SG.hu
Bemutatta hajlított OLED tévéjét az LG
Magyarországon is bemutatta hajlított OLED tévéjét az LG, mely az előtte ülőhöz igazított nézőpont mellett lebegő dizájnnal és rejtett hangrendszerrel büszkélkedhet. Hatalmas, 84 collos 4K tévéjükhöz két kistestvér csatlakozott.
A vállalat budapesti sajtótájékoztatóján Falus Viktória, az LG szórakoztatóelektronikai marketingkommunikációs menedzsere büszkén mutatta be a cég által elsőként kifejlesztett görbe OLED tévét. Elmondása szerint a mérnökök 5 évvel ezelőtt, a globális gazdasági válság tetőfokán kezdték meg a munkát. "Míg az Ultra HD tévé a képfelbontás terén jelent nagy előrelépést, addig az OLED a LED technológia továbbfejlesztésében volt nagy lépcsőfok. Biztosak vagyunk abban, hogy folyamatos igény van a minél jobb képmegjelenítésre egy minél nagyobb megjelenítőn. A globális tévépiac stagnálása ellenére mind az OLED tévék, mind a 4K tévék piacán tetemes bővülés várható. Úgy gondoljuk, hogy 2015-re a tévépiac 1-3 százalékát OLED technológiás tévékészülékek töltik majd be, és ezek harmadát Európában, illetve a Független Államok Közösségében értékesítik majd. Az Ultra HD tévék szegmensébén még dinamikusabb növekedésre számítunk, a hazai részleg arra törekszik, hogy piacvezető pozíciót töltsön be a prémium szegmensben." - mondta el Chan Lee, az LG regionális szórakoztatóelektronikai értékesítési vezetője.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Szili Krisztián, a divizió marketingmenedzsere elmondta, hogy a magyar piacra kiemelten igaz, hogy kihívás a növekedés, és ezt csak olyan innovatív termékekkel látja lehetségesnek, mellyel ki tudnak emelkedni a versenytársak közül. Szavai szerint a prémium termékek a közép- és alsó kategóriára is hatással vannak. A magyar piac értékének felét internetre csatlakoztatható okostévék teszik ki, de ugyanez igaz a 3D tévékre is, melyek ma már a piac harmadát birtokolják. Idén egyébként enyhe növekedést tapasztalnak, stabilan birtokolják a második helyet, mely pozíció megerősítését várják, a piaci részesedés enyhe növekedésével.
"Ha végignézzük a szórakoztatóelektronika történelmét számos mérföldkő van, de azt látjuk, hogy az idők folyamán folyamatosan történtek olyan fejlesztések, amelyek megelőzik a fogyasztói igényeket, vagy technológiájukban vagy kivitelükben vagy egyéb téren, és a későbbiekben mégis az életünk részévé váltak. Pár évvel ezelőtt amikor megjelentek a Full HD tévék sokakban felmerült a kérdés, hogy mi szükség van erre, hiszen nincs hozzá tartalom, ma pedig már az M1 is abban sugároz. Az OLED technológiára váltás is ilyen fejlődés, egy hatalmas lépés, amiben az LG az élen jár." Megerősítette, hogy a dél-koreai gyártó elkötelezett az OLED mellett, aminek jutalmaként termékeik rengeteg díjat söpörtek be.
A mostani új, görbe felületű tévé mégsem a technológiájával, hanem formatervezése miatt került mindenhol a címlapokra. Falus Viktória közlése szerint ezzel csak visszatérnek a természethez, és az esztétikumon túl a használhatóságra is komoly pozitív hatása van. Szavai szerint "esztétikum és funkció szorosan együtt jár", és "a forma szorosan követi a funkciót". Szili Krisztián azt tette hozzá, hogy a tervezők IMAX-hatást szerettek volna elérni. A tévé íve követi a látómezőt, megfelelő távolságba ülve minden egyes képpont ugyanolyan távolságra van a nézőtől. Átlátszó állványt kapott, amivel lebegő hatást szerettek volna elérni. Hogy a hangszórók se törjék meg a formát, négy különleges hangsugárzót kapott 40 Watt összteljesítménnyel. A képminőség és a színvisszaadás oldalról nézve sem romlik. Tervezésekor a nagyon egyszerű kivitelre törekedtek, minél kevesebb alkatrész használatára, így jött ki a 4,3 mm-es vastagság. A kategóriás energiabesorolást kapott.
A jelenleg leginkább elterjedt polarizált 3D technológiát szerelték bele, mely az ideális betekintési szögnek köszönhetően még látványosabb. A cég OLED technológiájánál minden pixelnél négy alpixel van, a három alapszín mellé a fehér társul, hiszen a fekete egyébként is adott, "így kontrasztja végtelen". Mivel prémium televízióról van szó, a fejlesztők mindenre odafigyeltek, így a csomagolása sem mindennapi. A hozzá tartozó szemüvegek és a mozgásérzékelős távirányító egyedi tervezésűek, minden részletükben a tökéletességre törekedtek.
Röviden kitértek az IPS paneles Ultra HD termékcsaládra is, amelynek 84 collos, azaz 213 centiméteres képátlójú tagját márciusban vezették be, ezt bővítették most két kistestvérrel, melyek 65, illetve 55 collosak. Keretük mérete minimális, és képminőségük, Smart TV szolgáltatásaik szintén prémium szintet képviselnek. Háttérvilágításuk, az egyes részek közvetlen vezérelhetőségének lehetősége jó hatással van a fényerőre és a kontrasztra. Persze hiába a 8 millió pixel, tartalom alig van, ezt felkonvertálással hidalják át. Aljukon egy hangprojektor van elrejtve, mely bekapcsolás után előbújik, kikapcsoláskor pedig visszacsúszik. Ezekhez is mozgásérzékelős távirányító jár. Bizonyos modellekhez NFC matricát biztosítanak, amihez hozzáérintve okostelefonunkat az egyből kapcsolatot teremt a tévével, és onnantól kezdve a telefonon követhetjük az adást vagy kapcsolgathatunk a csatornák között. Ezeket egészíti ki az LG felhőszolgáltatása, az idén vásárolt tévékhez 50 GB tárhelyet adnak. A készülékek először a Vöröskő Kft. által üzemeltetett Euronics üzletekben lesznek elérhetők. A hajlított tévé ajánlott ára 3 millió forint, az 55, 65 és 84 collos Ultra HD tévéké pedig 950 ezer, 1,7 millió és 4,5 millió forint.
A vállalat budapesti sajtótájékoztatóján Falus Viktória, az LG szórakoztatóelektronikai marketingkommunikációs menedzsere büszkén mutatta be a cég által elsőként kifejlesztett görbe OLED tévét. Elmondása szerint a mérnökök 5 évvel ezelőtt, a globális gazdasági válság tetőfokán kezdték meg a munkát. "Míg az Ultra HD tévé a képfelbontás terén jelent nagy előrelépést, addig az OLED a LED technológia továbbfejlesztésében volt nagy lépcsőfok. Biztosak vagyunk abban, hogy folyamatos igény van a minél jobb képmegjelenítésre egy minél nagyobb megjelenítőn. A globális tévépiac stagnálása ellenére mind az OLED tévék, mind a 4K tévék piacán tetemes bővülés várható. Úgy gondoljuk, hogy 2015-re a tévépiac 1-3 százalékát OLED technológiás tévékészülékek töltik majd be, és ezek harmadát Európában, illetve a Független Államok Közösségében értékesítik majd. Az Ultra HD tévék szegmensébén még dinamikusabb növekedésre számítunk, a hazai részleg arra törekszik, hogy piacvezető pozíciót töltsön be a prémium szegmensben." - mondta el Chan Lee, az LG regionális szórakoztatóelektronikai értékesítési vezetője.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Szili Krisztián, a divizió marketingmenedzsere elmondta, hogy a magyar piacra kiemelten igaz, hogy kihívás a növekedés, és ezt csak olyan innovatív termékekkel látja lehetségesnek, mellyel ki tudnak emelkedni a versenytársak közül. Szavai szerint a prémium termékek a közép- és alsó kategóriára is hatással vannak. A magyar piac értékének felét internetre csatlakoztatható okostévék teszik ki, de ugyanez igaz a 3D tévékre is, melyek ma már a piac harmadát birtokolják. Idén egyébként enyhe növekedést tapasztalnak, stabilan birtokolják a második helyet, mely pozíció megerősítését várják, a piaci részesedés enyhe növekedésével.
"Ha végignézzük a szórakoztatóelektronika történelmét számos mérföldkő van, de azt látjuk, hogy az idők folyamán folyamatosan történtek olyan fejlesztések, amelyek megelőzik a fogyasztói igényeket, vagy technológiájukban vagy kivitelükben vagy egyéb téren, és a későbbiekben mégis az életünk részévé váltak. Pár évvel ezelőtt amikor megjelentek a Full HD tévék sokakban felmerült a kérdés, hogy mi szükség van erre, hiszen nincs hozzá tartalom, ma pedig már az M1 is abban sugároz. Az OLED technológiára váltás is ilyen fejlődés, egy hatalmas lépés, amiben az LG az élen jár." Megerősítette, hogy a dél-koreai gyártó elkötelezett az OLED mellett, aminek jutalmaként termékeik rengeteg díjat söpörtek be.
A mostani új, görbe felületű tévé mégsem a technológiájával, hanem formatervezése miatt került mindenhol a címlapokra. Falus Viktória közlése szerint ezzel csak visszatérnek a természethez, és az esztétikumon túl a használhatóságra is komoly pozitív hatása van. Szavai szerint "esztétikum és funkció szorosan együtt jár", és "a forma szorosan követi a funkciót". Szili Krisztián azt tette hozzá, hogy a tervezők IMAX-hatást szerettek volna elérni. A tévé íve követi a látómezőt, megfelelő távolságba ülve minden egyes képpont ugyanolyan távolságra van a nézőtől. Átlátszó állványt kapott, amivel lebegő hatást szerettek volna elérni. Hogy a hangszórók se törjék meg a formát, négy különleges hangsugárzót kapott 40 Watt összteljesítménnyel. A képminőség és a színvisszaadás oldalról nézve sem romlik. Tervezésekor a nagyon egyszerű kivitelre törekedtek, minél kevesebb alkatrész használatára, így jött ki a 4,3 mm-es vastagság. A kategóriás energiabesorolást kapott.
A jelenleg leginkább elterjedt polarizált 3D technológiát szerelték bele, mely az ideális betekintési szögnek köszönhetően még látványosabb. A cég OLED technológiájánál minden pixelnél négy alpixel van, a három alapszín mellé a fehér társul, hiszen a fekete egyébként is adott, "így kontrasztja végtelen". Mivel prémium televízióról van szó, a fejlesztők mindenre odafigyeltek, így a csomagolása sem mindennapi. A hozzá tartozó szemüvegek és a mozgásérzékelős távirányító egyedi tervezésűek, minden részletükben a tökéletességre törekedtek.
Röviden kitértek az IPS paneles Ultra HD termékcsaládra is, amelynek 84 collos, azaz 213 centiméteres képátlójú tagját márciusban vezették be, ezt bővítették most két kistestvérrel, melyek 65, illetve 55 collosak. Keretük mérete minimális, és képminőségük, Smart TV szolgáltatásaik szintén prémium szintet képviselnek. Háttérvilágításuk, az egyes részek közvetlen vezérelhetőségének lehetősége jó hatással van a fényerőre és a kontrasztra. Persze hiába a 8 millió pixel, tartalom alig van, ezt felkonvertálással hidalják át. Aljukon egy hangprojektor van elrejtve, mely bekapcsolás után előbújik, kikapcsoláskor pedig visszacsúszik. Ezekhez is mozgásérzékelős távirányító jár. Bizonyos modellekhez NFC matricát biztosítanak, amihez hozzáérintve okostelefonunkat az egyből kapcsolatot teremt a tévével, és onnantól kezdve a telefonon követhetjük az adást vagy kapcsolgathatunk a csatornák között. Ezeket egészíti ki az LG felhőszolgáltatása, az idén vásárolt tévékhez 50 GB tárhelyet adnak. A készülékek először a Vöröskő Kft. által üzemeltetett Euronics üzletekben lesznek elérhetők. A hajlított tévé ajánlott ára 3 millió forint, az 55, 65 és 84 collos Ultra HD tévéké pedig 950 ezer, 1,7 millió és 4,5 millió forint.