SG.hu
Tanárokat díjazott az Ericsson
A díjat évek óta a legelkötelezettebb, alapszintű oktatásban résztvevő matematika- és fizikatanároknak adja át a vállalat.
A 250 000 Ft anyagi elismeréssel járó díjban idén is nyolc pedagógus részesült, így immáron 178 tanár tartozik az Ericsson-díjasok köréhez. A tehetségek gondozása miatt matematikából Árokszállási Eszter, a paksi Vak Bottyán Gimnázium tanára és Kruchió Mária, a budapesti Áldás Utcai Általános Iskola tanára, fizikából Csányi Sándor, a szegedi Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium tanára és Wiandt Péter, a bonyhádi Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium és Kollégium tanára örülhetett. A matematika népszerűsítése miatt Koleszár Edit, a Kecskeméti Református Általános Iskola tanítója és Holló Gábor, a budapesti Németh László Gimnázium tanára, illetve a fizika népszerűsítése miatt Szeder László, a sárospataki Árpád Vezér Gimnázium és Kollégium tanára és Tóth Pál, a szentendrei AGY Tanoda Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola tanára lett díjazott.
Az Ericsson szerint a tudás, a mérnökképzés nem az egyetemeken kezdődik, és jó alapok nélkül nem lehet eredményesen részt venni a felsőfokú oktatásban, majd később a mérnöki pályán. Azzal a céllal, hogy azoknak a tanároknak a munkáját ismerje el, akik átlagon fölüli eredményt értek el a matematikában és fizikában tehetséges diákok tanításában vagy abban, hogy megszerettessék tanulóikkal e két tárgyat. A díjat a legelkötelezettebb, az alapszintű oktatásban résztvevő, aktív tanári munkát végző matematika- és fizikatanároknak kapják.
A díjat Charlotte Karlsson, az Ericsson Magyarország kutatás-fejlesztési igazgatója, Karin Olofsdotter, Svédország magyarországi nagykövete, valamint Sipos Imre, köznevelésért felelős helyettes államtitkár, Emberi Erőforrások Minisztériuma adta át a Magyar Tudományos Akadémián.
A díjat és a velejáró pénzjutalmat idén nyolc nagyon különböző hátterű tanár vehette át, akikben az az egyik közös tulajdonság, hogy rajonganak a természettudományokért, és ami ennél is fontosabb, hogy ezt a rajongást tanítványaiknak is képesek továbbadni. Valamennyi díjazott igazi elkötelezett pedagógusként a "kötelező" tanórákon túl számos különfoglalkozással és iskolán kívüli tevékenységgel is segíti diákjai fejlődését, a tehetséggondozást, a népszerűsítést. A díjat elnyerők között vannak azok a pedagógusok, akiknek diákjai az elmúlt évek rangos matematikai és fizikai versenyein kiváló eredménnyel szerepeltek, és olyanok, akik az országot járva többezer gyermeknek tartottak már fizikai bemutatókat, de olyan tanár is, aki saját maga készíti a világ minden részén használt fizikai szemléltető taneszközöket.
A 250 000 Ft anyagi elismeréssel járó díjban idén is nyolc pedagógus részesült, így immáron 178 tanár tartozik az Ericsson-díjasok köréhez. A tehetségek gondozása miatt matematikából Árokszállási Eszter, a paksi Vak Bottyán Gimnázium tanára és Kruchió Mária, a budapesti Áldás Utcai Általános Iskola tanára, fizikából Csányi Sándor, a szegedi Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium tanára és Wiandt Péter, a bonyhádi Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium és Kollégium tanára örülhetett. A matematika népszerűsítése miatt Koleszár Edit, a Kecskeméti Református Általános Iskola tanítója és Holló Gábor, a budapesti Németh László Gimnázium tanára, illetve a fizika népszerűsítése miatt Szeder László, a sárospataki Árpád Vezér Gimnázium és Kollégium tanára és Tóth Pál, a szentendrei AGY Tanoda Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola tanára lett díjazott.
Az Ericsson szerint a tudás, a mérnökképzés nem az egyetemeken kezdődik, és jó alapok nélkül nem lehet eredményesen részt venni a felsőfokú oktatásban, majd később a mérnöki pályán. Azzal a céllal, hogy azoknak a tanároknak a munkáját ismerje el, akik átlagon fölüli eredményt értek el a matematikában és fizikában tehetséges diákok tanításában vagy abban, hogy megszerettessék tanulóikkal e két tárgyat. A díjat a legelkötelezettebb, az alapszintű oktatásban résztvevő, aktív tanári munkát végző matematika- és fizikatanároknak kapják.
A díjat Charlotte Karlsson, az Ericsson Magyarország kutatás-fejlesztési igazgatója, Karin Olofsdotter, Svédország magyarországi nagykövete, valamint Sipos Imre, köznevelésért felelős helyettes államtitkár, Emberi Erőforrások Minisztériuma adta át a Magyar Tudományos Akadémián.
A díjat és a velejáró pénzjutalmat idén nyolc nagyon különböző hátterű tanár vehette át, akikben az az egyik közös tulajdonság, hogy rajonganak a természettudományokért, és ami ennél is fontosabb, hogy ezt a rajongást tanítványaiknak is képesek továbbadni. Valamennyi díjazott igazi elkötelezett pedagógusként a "kötelező" tanórákon túl számos különfoglalkozással és iskolán kívüli tevékenységgel is segíti diákjai fejlődését, a tehetséggondozást, a népszerűsítést. A díjat elnyerők között vannak azok a pedagógusok, akiknek diákjai az elmúlt évek rangos matematikai és fizikai versenyein kiváló eredménnyel szerepeltek, és olyanok, akik az országot járva többezer gyermeknek tartottak már fizikai bemutatókat, de olyan tanár is, aki saját maga készíti a világ minden részén használt fizikai szemléltető taneszközöket.