Ötvös Tibor
A Sony bemutatta VR headsetjét
Project Morpheus kódnéven fut a Sony Virtual Reality szerkezete, mely a GDC 2014-en be is mutatkozott.
A Sony Computer Entertainment Worldwide Studios elnöke, Shuhei Yoshida a Game Developers Conference 2014 keretében jelentette be hivatalosan is a cég a PS4-hez készülő virtual reality headsetjét, mely a Project Morpheus kódnéven fut. A szerkezet még csak prototípus, ennek ellenére már számos fejlesztő használja (például az Epic Games és a Crytek).
Yoshida szerint a Project Morpheus nem az első próbálkozásuk a VR világában, már a PlayStation Move megjelenése óta dolgoznak a szerkezeten és ezen korai változatokat is bemutatták. "Őszintén hiszünk abban, hogy a Morpheus segítségével ki tudjuk bővíteni a PS4 világát, közben pedig zökkenőmentes integrációt biztosítunk a már meglévő eszközökkel: a DualShock 4-gyel, a PlayStation Move-val és a PlayStation Camera-val."
Richard Marks, a PlayStation kutatási és fejlesztési csoportjának vezetője szerint azonban nem csak a játék világában lesz hasznos a headset, hiszen a NASA már alkalmazza is egy projektjéhez. A Sony hat alapelvet határozott meg, melyek teljesülése esetén a Morpheus megkerülhetetlen tényezővé válik a piacon. Ezek a hallás, látás, tartalom, könnyű használat, irányíthatóság és a nyomon követés. Marks kitért a technikai részletekre is.
A headset Full HD felbontással és 90 fokos látószöggel rendelkezik és mellé támogatja a 360 fokos körbefordulást. Maga a kijelző 12 centis lesz, a Morpheus pedig rendelkezik giroszkóppal és gyorsulásmérővel is. A konzolhoz HDMI és USB csatlakozókon keresztül kapcsolódik és kiemelten fontos szerepet kap majd a hang. Az új rendszer 60 hangforrást képes kezelni így biztosítva az élethű élményt.
A jelenlegi készletben egy 5 méteres kábellel lesz elérhető a Morpheus, azonban már dolgoznak a vezeték nélküli verzión is. A PC-s kompatibilitásról nem esett szó, ahogy az árról sem tudhattunk meg semmit. Az azonban biztos, hogy a Thief különleges változata támogatja majd a headsetet, ahogy a The Deep és a The Castle neveket viselő projektek is. Előbbi az óceánok mélyére viszi le a játékost, utóbbi a lovagkorba kalauzolja el őket. Az Eve Valkyrie berkeiben pedig űrharcokat élhetünk át.
A Sony Computer Entertainment Worldwide Studios elnöke, Shuhei Yoshida a Game Developers Conference 2014 keretében jelentette be hivatalosan is a cég a PS4-hez készülő virtual reality headsetjét, mely a Project Morpheus kódnéven fut. A szerkezet még csak prototípus, ennek ellenére már számos fejlesztő használja (például az Epic Games és a Crytek).
Yoshida szerint a Project Morpheus nem az első próbálkozásuk a VR világában, már a PlayStation Move megjelenése óta dolgoznak a szerkezeten és ezen korai változatokat is bemutatták. "Őszintén hiszünk abban, hogy a Morpheus segítségével ki tudjuk bővíteni a PS4 világát, közben pedig zökkenőmentes integrációt biztosítunk a már meglévő eszközökkel: a DualShock 4-gyel, a PlayStation Move-val és a PlayStation Camera-val."
Richard Marks, a PlayStation kutatási és fejlesztési csoportjának vezetője szerint azonban nem csak a játék világában lesz hasznos a headset, hiszen a NASA már alkalmazza is egy projektjéhez. A Sony hat alapelvet határozott meg, melyek teljesülése esetén a Morpheus megkerülhetetlen tényezővé válik a piacon. Ezek a hallás, látás, tartalom, könnyű használat, irányíthatóság és a nyomon követés. Marks kitért a technikai részletekre is.
A headset Full HD felbontással és 90 fokos látószöggel rendelkezik és mellé támogatja a 360 fokos körbefordulást. Maga a kijelző 12 centis lesz, a Morpheus pedig rendelkezik giroszkóppal és gyorsulásmérővel is. A konzolhoz HDMI és USB csatlakozókon keresztül kapcsolódik és kiemelten fontos szerepet kap majd a hang. Az új rendszer 60 hangforrást képes kezelni így biztosítva az élethű élményt.
A jelenlegi készletben egy 5 méteres kábellel lesz elérhető a Morpheus, azonban már dolgoznak a vezeték nélküli verzión is. A PC-s kompatibilitásról nem esett szó, ahogy az árról sem tudhattunk meg semmit. Az azonban biztos, hogy a Thief különleges változata támogatja majd a headsetet, ahogy a The Deep és a The Castle neveket viselő projektek is. Előbbi az óceánok mélyére viszi le a játékost, utóbbi a lovagkorba kalauzolja el őket. Az Eve Valkyrie berkeiben pedig űrharcokat élhetünk át.