Berta Sándor
Online reklámokban erősíthet a Twitter
A mikroblog 956 szabadalmat és 100 szabadalmi keresetet vásárolt az IBM-től, a dokumentumok többsége az internetes hirdetésekhez kapcsolódik.
A Twitter még tavaly decemberben úgynevezett keresztlicenc megállapodást kötött az IBM-mel, ami az eddiginél nagyobb mozgásteret biztosít neki. A cég arra is felhasználhatja az új szabadalmakat és benyújtott kereseteket, hogy megvédje magát más vállalatok támadásaitól. A szabadalmak többsége az internetes hirdetésekhez kapcsolódik. Azt eddig nem lehetett tudni, hogy a csomagért pontosan mennyit is fizetett a Twitter, most viszont ismertté vált, hogy a pontos vételár 36 millió dollár volt.
"Az IBM szabadalmainak megvásárlása és a licencmegállapodás jobb védelmet nyújt nekünk és biztosítják azt az innovációs szabadságot, hogy a szolgáltatásunk minden felhasználója nevében újításokat vezethessünk be" - írta korábban Ben Lee, a Twitter jogi ügyekért felelős igazgatója.
Dick Costolo, a Twitter vezérigazgatója február elején elismerte: javítani kell a felhasználói tapasztalatokon, ahhoz, hogy új tagokat szerezzenek, illetve megtartsák a jelenlegi tagjaikat. Különösen fontosnak nevezte, hogy az új tagok számára megkönnyítsék a hozzáférést és emellett a platformot a mobil készülékeken is könnyen lehessen használni. A távlati célok között szerepelhet a különböző tartalmak nem csupán időrendben, hanem témánként való csoportosítása.
A Twitter még tavaly decemberben úgynevezett keresztlicenc megállapodást kötött az IBM-mel, ami az eddiginél nagyobb mozgásteret biztosít neki. A cég arra is felhasználhatja az új szabadalmakat és benyújtott kereseteket, hogy megvédje magát más vállalatok támadásaitól. A szabadalmak többsége az internetes hirdetésekhez kapcsolódik. Azt eddig nem lehetett tudni, hogy a csomagért pontosan mennyit is fizetett a Twitter, most viszont ismertté vált, hogy a pontos vételár 36 millió dollár volt.
"Az IBM szabadalmainak megvásárlása és a licencmegállapodás jobb védelmet nyújt nekünk és biztosítják azt az innovációs szabadságot, hogy a szolgáltatásunk minden felhasználója nevében újításokat vezethessünk be" - írta korábban Ben Lee, a Twitter jogi ügyekért felelős igazgatója.
Dick Costolo, a Twitter vezérigazgatója február elején elismerte: javítani kell a felhasználói tapasztalatokon, ahhoz, hogy új tagokat szerezzenek, illetve megtartsák a jelenlegi tagjaikat. Különösen fontosnak nevezte, hogy az új tagok számára megkönnyítsék a hozzáférést és emellett a platformot a mobil készülékeken is könnyen lehessen használni. A távlati célok között szerepelhet a különböző tartalmak nem csupán időrendben, hanem témánként való csoportosítása.