Berta Sándor
Harc a Google Glass vezetés közbeni betiltása ellen
A webes konszern lobbistákat is bevet azért, hogy megakadályozza különleges szemüvege betiltását.
A Reuters tudósítása szerint a Google három amerikai szövetségi államban (Illinois, Delaware, Missouri) alkalmazott lobbistákat azért, hogy elkerülje a Google Glass vezetés közbeni betiltását. A helyi képviselők beszámolója szerint az aktivisták azzal érveltek, hogy a termék még nem is kapható a boltokban és ezért a döntéshozók elhamarkodottan hozzák meg a korlátozó intézkedéseket.
A különleges szemüveg jelenleg hivatalosan még a tesztelési szakaszban van, az ára 1500 dollár. A rendőrök és a közlekedés-biztonsági szervezetek attól tartanak, hogy a felhasználók a beépített kijelző és ott megjelenített tartalmak miatt kevésbé tudnak majd a vezetésre figyelni és ez növelheti a balesetveszélyt. A hivatalos adatok alapján 2012-ben több mint 3000 ember vesztette életét az amerikai utakon, mert a vezetők SMS-eket olvastak vagy más dolgok vonták el a figyelmüket. Illinois, Delaware és Missouri mellett a Google Glass használatát korlátozó szabályokat vezetnének be New York, Maryland, Nyugat-Virginia, New Jersey és Wyoming államban is. Az Illinois államot képviselő Ira Silverstein szenátor úgy nyilatkozott, hogy a Google az általa benyújtott törvényt marketing okokból akarta megakadályozni.
A társaság reklámtúrára akar indulni az Amerikai Egyesült Államokban, hogy bemutassa, miként működik a szemüveg. Üzenetük szerint a fejlesztők célja nem az, hogy elvonják a vezetők figyelmét, hanem hogy jobban összekössék őket a világgal. A Google Glass segítségével nem csak e-maileket olvashatnak az emberek, hanem használhatják a Facebookot vagy a Twittert. A termékbe beépítettek egy kamerát, amivel fotók és videók készíthetők.
Cecilia Abadie korábban még megúszta a felelősségre vonást, hiszen nem kell pénzbüntetést fizetnie a Google Glass vezetés közbeni viseléséért, de továbbra sincs tisztázva, hogy az okos szemüvegek hordása vezetése közben engedélyezve van-e vagy sem. Ugyanakkor az már eldőlt, hogy Nagy-Britanniában tiltott lesz a vezetés közbeni használata.
A Reuters tudósítása szerint a Google három amerikai szövetségi államban (Illinois, Delaware, Missouri) alkalmazott lobbistákat azért, hogy elkerülje a Google Glass vezetés közbeni betiltását. A helyi képviselők beszámolója szerint az aktivisták azzal érveltek, hogy a termék még nem is kapható a boltokban és ezért a döntéshozók elhamarkodottan hozzák meg a korlátozó intézkedéseket.
A különleges szemüveg jelenleg hivatalosan még a tesztelési szakaszban van, az ára 1500 dollár. A rendőrök és a közlekedés-biztonsági szervezetek attól tartanak, hogy a felhasználók a beépített kijelző és ott megjelenített tartalmak miatt kevésbé tudnak majd a vezetésre figyelni és ez növelheti a balesetveszélyt. A hivatalos adatok alapján 2012-ben több mint 3000 ember vesztette életét az amerikai utakon, mert a vezetők SMS-eket olvastak vagy más dolgok vonták el a figyelmüket. Illinois, Delaware és Missouri mellett a Google Glass használatát korlátozó szabályokat vezetnének be New York, Maryland, Nyugat-Virginia, New Jersey és Wyoming államban is. Az Illinois államot képviselő Ira Silverstein szenátor úgy nyilatkozott, hogy a Google az általa benyújtott törvényt marketing okokból akarta megakadályozni.
A társaság reklámtúrára akar indulni az Amerikai Egyesült Államokban, hogy bemutassa, miként működik a szemüveg. Üzenetük szerint a fejlesztők célja nem az, hogy elvonják a vezetők figyelmét, hanem hogy jobban összekössék őket a világgal. A Google Glass segítségével nem csak e-maileket olvashatnak az emberek, hanem használhatják a Facebookot vagy a Twittert. A termékbe beépítettek egy kamerát, amivel fotók és videók készíthetők.
Cecilia Abadie korábban még megúszta a felelősségre vonást, hiszen nem kell pénzbüntetést fizetnie a Google Glass vezetés közbeni viseléséért, de továbbra sincs tisztázva, hogy az okos szemüvegek hordása vezetése közben engedélyezve van-e vagy sem. Ugyanakkor az már eldőlt, hogy Nagy-Britanniában tiltott lesz a vezetés közbeni használata.