MTI
Az informatikaoktatás erdélyi módszerét díjazták Amszterdamban
A Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem matematika-informatika tanszékvezető tanárját és két volt diákját is díjazták Amszterdamban, az európai számítástechnikai csúcson (ECSS).
A Sapientia pénteki közleménye szerint Dr. Kátai Zoltán, Tóth László és Adorjáni Alpár az informatikaoktatásban felhasználható szemléltető kisfilmekkel nyerte el a "Best practice in Education" díjat. Amint az egyetem közölte, a díjat a Microsofttal karöltve osztja ki immár harmadik éve a zürichi székhelyű Informatics Europe egyesület, a számítástechnikai csúcs szervezője. Amszterdamban azt a hat kisfilmet mutatták be, amelyek Erdélyben honos etnikumok néptáncaival szemléltetnek alapvető rendezési algoritmusokat. Az "algoritmustáncok" a Maros Művészegyüttes közreműködésével készültek.
Az egyetemen 2007-ben indult az algo-rythmics projekt, amely kezdetben az algoritmusciklusok ledobolt ritmusa által próbálta érthetővé tenni a bonyolult folyamatokat. A következő lépésben a hallgatókat arra kérték, hogy algoritmusokat szemléltető forgatókönyveket készítsenek. Innen vezetett el az út a hivatásos táncosok által eltáncolt algoritmuskoreográfiákig. Az elkészült hat algoritmusnéptánc összesen közel 2 milliós nézettséget ért el az egyik videomegosztó portálon. Az algoritmustáncok didaktikai értékesítése céljából kifejlesztett online oktatási módszer az egyetem honlapján érhető el.
A Sapientia pénteki közleménye szerint Dr. Kátai Zoltán, Tóth László és Adorjáni Alpár az informatikaoktatásban felhasználható szemléltető kisfilmekkel nyerte el a "Best practice in Education" díjat. Amint az egyetem közölte, a díjat a Microsofttal karöltve osztja ki immár harmadik éve a zürichi székhelyű Informatics Europe egyesület, a számítástechnikai csúcs szervezője. Amszterdamban azt a hat kisfilmet mutatták be, amelyek Erdélyben honos etnikumok néptáncaival szemléltetnek alapvető rendezési algoritmusokat. Az "algoritmustáncok" a Maros Művészegyüttes közreműködésével készültek.
Az egyetemen 2007-ben indult az algo-rythmics projekt, amely kezdetben az algoritmusciklusok ledobolt ritmusa által próbálta érthetővé tenni a bonyolult folyamatokat. A következő lépésben a hallgatókat arra kérték, hogy algoritmusokat szemléltető forgatókönyveket készítsenek. Innen vezetett el az út a hivatásos táncosok által eltáncolt algoritmuskoreográfiákig. Az elkészült hat algoritmusnéptánc összesen közel 2 milliós nézettséget ért el az egyik videomegosztó portálon. Az algoritmustáncok didaktikai értékesítése céljából kifejlesztett online oktatási módszer az egyetem honlapján érhető el.