HENT hírlevél

Komoly károkat okoznak az interneten kereskedő hamisítók

A Cambridge Satchel Company előretörésével párhuzamosan egyre növekszik a hamis termékeiket árusító weboldalak száma is. A cég alapítója, Julie Deane elmondja, milyen nehézségekkel kell szembenéznie most, hogy táskákat készítő vállalkozása sikeres lett. A Tiffany 2,2 millió dolláros kártérítést a kap hamisítványokat áruló weboldalaktól.

Julie Deane autodidakta üzletasszonyként, mindössze 600 fontos alaptőkével (vagyis 212 ezer forintból) alapozta meg vállalkozását, miután a gyerekei olyan táskákat szerettek volna, amilyeneket a Harry Potter filmekben lehet látni. Öt év elteltével Deane - már egy 40 millió fontot (14 milliárd forintot) érő vállalkozás vezetőjeként - , lerántja a leplet arról, hogy milyen nehézségekkel kell szembenéznie. Néhány évvel ezelőtt még az okozott neki problémát, hogy hogyan lesz saját weboldala - most már, hogy a táskáit száztíz országban árulják, a helyzet nagyban változott: a sikerrel együtt jöttek ugyanis a hamisítók is, akiknek az internetes jelenléte különösen nagy problémát okoz. A The Telegraph riportja szerint Deane csak ebben az évben 330, termékeinek másolatait áruló weboldalt talált. Ahogy elmondta, ezek az oldalak csak megjelennek, elveszik a vásárlók pénzét, aztán pedig eltűnnek. Számos oldal nagyon silány minőségű másolatokat árul, ami rendkívül káros az eredeti termék hírnevére nézve.

Dean olyan Twitter és Instagram profilokat is felfedezett, amelyek úgy voltak feltüntetve, mintha az övéi lennének. “Csinálnak egy profilt, azt mondják például, hogy ők az oroszországi Cambridge Satchel Company, ezzel pedig követőket szereznek. Ha pedig van elég követőjük, akkor átirányítják őket egy hamisítványokat áruló oldalra", magyarázta. Deane-nek saját magának kell felvennie a küzdelmet a hamisítókkal, amiről azt mondja, hogy rengeteg idejébe kerül és jelentős anyagai ráfordítást is igényel, bár határozott fellépése nyomán sok illegális internetes forrást sikerült már megszüntetnie. A nehézségek ellenére nem adja fel a küzdelmet, sőt, tovább építi cégét. Bár átlagosan száz fontba (35 ezer forintba) kerülő táskáit sokan drágának találhatják, Deane ragaszkodik hozzá, hogy a gyártás továbbra is a Leicestershire-ben maradjon és nem akar rosszabb minőségű termékeket sem előállítani. Mindezen felül egy olyan programot is tervez, aminek keretében az Egyesült Királyságbeli, bőrrel foglalkozó kézművesek gyakornoki munkát kaphatnának, hogy az iparhoz szükséges tudás ne tűnjön el a szigetországból.

A bírósági út nehézségeire mutat rá a Tiffany esete: egy floridai kerületi bíróság 2,2 millió dolláros (vagyis 490 millió forintos) kártérítést ítélt meg a luxusékszereket gyártó cégnek azért a kárért, amit 78, termékeik hamisítványait áruló honlap üzemeltetője okozott neki. A The Wall Street Journal beszámolója szerint az illegális kereskedelemi tevékenyég olyan weboldalakon keresztül történt, mint például a SalesTiffany.net, a Shop Tiffanyco.com, a TiffanyCoMail vagy a TiffanycoOutlet.co.uk, amelyeket a Tiffany szerint kimondottan a vásárlók megtévesztésére hoztak létre és a cég védjegyjogait sértették. A kerületi bíró elrendelte, hogy a domain neveket adják át a Tiffanynak. A Tiffany vezérigazgatója úgy nyilatkozott, hogy a védjegybitorlás a jogosultakat és a vásárlókat egyaránt megkárosítja. Határozottan fel kell lépni ellene és jogi úton kártérítést kell követelni, ahogyan az most is történt. Ez egyértelmű üzenet azoknak a jogsértőknek, akik hamisított Tiffany termékeket árulnak.

Az év elején a Tiffany beperelte a Costco nagykereskedelmi céget is, mert állításuk szerint a raktáráruházlánc olyan hamisított jegygyűrűket árult, amelyekről azt állították, hogy a Tiffany gyártotta őket. A Costco nem kívánt nyilatkozni az ügyben. Ezen kívül a cégnek volt már bírósági ügye az eBay-el szemben is: 2004-ben azt próbálták elérni, hogy az határozottabb lépéseket tegyen a piacterükön zajló, hamisított Tiffany-ékszerekkel történő kereskedelem megfékezése érdekében. A Tiffany ezt a pert elvesztette, mert a szövetségi fellebbviteli bíróság szerint nem a weboldal, hanem a gyártó felelőssége fellépni az interneten kereskedő hamisítókkal szemben.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!