Szekeres Viktor
Tévéképernyőre kerül a Star Wars
Miután a több milliárd dollárt jövedelmező Star Wars sorozat harmadik epizódja, a Sith-ek bosszúja beváltotta a hozzáfűzött reményeket a mozikban, a sci-fi immár a kis képernyőn folytatódik.
A Csillagok háborúja előzményeinek harmadik része, mely A Sithek bosszúja alcímre hallgat eddig magasan a legtöbbet jövedelmező film idén. Amerikában 378 millió dollárt, a világ többi részén pedig 440 milliót hozott eddig a 113 millió dolláros költségvetésből leforgatott, az előtrilógiát lezáró epizód.
Bár a rajongók valószínűleg jobban kibékülnének azzal, ha a 7-9. epizódokat forgatnák le minél hamarabb, ezek lehetőségét George Lucas többször, több helyen is cáfolta. Ennek ellenére sokan nagyszerű, leforgatható alapanyagnak tartják Timothy Zahn itthon is megjelent folytatás-trilógiáját. Ami immáron biztosnak tekinthető a sok pletyka után, hogy a Genndy Tartakovsky (oroszosoknak: Gennagyij Tartakovszkij) által rendezett nagysikerű Cartoon Network-ös rajzfilm-sorozat, a Star Wars: Clone Wars 25 epizódját - mely a Klónok támadása és a a Sithek bosszúja között képzett árkötő hidat - további tévés produkciók követik.
George Lucas az évenként megrendezett számítógép-animációs konferencián és vásáron bejelentette, hogy ezentúl cége a Lucasfilm főként televíziós produkciókra fog koncentrálni. Ez a közreműködés persze jórészt különböző projektek anyagi segítségére fog korlátozódni, hiszen az írást és rendezést más, kreatív (esetleg híres) emberek fogják bevállalni. Lucas még annak a lehetőségét is kizárta, hogy ezeket a készülő sorozatokat személyesen, producerként felügyelje.
Az elhangzottak alapján két Star Wars-projekt tervei vannak előkészületi fázisban. A Los Angeles-i konferencián Lucas ismertette, hogy az első sorozat egy 3D-animációs, Clone Wars-szerű széria lesz, melyet a Lucas Animation szingapúri telephelyén szándékoznak elkészíteni - Délkelet-Ázsiában már el is kezdődött a 3D-grafikákban jártas tervezők és programozók keresése. Lucas szerint "végre eljött az időm arra, amire mindig is vágytam, hogy az animációs filmek világába is betegyem a lábam".
A számítógép generálta rajzfilmsorozat mellett készülni fog egy élőszereplős tévésorozat is. Lucas elmondta, hogy olyan sorozatot álmodott meg, amelynek elkészítése normál körülmények között 20-30 millió dollárba kerülne, s ezt a költségvetést szeretnék leszorítani részenkénti 1 millió dollárra. Példaként régebbi tévés próbálkozását, az Ifjú Indiana Jones kalandjait említette meg, ahol ugyancsak sikerült lefaragni a tervezett költségvetés jó részét.
Az 1 milliós részenkénti költségvetés nem hogy magasnak, de még közepesnek is alig mondható, hiszen egyes top amerikai 20 perces sitcomok (vígjáték-sorozatok) elkészítése is jóval többe kerül ennél (ld. Jóbarátok - 7 millió dollár/rész, Szeretünk Raymond - 5 millió dollár/rész, Will és Grace - 4 millió dollár/rész), vagy elég csak arra gondolni, hogy nálunk a kábeltévés sugárzás után országosan, az RTL Klubon augusztus 26-án bemutatandó Lost - Eltűntek című amerikai kultsorozat nyitóepizódjának elkészítése kerek 10 millió dollárba került. Ezekből az adatokból ítélve a sorozat valószínűleg ismeretlenebb színészekkel és erősen korlátozott speciális effektekkel (vissza a makettekkel!) fog készülni, valamint Lucas azt is elmondta, hogy olyan Sony digitális kamerákkal fogják rögzíteni, amiket bárki megvehet egy elektronikai boltban...
Lucas a filmről tévére áttérés fő okaként azt nevezte meg, hogy a televízió olyan médium, melyben sokkal könnyebb dolgozni, termelni. A munkát sokkal szórakoztatóbbnak tartja, sokkal kisebb nyomást kell elviselni, valamint véleménye szerint a tévés médiumban rejlő lehetőségek még távolról sincsenek kiaknázva - az anyagi természetű vonatkozásokról természetesen nem beszélt a filmmágus.
George Lucas saját terveire is kitért pár perc erejéig, miszerint ötletek százai várnak megvalósításra a fejében. Elmondása szerint inkább az ezoterikusabb filmkészítés irányába mozdulna el, és a témák vizuális oldalára koncentrálna, vagyis megpróbálja magát ismét olyan filmrendezőként elfogadtatni, aki nem csak a Csillagok háborúja ciklus pár részéért felelős, hanem olyanként, aki rendezte a THX-1138-at vagy az Amerikai graffiti című filmet.
A Csillagok háborúja előzményeinek harmadik része, mely A Sithek bosszúja alcímre hallgat eddig magasan a legtöbbet jövedelmező film idén. Amerikában 378 millió dollárt, a világ többi részén pedig 440 milliót hozott eddig a 113 millió dolláros költségvetésből leforgatott, az előtrilógiát lezáró epizód.
Bár a rajongók valószínűleg jobban kibékülnének azzal, ha a 7-9. epizódokat forgatnák le minél hamarabb, ezek lehetőségét George Lucas többször, több helyen is cáfolta. Ennek ellenére sokan nagyszerű, leforgatható alapanyagnak tartják Timothy Zahn itthon is megjelent folytatás-trilógiáját. Ami immáron biztosnak tekinthető a sok pletyka után, hogy a Genndy Tartakovsky (oroszosoknak: Gennagyij Tartakovszkij) által rendezett nagysikerű Cartoon Network-ös rajzfilm-sorozat, a Star Wars: Clone Wars 25 epizódját - mely a Klónok támadása és a a Sithek bosszúja között képzett árkötő hidat - további tévés produkciók követik.
George Lucas az évenként megrendezett számítógép-animációs konferencián és vásáron bejelentette, hogy ezentúl cége a Lucasfilm főként televíziós produkciókra fog koncentrálni. Ez a közreműködés persze jórészt különböző projektek anyagi segítségére fog korlátozódni, hiszen az írást és rendezést más, kreatív (esetleg híres) emberek fogják bevállalni. Lucas még annak a lehetőségét is kizárta, hogy ezeket a készülő sorozatokat személyesen, producerként felügyelje.
Az elhangzottak alapján két Star Wars-projekt tervei vannak előkészületi fázisban. A Los Angeles-i konferencián Lucas ismertette, hogy az első sorozat egy 3D-animációs, Clone Wars-szerű széria lesz, melyet a Lucas Animation szingapúri telephelyén szándékoznak elkészíteni - Délkelet-Ázsiában már el is kezdődött a 3D-grafikákban jártas tervezők és programozók keresése. Lucas szerint "végre eljött az időm arra, amire mindig is vágytam, hogy az animációs filmek világába is betegyem a lábam".
A számítógép generálta rajzfilmsorozat mellett készülni fog egy élőszereplős tévésorozat is. Lucas elmondta, hogy olyan sorozatot álmodott meg, amelynek elkészítése normál körülmények között 20-30 millió dollárba kerülne, s ezt a költségvetést szeretnék leszorítani részenkénti 1 millió dollárra. Példaként régebbi tévés próbálkozását, az Ifjú Indiana Jones kalandjait említette meg, ahol ugyancsak sikerült lefaragni a tervezett költségvetés jó részét.
Az 1 milliós részenkénti költségvetés nem hogy magasnak, de még közepesnek is alig mondható, hiszen egyes top amerikai 20 perces sitcomok (vígjáték-sorozatok) elkészítése is jóval többe kerül ennél (ld. Jóbarátok - 7 millió dollár/rész, Szeretünk Raymond - 5 millió dollár/rész, Will és Grace - 4 millió dollár/rész), vagy elég csak arra gondolni, hogy nálunk a kábeltévés sugárzás után országosan, az RTL Klubon augusztus 26-án bemutatandó Lost - Eltűntek című amerikai kultsorozat nyitóepizódjának elkészítése kerek 10 millió dollárba került. Ezekből az adatokból ítélve a sorozat valószínűleg ismeretlenebb színészekkel és erősen korlátozott speciális effektekkel (vissza a makettekkel!) fog készülni, valamint Lucas azt is elmondta, hogy olyan Sony digitális kamerákkal fogják rögzíteni, amiket bárki megvehet egy elektronikai boltban...
Lucas a filmről tévére áttérés fő okaként azt nevezte meg, hogy a televízió olyan médium, melyben sokkal könnyebb dolgozni, termelni. A munkát sokkal szórakoztatóbbnak tartja, sokkal kisebb nyomást kell elviselni, valamint véleménye szerint a tévés médiumban rejlő lehetőségek még távolról sincsenek kiaknázva - az anyagi természetű vonatkozásokról természetesen nem beszélt a filmmágus.
George Lucas saját terveire is kitért pár perc erejéig, miszerint ötletek százai várnak megvalósításra a fejében. Elmondása szerint inkább az ezoterikusabb filmkészítés irányába mozdulna el, és a témák vizuális oldalára koncentrálna, vagyis megpróbálja magát ismét olyan filmrendezőként elfogadtatni, aki nem csak a Csillagok háborúja ciklus pár részéért felelős, hanem olyanként, aki rendezte a THX-1138-at vagy az Amerikai graffiti című filmet.