Szekeres Viktor
Újabb sztárcsapatot dob ki a dzsungelbe az RTL Klub
A siker hatalmas, a közönség igénye pedig szent, így az RTL Klub sebtében össze is állította az új sztárcsapatot, amely két hét múlva utazik is a dzsungelbe.
Meg nem erősített hírek szerint valahogy RTL-es berkekben kitudódott, hogy a TV2 a népszerű, de sok helyen mégis megbukott formátum, az I'm a Celebrity, Get Me Out Of Here mintájára készít új, saját fejlesztésű valóságshow-t Frei Tamás vezetésével. Erre az RTL azonnal megvette az eredeti külföldi formátumot, hogy immáron sokadjára előzze meg a TV2-t a hasonló témájú műsorok csatájában azzal, hogy sajátját hamarabb teszi képernyőre. Miközben Freiék még csak csepegtetik a neveket, hogy náluk kik fognak Botswanába utazni, az RTL Klub gyorsan összepakolta celebjeit és Argentínába röptette őket, hogy a nézők kénye és kedve szerint kínozhassa őket.
Ahogy az várható volt, a Celeb vagyok, ments ki innen! hatalmas siker lett. Idehaza persze nem is egyszerű a sztárokkal bélelt műsorokkal bukni: csütörtök este például több mint 40%-os közönségarányt és majdnem 1,9 millió nézőt tudhatott magáénak az éppen aktuális próbatétel és a tábori életképek szerkesztett, illetve élő változata. Sőt, ha a kereskedelmileg releváns, 18 és 49 év közötti korosztályt nézzük, akkor a majd 44%-os share még inkább tiszteletet parancsoló.
A korosztályok szerinti nézőmegoszlást vizsgálva kiderült, hogy legerősebben a 18-29 éves korosztály, illetve budapesti 18-49-esek vannak jelen (és minden bizonnyal a külön nem mért tinédzserek; a korcsoportból mindössze a 4-14 évesek 36%-os arányát jelzi külön az AGB Nielsen), körükben majd minden második alany az RTL Klubot és a sztárokat figyelte vacsora mellett. Érdekes módon a műsor iránt a legnagyobb érdektelenséget a 30-59-es nők mutatták (ez persze viszonylagos), körükben a Jóban rosszban majdnem el is kapta a hírességek csapatát.
A játék sikere már csak a benne jelenlévő sztárkoncentrátum miatt sem meglepő, de ha azt a vetületét nézzük a Celeb vagyok...-nak, hogy pár gombnyomással akárki embert próbáló feladatnak teheti ki az általa nem különösebben kedvelt hírességet, akkor nagy valószínűséggel lehet feltételezni, hogy a valóságshow-ban sztárok mellett az ő kifejezett ellendrukkereik is mobiltelefonnal a kezükben csápolnak a készülékek előtt. Ők azok, akik az elvégzett feladat után kéjes vigyorral simítanak végig SMS-küldő ujjukon, mikor meglátják, hogy a kiszemelt celeb kénytelen bemerészkedni a kígyóktól hemzsegő verem közepébe a csillagért, hogy a spártai körülmények között élő, ellátmány gyanánt mindössze tiszta vizet kapó többiek minél több élelemhez juthassanak.
A siker természetesen arra sarkallta az RTL Klubot, hogy október 27-től egy újabb 3 hetes, napi adásokból álló műsorfolyamatot indítson el, melyre a következő illusztris nevekből álló gárdát sikerült megnyerniük: Delhusa Gjon énekes, Sütő Enikő üzletasszony, exmodell, Janics Natasa háromszoros olimpiai bajnok kajakozó, Szőke András színész, humorista, Zimány Linda műsorvezető, Tóth Gabi énekes, Kinter Oszkár műsorvezető, Rippel Ferenc artista, Steiner Kristóf műsorvezető, Keleti Andrea táncművész. Mivel a TV2 egyelőre nem tervez ellenlépéseket a konkurencia megállítása érdekében, minden bizonnyal előre lefutott versenyről lesz szó.
A Celeb vagyok netes jelenléte is meglehetősen erőteljes, de közel sem döntöget csúcsokat, például az SG-n található topik is meglehetősen visszafogottan pörög, napi pártucat hozzászólást generálva. Azonban a legnagyobb hazai torrentoldalakon (ötöt vizsgáltunk meg) a letöltéseket tekintve jól szerepel a reality, hiszen a legnépszerűbb, szinkronnal letöltött sorozatok (Doktor House, Született feleségek) és a Barátok közt, valamint a Heti hetes mögött közvetlenül következik, rengeteg más sorozatot megelőzve. A kérdés, hogy vajon meddig jelent újdonságot a nézőnek a dzsungeltortúra, és hogy meddig bírja sztárral az RTL Klub. Nagyfokú kivéreztetés esetén előfordulhat, hogy a néző átkapcsol a másik csatornára, és tovább folytatja a Jóban rosszban nézését.
Meg nem erősített hírek szerint valahogy RTL-es berkekben kitudódott, hogy a TV2 a népszerű, de sok helyen mégis megbukott formátum, az I'm a Celebrity, Get Me Out Of Here mintájára készít új, saját fejlesztésű valóságshow-t Frei Tamás vezetésével. Erre az RTL azonnal megvette az eredeti külföldi formátumot, hogy immáron sokadjára előzze meg a TV2-t a hasonló témájú műsorok csatájában azzal, hogy sajátját hamarabb teszi képernyőre. Miközben Freiék még csak csepegtetik a neveket, hogy náluk kik fognak Botswanába utazni, az RTL Klub gyorsan összepakolta celebjeit és Argentínába röptette őket, hogy a nézők kénye és kedve szerint kínozhassa őket.
Ahogy az várható volt, a Celeb vagyok, ments ki innen! hatalmas siker lett. Idehaza persze nem is egyszerű a sztárokkal bélelt műsorokkal bukni: csütörtök este például több mint 40%-os közönségarányt és majdnem 1,9 millió nézőt tudhatott magáénak az éppen aktuális próbatétel és a tábori életképek szerkesztett, illetve élő változata. Sőt, ha a kereskedelmileg releváns, 18 és 49 év közötti korosztályt nézzük, akkor a majd 44%-os share még inkább tiszteletet parancsoló.
A korosztályok szerinti nézőmegoszlást vizsgálva kiderült, hogy legerősebben a 18-29 éves korosztály, illetve budapesti 18-49-esek vannak jelen (és minden bizonnyal a külön nem mért tinédzserek; a korcsoportból mindössze a 4-14 évesek 36%-os arányát jelzi külön az AGB Nielsen), körükben majd minden második alany az RTL Klubot és a sztárokat figyelte vacsora mellett. Érdekes módon a műsor iránt a legnagyobb érdektelenséget a 30-59-es nők mutatták (ez persze viszonylagos), körükben a Jóban rosszban majdnem el is kapta a hírességek csapatát.
A játék sikere már csak a benne jelenlévő sztárkoncentrátum miatt sem meglepő, de ha azt a vetületét nézzük a Celeb vagyok...-nak, hogy pár gombnyomással akárki embert próbáló feladatnak teheti ki az általa nem különösebben kedvelt hírességet, akkor nagy valószínűséggel lehet feltételezni, hogy a valóságshow-ban sztárok mellett az ő kifejezett ellendrukkereik is mobiltelefonnal a kezükben csápolnak a készülékek előtt. Ők azok, akik az elvégzett feladat után kéjes vigyorral simítanak végig SMS-küldő ujjukon, mikor meglátják, hogy a kiszemelt celeb kénytelen bemerészkedni a kígyóktól hemzsegő verem közepébe a csillagért, hogy a spártai körülmények között élő, ellátmány gyanánt mindössze tiszta vizet kapó többiek minél több élelemhez juthassanak.
A siker természetesen arra sarkallta az RTL Klubot, hogy október 27-től egy újabb 3 hetes, napi adásokból álló műsorfolyamatot indítson el, melyre a következő illusztris nevekből álló gárdát sikerült megnyerniük: Delhusa Gjon énekes, Sütő Enikő üzletasszony, exmodell, Janics Natasa háromszoros olimpiai bajnok kajakozó, Szőke András színész, humorista, Zimány Linda műsorvezető, Tóth Gabi énekes, Kinter Oszkár műsorvezető, Rippel Ferenc artista, Steiner Kristóf műsorvezető, Keleti Andrea táncművész. Mivel a TV2 egyelőre nem tervez ellenlépéseket a konkurencia megállítása érdekében, minden bizonnyal előre lefutott versenyről lesz szó.
A Celeb vagyok netes jelenléte is meglehetősen erőteljes, de közel sem döntöget csúcsokat, például az SG-n található topik is meglehetősen visszafogottan pörög, napi pártucat hozzászólást generálva. Azonban a legnagyobb hazai torrentoldalakon (ötöt vizsgáltunk meg) a letöltéseket tekintve jól szerepel a reality, hiszen a legnépszerűbb, szinkronnal letöltött sorozatok (Doktor House, Született feleségek) és a Barátok közt, valamint a Heti hetes mögött közvetlenül következik, rengeteg más sorozatot megelőzve. A kérdés, hogy vajon meddig jelent újdonságot a nézőnek a dzsungeltortúra, és hogy meddig bírja sztárral az RTL Klub. Nagyfokú kivéreztetés esetén előfordulhat, hogy a néző átkapcsol a másik csatornára, és tovább folytatja a Jóban rosszban nézését.