SG.hu

22 ezer hallgatónál tart a Cisco hálózati akadémiája

A végzettek mintegy fele informatikai és telekommunikációs területen helyezkedett el, de sokan dolgoznak az oktatásban, kereskedelemben illetve a gyártószektorban is.

Az idén 15 éves Cisco Hálózati Akadémia megbízásából kutatás készült, amely a hallgatók és oktatók elégedettsége mellett az elérhető minősítések piaci értékét vizsgálta. A felmérés keretében a Cisco azt is feltérképezte, hogy a program által kínált képesítések milyen mértékben járulnak hozzá a karriercélok eléréséhez, és a hallgatók milyen elképzelésekkel rendelkeznek a munkavállalással kapcsolatban. A feltett kérdések alapján az is kirajzolódott, hogy a hallgatók a képzés befejezése után milyen területen, milyen cégeknél találták meg számításaikat, és az akadémia hallgatói között létrejött kapcsolati háló mennyiben segíti az elhelyezkedést, a folyamatos szakmai fejlődést.

A hallgatók szerint a képzés magas színvonalú, gyakorlatorientált, a tananyag könnyen elsajátítható, az oktatók pedig mind elméleti, mind gyakorlati téren rendkívül felkészültek. Az akadémia oktatói szerint a program szakmailag világszínvonalat képvisel, gyakorlatorientált, és a piacon azonnal hasznosítható képzést nyújt, ezért a képzőhelyek túlnyomó többsége szívesen áldoz saját forrásból is a képzés színvonalának folyamatos fenntartására, emelésére. Az oktatók ugyanakkor felhívták a figyelmet az állami támogatások szükségességére annak érdekében, hogy a képzés minél szélesebb körhöz eljuthasson, ellensúlyozva mind a hazai, mind az európai IKT szektorban tapasztalható szakemberhiányt, valamint szem előtt tartva a technológia megállíthatatlan térnyerése miatt folyamatosan növekvő szakember-keresletet is.

Míg a nők aránya a végzett hallgatók körében 7,8%, addig a jelenlegi hallgatók viszonylatában már 11,5%, ami a Cisco törekvéseit tekintve pozitív változásnak tekinthető. Az is üdvözlendő, hogy a hallgatók lakóhely szerinti megoszlása nagy mértékben és egyre inkább kiegyenlített: míg a végzett hallgatók esetében a fővárosiak aránya 29,2%, a jelenlegi hallgatók vonatkozásában 21,5%, a kisvárosiak és falusiak aránya pedig 24,8 és 16,8%, illetve (a jelenlegi hallgatók esetében) már 27,7 és 22,5%, a társadalmi mobilizáció ügyét ezáltal is elősegítve. A Cisco Hálózati Akadémia végzett hallgatóinak több mint fele (51%) előzetes elvárásainak megfelelően nagyvállalatoknál kapott állást. A kisvállalkozások (18%) és a középvállalatok (16%) közel azonos súlyt képviselnek. Az akadémia volt hallgatóinak fele (50%) a képzést követően az IT és telekommunikációs szektorban helyezkedett el, de jelentős az oktatásban, a kereskedelemben és a gépgyártásban dolgozók aránya is.

Mint minden szakmai és üzleti területen, a megfelelő kapcsolati háló kiépítése és ápolása az IKT szektorban is fontos és hosszútávon számos előnyt biztosíthat. Az akadémia régebbi hallgatóinak majdnem 40%-a tartja legalább 1-2 fővel a kapcsolatot, közel 30%-a 3-5 volt hallgatótársával kommunikál rendszeresen, 12%-a pedig 6-10 fővel maradt kapcsolatban a képzés befejezését követően is. Körükben a legelterjedtebb kapcsolattartási a forma a közösségi oldalak használata, amelyet szorosan követ a személyes találkozás, de jelentős az e-mail-es és a telefonos kommunikáció is. A közösségek tagjai jellemzően szakmai programokra, bemutatókra járnak hallgatótársaikkal együtt, de a céglátogatások és a közösségépítő programok is népszerűek.

Az adatgyűjtés online kérdőív felvételével történt, amelyhez az adatbázist a Cisco Hálózati Akadémia biztosította. A kutatás három célcsoportra fókuszált: az akadémia jelenlegi és végzett hallgatóira, illetve oktatóira. A kérdőív kitöltése anonim és önkéntes alapon történt, a három célcsoport számára három különböző kérdőív készült. A kérdőívekre összességében közel 2 400-an válaszoltak.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Meridian #2
    Én elvégeztem egy ilyet (Számalkban), de a tananyagot nem a tanártól fogod megtanulni, hanem arra ott van az egész jól megcsinált online tananyag.
    Órákon leginkább a gyakorlati részt vettük át, itt a tanár jó volt, értette a dolgát. Ráadásul minden félév végén többrészes gyakorlati vizsga is van, ami szintén nehéz, ha nem gyakorlntál eleget. Az elméleti tesztek meg tele vannak szopatós megfogalmazású kérdésekkel, szóval tudni kell, ah átmész. Azt viszont nem értem, miért nem adnak ez után hivatalos minősítést, mert az nem jár, azt külön kell letenni 250$-ért...
  • Nailyenugysincs #1
    egy évig jártam ilyen akadémiára a kettő helyett és valahogy nem tapasztaltam az oktató részéről túl sok szakmai felkészülést. nem egyszer volt olyan hogy fogalma sem volt h egyik vagy másik eszközt hogyan kell használni. egyszer a az egyik osztálytársam keresett rá a neten és meg is oldotta tanári segítség nélkül a tanár pedig az ő megoldását mutatta meg az osztálynak. máskor meg switchet kellett konfigurálni és én vmiért másfajtát kaptam aminél nem tudtam h mit kell csinálni. meg is kérdeztem a tanárt h akk most mi van és ő se tudta. egy óra neten való keresgélés után az egyik portot be tudtuk állítani de itt meg is állt a tudománya után azt mondta h csináljak amit akarok. és még sok ilyen volt. máskor meg kötelezően be kellett nevezni egy versenyre(worldskills pár hónap múlva meg eurosklis) de olyan kérdések voltak amikkel életünkben nem foglalkoztunk. windows szervert a második évben tanultuk volna linux szervert pedig nem is tanítanak. kérdeztük a tanárt h tudna-e segíteni de hát ő se ért hozzá. odajött egy másik tanár de neki se volt fingja se az egészről. ráadásul az első tanár képes volt benyögni h neki miért kellene értenie hozzá hiszen nem ő versenyzik.
    de remélem nem mindenhol ilyen s**gtitán tanárok vannak és máshol tényleg tanulnak is vmit.