Szekeres Viktor

Újabb talált kamerás film érkezik - csavarral

Az elmúlt pár hónapban két talált kamerás gyöngyszemet is láthattunk - talán itt a következő?

Sokan imádják a talált kamerás műfajt, ami nem csoda, hiszen remek történetmesélési megoldásokra ad lehetőséget az, hogy az általunk látott képeket az egyik karakter közvetíti számunkra, nem pedig egy rejtélyes szemlélődő, vagyis az operatőr - arról nem is beszélve, hogy a jobb filmek a narratívájukba is erősen beépítik azt, hogy az egyik főszereplő nem tud mindig a filmezéssel foglalkozni. Azonban a talált kamerás filmek szinte mindig horrorok vagy scifik szoktak lenni, ritkán kalandoznak el más műfajokba.

A Deadline értesülései szerint John Legend most egy talált felvételes táncfilm létrehozásán dolgozik John Sweetnam forgatókönyvíróval. A Breaking Through az értesülések szerint nemsokára forgatásra is kerülhet Sweetnam rendezése mellett, szóval nemsokára talán arra is fény derülhet, hogy miképpen építik be a műfajba a kamerázós aspektust úgy, hogy funkciója is legyen. Egyelőre ugyanis csak annyit lehet tudni a projektről, hogy a Step Up-sorozathoz hasonló lesz a hangulata és fiatal, táncos tehetségeknek fog lehetőséget adni, hogy megmérettessék magukat a mozik vásznain.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Wittgen #4
    Az egyetlen film, ahol ez működött és a film is jó volt: a Cloverfield. Az összes többi, már amit láttam, fos volt. Na jó, még a Holtak naplója elment a zombik miatt.
  • Ender Wiggin #3
    idegesítő műfaj. a hitelesség érdekében a film 90 százaléka érdektelen dialógussal megy el, miközben ide-oda rázkódik a kamera. bűn ezt nem műfajnak hívni, ezt csak azok választják, akik semmit nem tudnak a rendezésről, a színészetről.
  • endrev #2
    A színházi eredettel a franciák is szakítottak, mert állandóan belemásznak a szereplők arcába. A magyar operatőrök meg egyáltalán nem ismerik a kellő fényképezési technikát (ami a látvány beállításaira utal), legalább is a régiek. Az újak talán igen, csak ez eddig inkább csak a reklámokban mutatkozott meg.
  • endrev #1
    Hú de utálom.... :D A rejtélyes szemlélő nem rejtélyes, hanem én vagyok. A technika a színházra épít, az operatőri munka is ezen alapul, és a színházban a szemlélő a nézőtéren ül. És erre aztán egy egész szakma épül (fényképész, operatőr, dramaturg), amivel a kézikamerás IZÉ teljesen szakít, mivel nem ért hozzá. Ettől még nem lesz különálló műfaj, ne akarja elhitetni velem. A valóság naturalisztikus bemutatása nem műfaj, hanem a műfaj hiánya. Nem véletlenül léteznek azok a szakmai trükkök, amik a normál filmes történetmesélést és megjelenítést jellemzik, meg kellett volna tanulni.

    Amúgy egyszer jó poén volt, a Cloverfield-nél. Egyszer.