Berta Sándor
2017-re a notebookok 40 százaléka érintőképernyős lesz
Elemzők szerint a következő években gyorsan fognak terjedni az érintőkijelzős laptopok. A funkció egyre inkább alapfelszereltséggé válik, így hiába nincs olyan meggyőző alkalmazás, ami igényelné, mégis minden notebookot ilyen képrnyővel szállítanak majd.
Richard Shim, az NPD DisplaySearch elemzője úgy vélte, hogy a következő években gyorsan elterjedhetnek az érintőkijelzős laptopok. Shim szerint 2017-re a kiszállított készülékek 40 százalékát szerelik majd fel érintőképernyővel. Mindez 64,2 millió értékesített modellt fog jelenteni. Idén várhatóan 19,8 millió érintőkijelzős notebookot adhatnak el, ez 11 százalékos piaci részesedésnek felelhet meg. Az elemző elmondta, hogy az érintőképernyős laptopok az idei esztendő első félévében még csak kis mértékben terjedtek el. Arra számítanak, hogy mindez változhat és a második félévben már elérheti a 10 százalékot. A magas árak és a meggyőző alkalmazások hiánya akadályozza meg a nagyobb mértékű elterjedést. Ugyanakkor az érintőkijelzők egyre inkább a mobil eszközök alapfelszereltségei közé tartoznak, így csak idő kérdése, hogy a technika mikor terjed el, illetve válik meghatározóvá a notebookoknál is.
Jelenleg elsősorban a tervezett külső dönt abban a tekintetben, hogy érintő- vagy hagyományos kijelzővel szerelnek-e fel az adott modellt. Shim közölte: csupán a tabletkiváló eszközként is funkcionáló úgynevezett átalakítható (convertibles) és a hibrid eszközöknél alapkövetelmény az érintőképernyő, hiszen egy ilyen masina nem lehet kevésbé lehet intuitív azoknál az eszközöknél amiket kiváltani akar. A legtöbb érintőkijelzős modellt az idei első félévben az Asus szállította ki, összesen 1,65 millió darabot; ez 26,3 százalékos piaci részesedésnek felel meg. A második helyen a Lenovo (923 000 darab, 14,7 százalék), míg a harmadikon az Acer (846 000 darab, 13,5 százalék), a negyediken a Hewlett-Packard (581 000 darab, 9,3 százalék), az ötödiken pedig a Sony (501 000 darab, 8 százalék) található.
Richard Shim, az NPD DisplaySearch elemzője úgy vélte, hogy a következő években gyorsan elterjedhetnek az érintőkijelzős laptopok. Shim szerint 2017-re a kiszállított készülékek 40 százalékát szerelik majd fel érintőképernyővel. Mindez 64,2 millió értékesített modellt fog jelenteni. Idén várhatóan 19,8 millió érintőkijelzős notebookot adhatnak el, ez 11 százalékos piaci részesedésnek felelhet meg. Az elemző elmondta, hogy az érintőképernyős laptopok az idei esztendő első félévében még csak kis mértékben terjedtek el. Arra számítanak, hogy mindez változhat és a második félévben már elérheti a 10 százalékot. A magas árak és a meggyőző alkalmazások hiánya akadályozza meg a nagyobb mértékű elterjedést. Ugyanakkor az érintőkijelzők egyre inkább a mobil eszközök alapfelszereltségei közé tartoznak, így csak idő kérdése, hogy a technika mikor terjed el, illetve válik meghatározóvá a notebookoknál is.
Jelenleg elsősorban a tervezett külső dönt abban a tekintetben, hogy érintő- vagy hagyományos kijelzővel szerelnek-e fel az adott modellt. Shim közölte: csupán a tabletkiváló eszközként is funkcionáló úgynevezett átalakítható (convertibles) és a hibrid eszközöknél alapkövetelmény az érintőképernyő, hiszen egy ilyen masina nem lehet kevésbé lehet intuitív azoknál az eszközöknél amiket kiváltani akar. A legtöbb érintőkijelzős modellt az idei első félévben az Asus szállította ki, összesen 1,65 millió darabot; ez 26,3 százalékos piaci részesedésnek felel meg. A második helyen a Lenovo (923 000 darab, 14,7 százalék), míg a harmadikon az Acer (846 000 darab, 13,5 százalék), a negyediken a Hewlett-Packard (581 000 darab, 9,3 százalék), az ötödiken pedig a Sony (501 000 darab, 8 százalék) található.