Szekeres Viktor
A magyar forgalmazó levetette a netről az Álomháború első kritikáit
Lekerültek a netről a csütörtöki mozis világpremier, az Álomháború premier előtt megjelent kritikái, melyek szerint a 300 rendezője ezúttal pocsék filmet készített.
Hogy állsz az Álomháborúval?
Tegnap megtartották az Álomháború (Sucker Punch) című Zack Snyder-film hazai sajtóvetítését, s éjszaka, valamint reggel feltűntek a blogokon az első kritikák is. A Geekz blog 1 csillaggal jutalmazta a filmet 5-ből, míg az Aeon Flux ugyancsak 1 csillaggal, de mindezt már a maximális tízből. Ma délutánra a forgalmazó Intercom jelezte a blogok gazdáinak, hogy az Álomháború embargós, azaz csak a hazai premier napján jelenhet meg róla először kritika. A kritikák hűlt helye itt és itt található meg. (Amerikában egyébként nem is tartottak sajtóvetítést a filmből, ami általában a minőségi deficit első jele. Hogy ez mennyire helytálló feltételezés, az hétvégén kiderülhet - a mi kritikánkat olvasva.)
Még mielőtt valaki cenzúrát emlegetne, érdemes azonnal leszögezni, hogy az efféle embargó egyáltalán nem szokatlan idehaza, főleg világpremierek korai sajtóvetítése esetében kéri a magyar forgalmazó arra az újságírókat hogy csak a premier napján jelentessék meg kritikájukat, így valószínűleg csak szerencsétlen véletlen, hogy épp lehúzások tűntek el. Azt viszont, hogy ez nem általános szokás jelzi az is, hogy a fent említett blogok máskor is publikáltak hazai premier előtti véleményeket - az Aeon Flux múlt héten szerdán éppen az Intercom másik friss, bár nem világpremier filmjéről, A Föld inváziója - Csata: Los Angelesről hozott le egy véleményt.
Az elmarasztaló vélemények és az embargó mindenképpen beszédes, de valószínűleg mindez nem fogja sokban érinteni a rajongók által várt Álomháború bevételeit, hiszen az éppen az olyan filmek közé tartozik, melyek öntudatos célközönsége nem foglalkozik a filmkritikusok véleményével, s egy-egy negatív hangvételű cikk szinte biztos, hogy nem tántorítja el őket a film megtekintésétől. Az elmúlt időszakban például olyan filmek előzetes sajtóvetítésére nem került sor Amerikában, mint a Skyline, a Légió az Ördög, a Bérgyilkosék, a Kaptár: Túlvilág, a 12 menet, vagy idén a From Prada To Nada - a nagyobb szabású filmek közül legutóbb talán a G.I. Joe: A Kobra árnyékáról nem tudtak premier előtt véleményt írni az újságírók.
Hogy tervezed megnézni az Álomháborút?
Az Álomháború előtti rajongói várakozás egyébként annak köszönhető, hogy ez lesz Zack Snyder első "saját" filmje, hiszen a rendező előző négy munkája vagy feldolgozás vagy adaptáció volt. A sor 2004-ben kezdődött a Holtak hajnala (Dawn of The Dead) remake-jével, mely 26 milliós nyitány után 59 millió dollárt hozott a konyhára Amerikában. A sikert követően 2007-ben a 300 című képregény sajátos adaptációját láthattuk Snydertől (kritikánk), az eredmény pedig magáért beszélt: 210 millió dollár Amerikában és 245 millió a többi országban. A 2009-es Watchmen: Az őrzők is tipikus rajongói film (kritikánk), képregény-feldolgozás volt, azonban hiába sikerült jól, sokkal kisebbet durrant, a várakozásoktól elmaradva csak 107,5 millió dollárra volt jó hazájában. Snyder negyedik filmje a tavalyi Az Őrzők legendája volt - a könyvadaptáció világszerte 140 millió dollárt kalapozott össze, s ebből 55 milliót Amerikában.
Az már az Álomháború premierje előtt eldőlt, hogy Zack Snyder legközelebb ismét csak képregényt dolgoz fel, hiszen ő rendezheti az új Superman-filmet. A nagy kérdés, hogy minderre egy bukás után kerül sor, vagy a rajongók megmentik az Álomháborút. Az mindenesetre beszédes, hogy Zack Snyder azon kevés rendezők közé tartozik, akinek az eddigi összes filmje 7 pont fölötti osztályzattal bír az IMDb-n.
Még mielőtt valaki cenzúrát emlegetne, érdemes azonnal leszögezni, hogy az efféle embargó egyáltalán nem szokatlan idehaza, főleg világpremierek korai sajtóvetítése esetében kéri a magyar forgalmazó arra az újságírókat hogy csak a premier napján jelentessék meg kritikájukat, így valószínűleg csak szerencsétlen véletlen, hogy épp lehúzások tűntek el. Azt viszont, hogy ez nem általános szokás jelzi az is, hogy a fent említett blogok máskor is publikáltak hazai premier előtti véleményeket - az Aeon Flux múlt héten szerdán éppen az Intercom másik friss, bár nem világpremier filmjéről, A Föld inváziója - Csata: Los Angelesről hozott le egy véleményt.
Az elmarasztaló vélemények és az embargó mindenképpen beszédes, de valószínűleg mindez nem fogja sokban érinteni a rajongók által várt Álomháború bevételeit, hiszen az éppen az olyan filmek közé tartozik, melyek öntudatos célközönsége nem foglalkozik a filmkritikusok véleményével, s egy-egy negatív hangvételű cikk szinte biztos, hogy nem tántorítja el őket a film megtekintésétől. Az elmúlt időszakban például olyan filmek előzetes sajtóvetítésére nem került sor Amerikában, mint a Skyline, a Légió az Ördög, a Bérgyilkosék, a Kaptár: Túlvilág, a 12 menet, vagy idén a From Prada To Nada - a nagyobb szabású filmek közül legutóbb talán a G.I. Joe: A Kobra árnyékáról nem tudtak premier előtt véleményt írni az újságírók.
Az már az Álomháború premierje előtt eldőlt, hogy Zack Snyder legközelebb ismét csak képregényt dolgoz fel, hiszen ő rendezheti az új Superman-filmet. A nagy kérdés, hogy minderre egy bukás után kerül sor, vagy a rajongók megmentik az Álomháborút. Az mindenesetre beszédes, hogy Zack Snyder azon kevés rendezők közé tartozik, akinek az eddigi összes filmje 7 pont fölötti osztályzattal bír az IMDb-n.