Szekeres Viktor
Mégsem tetszett a közönségnek a Sherlock Holmes-mozfilm?
Hiába volt meglehetősen pozitív a közönség véleménye a nem túl jól sikerült Sherlock Holmes-ról, úgy tűnik, hogy második rész mégsem érdekel annyi nézőt, mint amennyire a gyártó stúdió számított.
Sokan arra számítottak, hogy a Sherlock Holmes folytatása, a Sherlock Holmes: Árnyjáték karácsony környékén erőre fog kapni a csalódást jelentő amerikai start ellenére, azonban erre egyelőre még mindig nem került sor, így most már csak a szilveszter előtti utolsó rohamban bízhatnak a készítők, máskülönben egy kellemetlen bukást könyvelhetnek el. Hogy pontosan mekkorát, arról nem szól a fáma, de a második rész költségvetése nagyobb volt, mint a 90 milliós első részé, s a marketing költségei csak Amerikában minimum 50 millió dollárra rúgtak.
a bemutató sokkján már múlt héten áteshettünk, ugyanis míg az első rész a nyitóhétvégén csak Amerikában 62 millió dollár bevételt hozott, addig a második rész mindössze 39 millióval volt kénytelen beérni. A mostani vasárnapi becsléseket is számolva 10 nap után az Árnyjáték még mindig csak 76,5 millió dollárnál tart hazájában, míg az előzmény ekkor már majdnem 140 milliónál tartott. Az elemzők zöme a marketing félresiklását tartják, az ugyanis sokakban azt az érzetet keltette, hogy az Árnyjáték ugyanaz lesz, mint az első epizód, csak pepitában. Persze várhatóan a két rész közti bevételkülönbség az év vége felé csökkenni fog, azonban ettől még meglepő, hogy a viszonylag jó közönségreakciókkal bíró Sherlock Holmes folytatása iránti érdeklődés csak ekkora.
Sokan arra számítottak, hogy a Sherlock Holmes folytatása, a Sherlock Holmes: Árnyjáték karácsony környékén erőre fog kapni a csalódást jelentő amerikai start ellenére, azonban erre egyelőre még mindig nem került sor, így most már csak a szilveszter előtti utolsó rohamban bízhatnak a készítők, máskülönben egy kellemetlen bukást könyvelhetnek el. Hogy pontosan mekkorát, arról nem szól a fáma, de a második rész költségvetése nagyobb volt, mint a 90 milliós első részé, s a marketing költségei csak Amerikában minimum 50 millió dollárra rúgtak.
a bemutató sokkján már múlt héten áteshettünk, ugyanis míg az első rész a nyitóhétvégén csak Amerikában 62 millió dollár bevételt hozott, addig a második rész mindössze 39 millióval volt kénytelen beérni. A mostani vasárnapi becsléseket is számolva 10 nap után az Árnyjáték még mindig csak 76,5 millió dollárnál tart hazájában, míg az előzmény ekkor már majdnem 140 milliónál tartott. Az elemzők zöme a marketing félresiklását tartják, az ugyanis sokakban azt az érzetet keltette, hogy az Árnyjáték ugyanaz lesz, mint az első epizód, csak pepitában. Persze várhatóan a két rész közti bevételkülönbség az év vége felé csökkenni fog, azonban ettől még meglepő, hogy a viszonylag jó közönségreakciókkal bíró Sherlock Holmes folytatása iránti érdeklődés csak ekkora.