viszont sokkal dragabb is.

    Nekem inkabb egy rendes overlay-es augmented reality szemuveg kellene. Tehat olyan ami kepes a teljes latomezore ravetitetni a kepet, ugyanakkor kepes mind felig atlatszo, mind teljesen atlatszatlan modban is mukodni. Igy szoftveresen kapcsolhato lenne, hogy szeretnek-e atlatni a kep adott reszen vagy nem. (videonezeskor, internetbongeszeskor nem, terkep kivetiteskor, utcan setalas kozben ertelemszeruen igen) A technologia elvileg adott, kell egy teljes felbontasu sztereo kijelzo es egy lcd-s dinamikus takaras, amilyet a vezerelhetoen atlatszo ablakok is hasznalnak. Persze ez meg valami iszonyat draga egyelore, de majd alakul. Az sem artana, ha hdmi helyett wifi-n tudna kommunikalni, de az jelenleg meg tul draga es tul nehez lenne.
  • Cyborg00 #2
    És ott van az Oculus Rift, nagy vetélytárs lesz. Az pedig biztosan van PC-re.
  • NEXUS6 #1
    Valszeg több száz ezer Ft-be kerül majd, szal nagyjából felejtős egy átlagos gémernek.